honda dylan

boeme

Rookie
12 mrt 2007
28
0
Hallo,

Volg het motorscooter forum al een tijdje, a.s. zondag ga ik proefrijden bij een particulier op een honda dylan met 11.500 km op de teller, als ie bevalt neem ik hem direct mee, heb al overlegd dat ik de vrijwaring /overschrijving maandag op de post doe (kwestie van goed vertrouwen) .

Ideale scooter voor woon/werk, cbr 1000f blijft gewoon erbij voor de fun......

Hebben jullie nog aandachtspunten waar ik op moet/kan letten?
Alvast bedankt.

Grtz
 
De gebruikelijke zaken als slijtageonderdelen, speling , onderhoud.
Dylan heeft bij mijn weten geen specifieke zwakke punten; zeker als het een aantoonbaar goed onderhouden binnenslaper is kun je je nauwelijks een buil vallen.
 
uitlaat is wel een aandacht punt let op of deze niet rot is beetje roestig is normaal
maar dikke roest vellen etc is niet goed is namelijk een duur grapje tevens een leuke optie
hiervoor is een leovinci 4road rvs uitlaat
 
met 11500 op de teller hoef je ook geen dingen als riem te verwachten. Kun je zeker 10-15000 km onbezorgd rijden. Ik rij nu 1 jaar op de Dylan, aanschaf op 16.000 nu op 26.000 en nog nergens last van gehad, ook uitlaat is nog goed.
 
De uitlaat schijnt minder goed te zijn. Ik heb de uitlaat preventief vervangen door een Leovince uitlaat en die bevalt goed. Iets meer geluid (loud pipes save lives) en bij de uitlaat zaten andere rollen bijgeleverd.

Het brommertje is wel zuinig, maar meer dan 110 km/uur haalt het ding van ons niet. Wat wel fijn is, is dat hij het formaat van een bromscooter heeft en als het centrum dus weer eens volledig verstopt zit..... zet je de scootah op het fietspad en je tuft tussen de bromscooters alsof je nooit anders gedaan hebt. Bromsnor kijkt er in ieder geval niet vreemd van op :D :D
 
De honda dylan is inmiddels in mijn bezit, vanmiddag ongeveer 170 km gereden, de motorscooter voldoet tnt precies aan mijn verwachtingen, het valt me iig niet tegen.

Groeten,
 
Terug
Bovenaan Onderaan