Honda Dylan.........(veel)sterker dan de Yamaha Cygnus?

Retsnom

MF veteraan
14 mrt 2005
1.927
0
leiden
Ik rij op dit moment op een Yamaha Cygnus, bevalt goed maar het probleem is de snelheid met (flinke) tegenwind.
Nu ben ik aan het rond kijken naar een wat zwaardere kleine scooter.
De SC van Aprilia, heeft mijn voor keur, maar is op dit moment nog wat teduur in aanschaf (als ww scooter)
Nu kan ik voor een leuke prijs een Honda Dylan kopen uit 2007, is deze scooter wat beter terijden met (flinke) tegenwind,(wil echt niet onder de 80 km p/h komen :N )
Zijn deze scooter ook zuinig ?
Ik weet het het scheelt maar 25 cc, maar ik lees op dit forum dat sommige 125 scooters ook met tegenwind de snelheid goed vast houden(ZZZ)

Vandaar mijn vraag :Y
 
de dylan doet normaal gesproken ongeveer 110 top en een pk of 5 meer dan een cygnus, daarmee blijf je wel boven de 80. en het verbruik is volgens zeggen (en lezen hier) boven de 1 op 25. hier gelezen zelfs 1 0p 30. dit is voor mij de reden om van mijn lead zsm over te stappen op een dylan. en daarna een sc van aprillia, welke ook mijn voorkeur heeft maar alls op zijn tijd (geld B| ) er staan momenteel een paar cygnussen op marktplaats maar voor prijzen waar je ook een dylan voor hebt.mijn keuze is gemaakt dan...
 
Ik heb sinds enige tijd een Dylan. Met behulp van een GPS ben ik achter een aantal zaken gekomen. Ben 1.94 en weeg zo'n 88 kg. Met stormachtige wind was de top van de Dylan zo'n 85 km. Op de snelweg zal de top met deze tegenwind hoger liggen (rijwind van mede weggebruikers). Onder normale omstandigheden haal je de 100 km altijd. Topsnelheid is volgend de GPS (echte km dus) 114 km. Op provinciale wegen zit ik gemiddeld om de 90 a 95 km. Je hebt altijd te maken met bochten, verkeer enz. Volgens mij bescheiden mening is de Dylan net dat klein beetje sterker en sneller.

Ook het verbruik hou ik netjes bij. Ik heb 2 x BP Ultimate getankt en kwam op een gemiddelde van 1:31. Ik ben echt geen tuttige rijder, kan echt wel als gemiddeld aangezien worden. De laatste tank was met gewone benzine (euro 95). Met deze brandstof kwam ik op 1:28!! Hierover zal ik na de volgende tankbeurt weer een oude topic (euro 95 vs ultimate) ophalen. Kortom; een gemiddelde van 1:30 is echt mogelijk.

Veel succes met vinden :)

Michel
 
Laatst bewerkt:
Retsnom,

Ik ben blij dat ik heb doorgezet en ipv een nieuwe Cygnus toch de PS heb gekocht die zoals bekend is de zelfde techniek heeft als de Dylan (op de injectie na).
De top ligt altijd boven de 100,of het nu stormt of niet,en het verbruik is 1:30.
Als je de Dylan idd voor een aantrekkelijke prijs kan kopen altijd doen!
 
maar ik lees op dit forum dat sommige 125 scooters ook met tegenwind de snelheid goed vast houden(ZZZ)

De Dylan heeft net zoals mijn Hex 16pk/14Nm tegen 11pk/9,3Nm voor de Cygnus; een significant verschil!
Bij tegenwind telt elk pk'tje dus een Dylan zal logischerwijs zeker beter de snelheid vast kunnen houden dan een Cygnus.
 
Laatst bewerkt:
Ga zo een ritje naar huis maken, hoop dat ik een een beetje vooruit :] kom met die (tegen)wind ;(
 
Ik haal op de teller met onze dylan met

Meewind op snel weg 120km/uur
Tegenwind 90/100km/uur
Benelux tunnel 130km/uur

Als je niet zwaar bent zoals ik. Rond de 60kg Is de dylan geen verkeerde keuze en parkeren in een schuur of berging gaat ook met alle gemak! Omdat het geringe formaat ook een goed pluspunt is
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan