Honda Dylan

bassiesassie

Rookie
7 jul 2008
17
0
Ik heb sinds 2 weken een Honda Dylan en die bevalt mij echt super! Gekocht via een dealer met een half jaar garantie en maar 1700 op de teller. Inmiddels staat er al 700 kilometer meer op. Hiervoor had ik een Husqvarna en daarvoor een Yamaha Fazer maar dit is veel leuker en veel makkelijker. Ik ben er afgelopen week ook een keer 70 kilometer over de snelweg mee gereden in de spits en 's avonds weer terug en dan kun je makkelijk op de meest linkerbaan meekomen. Waar ik normaal( gelukkig maar 2 keer per maand) zo'n 1,5 tot 2 uur over doe met de auto heb ik nu in 50 minuten gereden. Lang leve de files!!!

Vandaag met harde wind en regen miste ik toch wel een windschermpje, alleen vind ik die dingen heel erg lelijk en als het regent en je moet dan door 2 schermen heen kijken zie je volgens mij nog minder. Is er misschien iemand die zijn ervaringen wil delen over het grote scherm? Ik zag bij motozoom een scherm van Puig en die is wat kleiner. Zijn er misschien mensen die ervaring hebben met dit kleine scherm?

Het scherm is hier te zien.
http://www.motozoom.nl/webshop/meer...=10006301&SID=2391377&SToken=F327D6A03A4ED294
 
Terugkerend thema hier, en de experts raden aan: een scherm waar je net overheen kan kijken voor als het takkeweer is, of een scherm met erop een MRA gemonteerd, een stand voor de regen (lager) en een stand voor de wind (maar geen regen) (hoger).
 
Het windscherm en het vizier van mijn helm. Als het een beetje kouder wordt dan zal die toch ook dicht moeten en dan zullen er bij regen toch op beide druppels zitten.
 
Hallo, ik heb dat scherm van Puig erop zitten (gekocht bij MDI in Herpen) bevalt prima, je kan er goed overheen kijken en toch zit je uit de wind. er is wel een minpuntje, je krijgt wat meer windgeruis in je helm dus bij een snelwegrit zijn oordopjes wel gewenst.
 
Grote scherm is perfect.
Het eerste wat ik van mijn Vespa eraf geflikkerd heb is het grote scherm.
Wat een drama met regen in het donker. Alle lantaarnpalen reflecteren op de druppels.
Rij nu zonder scherm, doe ik op mijn motor ook. Voor de regen heb ik toch een motorpak aan. :)
 
Ik heb zelf een paar weken geleden een Dylan 150 gekocht en onlangs nog een Majesty 250.. De laatste voor de wat langere ritten op de snelweg, alhoewel de Dylan redelijk kan meekomen..120 op de teller, maar laatst bij behoorlijke wind tegen 95/100 en je kop vol in de wind.
De Majesty is dan net even wat beter geschikt voor dat werk, ook met het standaard scherm, alhoewel ik toch wel last heb van turbulentie rond mijn hoofd. De funfactor van de Dylan is echter veel groter en hoort gewoon zonder scherm... ik zit er aan te denken om hem naar 170 cc met toebehoren om te bouwen.. ik heb hiervoor een Fireblade, RSV Mille, XJ1200SP en als laatste een Kymco Agility 50 gereden en de Dylan is waarschijnlijk niet zo macho, maar ik lach me rot op dat ding.
 
Ik heb inmiddels het Puig scherm besteld. Het zou vandaag afgeleverd worden, maar helaas was ik niet thuis. Nu komen ze het dinsdag pas weer afleveren.

De Dylan is inderdaad niet erg macho, maar ik vraag me toch af waarom iedere auto je bij de stoplichten er uit probeert te rijden. Ook die bromscootertjes moeten allemaal even proberen om je voorbij te gaan met de kin op het stuur. Van mij mogen ze. Ik moet er alleen heel hard om lachen.
 
Ik heb zelf een paar weken geleden een Dylan 150 gekocht en onlangs nog een Majesty 250.. De laatste voor de wat langere ritten op de snelweg, alhoewel de Dylan redelijk kan meekomen..120 op de teller, maar laatst bij behoorlijke wind tegen 95/100 en je kop vol in de wind.
De Majesty is dan net even wat beter geschikt voor dat werk, ook met het standaard scherm, alhoewel ik toch wel last heb van turbulentie rond mijn hoofd. De funfactor van de Dylan is echter veel groter en hoort gewoon zonder scherm... ik zit er aan te denken om hem naar 170 cc met toebehoren om te bouwen.. ik heb hiervoor een Fireblade, RSV Mille, XJ1200SP en als laatste een Kymco Agility 50 gereden en de Dylan is waarschijnlijk niet zo macho, maar ik lach me rot op dat ding.


ik zal je zeker volgen met die 170cc hou ons maar goed op de hoogte.
 
cylinder kost 375 euro verstandig is om gelijk de kop (inlaat ) te bewerken en niet te vergeten een grotere
sproeier te monteren nokkeas heb je ook nog van malossi kost 160 euro om het goed te doen deze ook
gelijk monteren eventueel dikker uitlaatje erop leovince 4road rvs 350 euro en een malossi vario 100 euro
dikkere trekveren set van malossi 3x 3verschillende 35 euro lichtere gewichtjes (rollen ca 8 gram ) malossi 15 euro
kleppen afstellen op inlaat 0,10 mm uitlaat 0,15 mm c.o afstellen op +/- 3.0 procent bij 2000 tpm stationair
en dan mensen loopt dit beesje hard! en vlot 140 km/ h 141 op navigatie geklokt (dit alles uit eigen ervaring)
alleen ik reed niet goed warm en dan zegt de kop pakking wel eens (2x in een jaar ) bekijk het maar
rijd nu weer redelijk standaard alleen nog bewerkte kop malossi vario andere trekveren leovince 4road rvs uitlaat
windscherm van biondy en een topkoffer van givi met bijbehorende drager en ohja ook nog wave remschijf van
braking met bijhorende gesinterde remblokken rolling stoppies mogelijk hierdoor wat een anker echt een aanrader
150-70-13 achterband 140 is te laag raak de grond met de standaard anders (extreme helingshoeken denk ik )
ik heb de malossi 170 cc nog liggen mag weg voor 100 euro eventueel .is zo'n 7500 km gebruikt
heeft wel wat lichte sporen maar is nog ruim 11 bar compressie is zonder pakkingset kost 20 euro bij de dealer
iemand intresse ..??
 
cylinder kost 375 euro verstandig is om gelijk de kop (inlaat ) te bewerken en niet te vergeten een grotere
sproeier te monteren nokkeas heb je ook nog van malossi kost 160 euro om het goed te doen deze ook
gelijk monteren eventueel dikker uitlaatje erop leovince 4road rvs 350 euro en een malossi vario 100 euro
dikkere trekveren set van malossi 3x 3verschillende 35 euro lichtere gewichtjes (rollen ca 8 gram ) malossi 15 euro
kleppen afstellen op inlaat 0,10 mm uitlaat 0,15 mm c.o afstellen op +/- 3.0 procent bij 2000 tpm stationair
en dan mensen loopt dit beesje hard! en vlot 140 km/ h 141 op navigatie geklokt (dit alles uit eigen ervaring)
alleen ik reed niet goed warm en dan zegt de kop pakking wel eens (2x in een jaar ) bekijk het maar
rijd nu weer redelijk standaard alleen nog bewerkte kop malossi vario andere trekveren leovince 4road rvs uitlaat
windscherm van biondy en een topkoffer van givi met bijbehorende drager en ohja ook nog wave remschijf van
braking met bijhorende gesinterde remblokken rolling stoppies mogelijk hierdoor wat een anker echt een aanrader
150-70-13 achterband 140 is te laag raak de grond met de standaard anders (extreme helingshoeken denk ik )
ik heb de malossi 170 cc nog liggen mag weg voor 100 euro eventueel .is zo'n 7500 km gebruikt
heeft wel wat lichte sporen maar is nog ruim 11 bar compressie is zonder pakkingset kost 20 euro bij de dealer
iemand intresse ..??
1000 euro excl. arbeidsloon en 2x per jaar de koppakking eruit -O-
Dit zet alles in een ander daglicht :/
 
1000 euro excl. arbeidsloon en 2x per jaar de koppakking eruit -O-
Dit zet alles in een ander daglicht :/

Hij die zorgvuldig tuned (en onderhoudt, warm rijdt, etc.) werpe de eerste steen! Dat de aanschaf van de onderdelen een klauw knaken kost twijfel ik niet aan. Ik denk wel dat als je het goed doet, je er heel lang heel veel plezier van kan hebben! Lijkt me nou mooi, met de ene Dylan de andere helemaal zoek rijden :) En een Dylan die 140 rijdt is toch mooier dan een dure 300cc scooter die hetzelfde presteert? Eer van je werk zeg maar, en het gevoel op een uniek apparaat te rijden. :]

Groeten, Karl
 
Ik zou het die kosten ook wel waard vinden, want dan heb je toch de voordelen van de kleine scooter en het vermogen van een grote scooter.

En zijn er al foto's met het mooie schermpje gemonteerd?? 8-)
 
Laatst bewerkt:
zit er ook idd aan te denken om me 100cc lead in te ruilen voor een dylan,net wat sneller,kom nu net iets te kort,en op te voeren is die niet.
nog eve tegen een leuk aanbiedinkje lopen
 
Ik heb een mooie Dylan gezien in speciale uitvoering, erg mooi.
Heeft iemand de specificaties van deze scooter, kon ze op internet niet goed vinden??. :?

Die ik heb gezien is van bj 2003, terwijl er geadverteerd wordt met bj 2004.
De prijs is ook nog hoog 1599 euro.
 
Laatst bewerkt:
bijto motor mercuur? das zeker van die chinese bagger zooi, daar moet je NOOIT aan beginnen
 
tja hij zegt het zelf al he,
hij was zelf geem heer met het warm rijden van de cillinder.
als je het goed zou doen en eerst de boel warm laat draaien alvorens de feest begint kun je denk ik lang plezier hebben van de opgefokte dylan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan