Honda Dylan afstelling carburateur

yamadrama

Die hard MF'er
21 apr 2003
459
22
Nieuw-Lekkerland
Hallo,

Ik heb sinds kort een Leovince 4-road op de Dylan gemonteerd.
Met gas loslaten vanaf halfgas & volgas, krijg je knallen uit de uitlaat.
Na enig onderzoek weet ik dat dit vooral veroorzaakt kan worden door een te kleine stationairsproeier.
Weet iemand wat de ideale spoeiermaten zijn, voor een Dylan met Leovince 4-road?

Standaard hoofdsproeier is 112 , stationair sproeier is 0.38.
Luchtmengselschroef 2,5 slag uit, standaar luchtfilter. vlotterhoogte is niet te verstellen.

M.vr.gr.
 
Hallo,

Ik heb sinds kort een Leovince 4-road op de Dylan gemonteerd.
Met gas loslaten vanaf halfgas & volgas, krijg je knallen uit de uitlaat.
Na enig onderzoek weet ik dat dit vooral veroorzaakt kan worden door een te kleine stationairsproeier.
Weet iemand wat de ideale spoeiermaten zijn, voor een Dylan met Leovince 4-road?

Standaard hoofdsproeier is 112 , stationair sproeier is 0.38.
Luchtmengselschroef 2,5 slag uit, standaar luchtfilter. vlotterhoogte is niet te verstellen.

M.vr.gr.

Ik heb ook een Leovince uitlaat op de Dylan en ja, deze uitlaat ploft af en toe een beetje. Dit knallen zal inderdaad veroorzaakt worden door een te arm mengsel.

Ik vind dit knallen niet hinderlijk, maar je kan eens een keer een run op een dynojetbank laten uitvoeren waarbij de afr gemeten wordt. Op basis van mijn Dylan gok ik er op dat het wel mee zal vallen met die afr.

Denk je wel aan de secundaire lucht voordat je naar de rollenbank gaat?
 
Ik heb ook een Leovince uitlaat op de Dylan en ja, deze uitlaat ploft af en toe een beetje. Dit knallen zal inderdaad veroorzaakt worden door een te arm mengsel.

Ik vind dit knallen niet hinderlijk, maar je kan eens een keer een run op een dynojetbank laten uitvoeren waarbij de afr gemeten wordt. Op basis van mijn Dylan gok ik er op dat het wel mee zal vallen met die afr.

Denk je wel aan de secundaire lucht voordat je naar de rollenbank gaat?

Ik heb nog ff getest met iets grotere hoofdsproeier, maar daar ging ie slechter mee lopen.
Dat knallen zit echt in het stationairsproeier en/of naaldgebied.
Zet straks gewoon de #112 weer terug en ga van daaruit wel weer verder experimenteren.
Als het echt niet weggaat dan laat ik 'm lekker knallen :Y .

Gr.
 
Terug
Bovenaan Onderaan