Honda Dylan witte rook

yohannes

MF'er
4 mrt 2012
86
0
Kaatsheuvel
Honda SH Dylan 150 cc

Goede morgen

Ik ben net naar een Honda SH Dylan wezen kijken.
Prima scooter uit 2003 met 6ooo km op de teller, 2e eigenaar.
Haar zat nog op de banden zo nieuw

Ik heb er ne teen vraag over misschien dat iemand mij helpen kan.
Was een koude start ineens draaien.
Maar er kwam heel veel witte rook uit de uitlaat, condens???

Is dat normaal volgens verkoper wel, het was daar 1 graad boven nul.
Maar ik vond het wel heel veel rook.
Is dat normaal bij een scooter???

Is deze motor watergekoeld????

groetjes Hans
 
Vloeistofkoeling ja, maar met een dergelijke kilometerstand denk ik dat ie best lang stil heeft gestaan, en dan is witte rook niet zo gek. Als al het vocht uit de uitlaat is stopt ie met roken.

Valt dus niks over te zeggen zolang hij niet warm is gedraaid.
 
Tenzij de witte rook een zoetige geur heeft want dan verbrand hij koelvloeistof wat duidelijk niet in de verbrandingskamer hoort te kunnen komen.
 
bedankt voor je reactie

Ik heb mijn hand voor de uitlaat gehouden was niet zwart of nat, maar ik reuk nu 2 uur later nog een geur waarschijnlijk benzine. zoete geur kan maar kan ook benzine wezen.
Maar is de Sh 150 wel water gekoeld is me niet opgevallen. dom van me.
 
Laatst bewerkt:
Maar misschien is er een nieuwe Paus?

Ik heb een kennis met een V Strom. Twee uitlaten. De eerste kilometers komt er uit de linker uitlaat ook witte rook. Als-ie warm is is het weg. Hoe was het bij een warme motor?
 
Laatst bewerkt:
Nog een keer een ritje gaan maken, en dan het KVS niveau in het tankje in de gaten houden vóór en na de rit? Dan weet je wellicht meer.

Maar uit ervaring kan ik zeggen dat heel veel mensen de geur van KVS uit de uitlaat niet goed herkennen. Veel mensen kunnen dus ook niet zo veel met die tip :P
 
Nog een keer een ritje gaan maken, en dan het KVS niveau in het tankje in de gaten houden vóór en na de rit? Dan weet je wellicht meer.

Maar uit ervaring kan ik zeggen dat heel veel mensen de geur van KVS uit de uitlaat niet goed herkennen. Veel mensen kunnen dus ook niet zo veel met die tip :P
Dat KVS niveau is met zo spannend. Als hij warm is staat hij hoger. Als je dus wil vergelijken zal je koud met koud moeten vergelijken.

Maar ik denk dat de Dylan het wel lekker vind om eens 100Km aan een stuk te rijden.
 
...
Maar uit ervaring kan ik zeggen dat heel veel mensen de geur van KVS uit de uitlaat niet goed herkennen. Veel mensen kunnen dus ook niet zo veel met die tip :P
Oh, ik dacht dat het toch wel een heel duidelijk afwijkende geur is.
@TS: Gooi anders eens wat koelvloeistof op een heet stuk metaal, dat wordt het meteen duidelijk... denk ik 8-)
In dat geval herken je het misschien ook al meteen als deze geur aanwezig was.
 
Oh, ik dacht dat het toch wel een heel duidelijk afwijkende geur is.
@TS: Gooi anders eens wat koelvloeistof op een heet stuk metaal, dat wordt het meteen duidelijk... denk ik 8-)
In dat geval herken je het misschien ook al meteen als deze geur aanwezig was.
zeker heel afwijkend maar veel mensen ruiken dan wel iets, maar kunnen het niet plaatsen. Omdat je het niet regelmatig ruikt natuurlijk.

Die tip is wel een goeie ja :P ff een dopje uit het reservoir van je auto halen en ff op je uitlaat mikken als ie warm is :P
 
Bijpassende nickname TS :D

Dat het bij het warm worden niet minder werd is wel vreemd. Zie je bubbels als je in het reservoirtje kijkt?

Een beetje een n00b vraag; stel dat een toch een kapotte koppakking zou zijn, is dat dan wel echt een punt bij zo'n motortje? Ik heb nog nooit aan zo'n kleine viertakt gesleuteld maar het klinkt als iets wat ontzettend makkelijk te vervangen is. Of is dat schijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan