Honda Dylan 150 of Yamaha Majesty 250

patje1972

MF'er
31 mrt 2008
144
0
Houten
Zoals de titel al zegt wat zal ik kopen. De Dylan is mij bekend heb er al een gehad, lekker licht en wendbaar en toch genoeg vermogen. Rij dagelijks een klein stukje snelweg waar je 100 mag en de rest dwars door de stad waar ik met de Dylan overal tussendoor kon. De Yamaha lijkt mij comfortabeler maar weegt waarschijnlijk meer en is een stuk groter. Heeft iemand nog tips of suggesties en weet iemand hoeveel pk de yamaha heeft en wat de topsnelheid is.
 
Enige advies wat ik kan geven is:

Rijd je snelweg, dan pak de zwaardere.
In het begin zal je het niet erg vinden, maar met de tijd mis je vermogen en gaat het storen.
 
yamaha stuk zwaarder , minder makkelijk overal tussendoor zigzaggen in de stad ,
top 130 a 140 km/u heeft ongeveer 20 pk
als je tevreden was met de dylan omdat je maar een klein stukje 100 km snelweg rijdt
dan heb je ook nog de nieuwere honda sh 150 of ps 150 of suzuki sixteen 150.
maar die hebben geen windscherm
 
Ja hou je vast de volgende modellen passen in het straatje wat jij zoekt:

Yamaha X-Max 250 i.e.
Yamaha X-City 250 i.e.
Vespa GTS250/300 i.e.
Piaggio Carnaby 300 i.e.
Piaggio Carnaby Cruiser 300 i.e.
Aprilia Scarabeo 250/300 i.e.
Aprilia Sportcity Cube 300I
Honda SH300I-A
SYM Citycom 300I
Kymco People 300I
Kymco People GT 300I (nog niet uit, afwachten of Kymco NL deze gaat verkopen)


Ik hoop dat ik je hiermee een eindje vooruit heb geholpen :)

Ps. de 250/300 modelen rijden een stuk zuiniger (minder toeren) in de stad als op de snelweg dan de 125/150 cc's.
 
Laatst bewerkt:
Mhhh, wendbaarheid is echt prettig hoor. Ik kijk met groot genoegen terug aan mijn Dylan. Als er geen problemen met de snelweg waren, zou ik weer een Dylan kiezen. :)
Msh
 
Mhhh, wendbaarheid is echt prettig hoor. Ik kijk met groot genoegen terug aan mijn Dylan. Als er geen problemen met de snelweg waren, zou ik weer een Dylan kiezen. :)
Msh

Maar een beetje een stabiele scooter als die je nu hebt is ook niet verkeerd. Hoewel idd het gewicht hoger licht kan ik me voorstellen dat het in vergelijking met de Dylan als een vrachtwagen aanvoelt.
 
Tsja, ik zou zelf niet zo snel meer een 150cc nemen ivm dat ik vermogen mis, maar is zoals al gezegd een Aprilia Sportcity 300, SH300i, Piaggio Carnaby 300 of iets in die richting niet wat? Die zijn ook klein en volgens mij wendbaarder dan de grotere motorscooters.

Met mijn X-City zigzag ik minder snel dan met m'n oude Sixteen... maar toch zou ik qua vermogen niet meer willen ruilen. Ik weet niet wat je budget is, maar ik had dan denk ik voor een 300cc gegaan met een stads uiterlijk zoals bovengenoemden... en een Majesty valt dus dan in het zelfde rijtje als X-Max, X-City etc.. net iets te groot voor wat jij wilt.
 
Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik maar eens ga proefrijden met een "grotere"motorscooter om dit zelf te ervaren.
 
Met grotere bedoel je type Majesty, X-Max, Burgman etc?
Probeer ook even een 300cc 'stads' modelletje. Valt eigenlijk weinig 'stads' te bespeuren qua vermogen, maar qua uiterlijk zouden het zo uit de kluiten gewassen bromscooters kunnen zijn.

Ik ben dan sinds kort overgestapt van Sixteen 150 naar X-City 250.. en moet zeggen, dat vermogen is erg lekker en dat windschermpje werkt heel erg goed, wat heb ik zo'n windschermpje gemist eigenlijk... laatste keer motor met wat windbescherming was in 2002-2003.
 
Terug
Bovenaan Onderaan