Honda Dylan

converfreddy

MF'er
5 jun 2019
64
11
Beste Honda Dylan scooter rijders
IK heb een Honda Dylan overgenomen met respectabelle meer dan 50000 km op teller ,rijd wonderbaarlijk goed en heeft alleen wat klein werk nodig
om hem helemaal tip top te maken.
Ben op zoek naar:
Topkoffer liefst Zwart of donker blauw
Buddy zit (geen bruin)
en eventueel voor rem pets en achter remschoenen (als iemand die nog nieuw heeft liggen
windscherm is ook misschien wel handig
instructieboekje of werkplaats handleiding
 
Hoi, handleiding
Groet Gert
 

Bijlagen

  • gebruikershandleiding-com (12).pdf
    3,2 MB · Weergaven: 45
dank je voor handleiding ,dat is een begin ,maar geloof dat ik ook maar voor werkplaats handboek ga kijken om wat beter details te kunnen bekijken.
nu ik heb wel snel resultaten betreft buddy en topkoffer ,een mooie Hepco&Becker kunststof koffer op Marketplace van FB alleen nu nog een soort bodemplaat zodat ik hem op rek van Dylan kan monteren ,beetje zonde om gaten te boren in de koffer
en een Buddy op Marktplaats en helemaal netjes en in grijs/blauwe kleur.
Deze heer heeft een advertentie op MP met veel onderdelen van Dylan.
weet iemand ook hoe dik de remschijf voor moet zijn ? de mijne lijkt mij niet zo best en heeft ook behoorlijke rand aan buitenkant en zijn er ook
remschoentjes die hardere remmen?
En is het normaal dat de scooter bij ongeveer 80 KM een beetje zoek er ig en onstabiel karakter heeft?
nog een laatste vraag onder de koplamp zijn voorste beenplaat met achterkant verbonden met schroeven ,dus zeg maar net boven balhoofd onder stuur . beide zijn er uit dus dat geeft een hoop gerammel ,zijn dat Parkers of gewoon M draad schroeven ?
 
Als je een rand kan voelen aan de schijf, dan lijkt het mij een mooi moment om 'm te vervangen.
Op de schijf zelf staat de minimale maat, dus schuifmaat er op en meten.
Bij 80km/u moet dat ding niet zoeken. Hoe oud zijn de banden die er nu op zitten? Op de band staat een viercijferige code dat is weeknummer en jaar. Maar het zoekerige gedrag kan ook hoger zitten. Weet je ook wanneer de snaar overigens is vervangen? Zo nee, wellicht ook iets om te vervangen.
 
Fijn dat je iets geholpen bent met de handleiding. Op mijn vorige Dylan heb ik de koffer met 4 boutjes en 2 contra stalen stripjes op de standaard koffer houder vast gezet, 5 jaar mee gereden tot volle tevredenheid..
 

Bijlagen

  • Koffer.jpg
    Koffer.jpg
    410,1 KB · Weergaven: 17
  • RZ.jpg
    RZ.jpg
    605,1 KB · Weergaven: 15
Nu gisteren een fraaie H&B koffer over kunnen nemen ,maar geen bodem/grond/plaat erbij ,geloof dat bij dit merk alleen een compleet bevestigings rek voor op de motor leverbaar is? Maar heb de vraag gemaild naar hun dat is even afwachten. Het rekje van de Honda vind ik zo klein en wil het stevig erop hebben en deze koffer is ook wat zwaarder dan de meeste geloof ik. Maar jou koffer is nog groter dus het zal wel niet zo,n probleem zijn .
vind het wel een beetje zonde om gaten in koffer te boren maar ok eventueel doe ik dat en dan ook nog een extra multiplex (of zo iets) grondplaat die 1e op het rek schroef.
 

Bijlagen

  • EEF16255-858B-478D-BD67-8AD9FC6F8763.jpeg
    EEF16255-858B-478D-BD67-8AD9FC6F8763.jpeg
    134,9 KB · Weergaven: 9
  • CAA94351-E44E-42C6-BDC6-B16F0FDA0074.jpeg
    CAA94351-E44E-42C6-BDC6-B16F0FDA0074.jpeg
    147,6 KB · Weergaven: 9
Ik moet even excuus maken. De koffer was voor een Piaggio, nieuw 453.-- euro en zat met een originele plaat vast, was dus afneembaar. Nogmaals sorry. In jouw geval zou ik een originele bevestiging zoeken of een metalen - aluminium plaatje nemen, geeft meer zekerheid. Inmiddels heb ik een andere Dylan, zelfde kleur maar zonder scherm en koffer. Heb wel een kleine koffer gevonden op MP, dus dat komt wel goed. ook een windscherm heb ik inmiddels, moet het wel even pas maken.
 
Gisteren ook bij de man in Den Haag een voorwiel opgehaald met iets meer dan 4 mm dikte en minimaal mag het 3.5 mm zie ik op de schijf, dus dat kan nog even. Band die er nu opzit is behoorlijk goed nog zo te zien en geen speling in lagers/balhoofd ,ga maar een beetje experimenteren met stuur schermpje (die is verstelbaar) maar zal ook even code op banden kijken
is er ook een bepaald merk band die het lekker doet op de Dylan?
moet wel zeggen ,ben een beetje verwend want reed een tijdje op een Kymco Xting 500 en dat is natuurlijk een totaal ander gewicht etc.
is wel lastig geloof ik om aan onderdelen te komen .kan geen adres vinden voor achterrem schoenen ?
 
o ik heb iets verkeerd verstuurd geloof ik ,maar goed nog een keer. de H&B inhaak constructie zit vrij hoog aan buddy site en breed .denk dat ik een plaat maak van multiplex omdat drageetje van Dylan klein is. wel nog aan het kijken voor iets maar H&B maken alleen complete rekken met zijkoffers en top en niet voor scooters
 
dat ziet er wel degelijk uit en zou mooier worden dan mijn multiplex constructie! alleen moet nog steeds permanent vast schroeven heb je idee wat je er voor vraagt?
 
ben ook op zoek naar adres voor onderdelen in NL ,op de site van CMS is wel alles te vinden maar vind het wel prijzig ,achter remschoenen voor 35 euro! das pittig.
 
als je de topkoffer er steeds af wilt halen dan heb je de base plate nodig die bij de koffer hoort .....heb je die er niet bij ?
 
ja het is een mooie sluiting en leek mij handig om die te blijven gebruiken ,maar naar ik heb begrepen van Hepco&Becker importeur dat grond/bodemplaten er niet zijn ,alleen de combinatie rek met zijkoffers en topkoffer en die dan voor bepaald merk/model motorfiets.
nu zijn er misschien merken die een soort universele drager hebben en ik heb begrepen dat SHAD deze heeft ,alleen is ook dan constructie dat koffer er niet afkan. maar iedergeval beter dan zelf iets op Honda rekje maken
 
nou voorzover ik weet zet je gewoon dat shad rek op de dylan en plaatst je daar die baseplate op ......dit samen blijft dat gewoon zitten als je de koffer eraf haalt :

maar dan moet je dus wel de baseplate die bij de koffer hoort hebben .............heb je die ?

Naamloos.jpg
 
Nee dat is het probleem ,wat ik begrepen heb zijn die er niet van H&B alleen samen met rek waar ook zijkoffers aan hangen en dan voor bepaalde motorfiets/model en niet voor scooters
 
is dit niet wat je zoekt dan ?

ander kun je beter een ander koffer kopen een gebruikte shad of zo die kun je dan keurig van het rekje afhalen( waar de baseplate dan op blijft zitten

 
Ja oplossing lijkt mij helemaal ok,dan maar niet afneembaar ,als het er maar stevig opzit
Wil het graag overnemen
Ps
Ik had al prive bericht gestuurd
 
O super ik ga niet verder zoeken maar maak graag gebruik van je aanbod, is ook niet zo erg bij een (stads)scooter om er permanent een topkoffer
op te monteren
 
Je kunt ook een rugzak af andere tas als binnentas gebruiken en dan nog alles meenemen .


Ik ben niet zo lenig meer en uit macht der gewoonte sla ik altijd mijn been over de scooter bij het opstappen net als bij de motor .
altijd ram ik dan tegen de topkofffer aan .
Vorig jaar bij het afstappen met mijn been achter de topkoffer van de bmw blijven steken en deze toen ritueel verwijdert _O-
toen ik de Suzuki en de Dylan er recentelijk bij kocht heb ik direct de topkoffers verwijdert ........rekje van de dylan was nog over.
al vast veel plezier ermee en we maken een afspraak .

scherm kun je kopen bij: EasyParts.nl - Windscherm FABBRI Dylan 125-150 - Windschermen
 
Nee ik ben ook niet lenigste maar het opstappen op de Dylan kan toch via treeplank?maar ja het is natuurlijk motorgewoonte, nou ja ik houd niet van top koffers op de motor hoewel het lijkt mij wel ok op lange ritten met veelbagage ,naar India of zo:) maar goed op boodschappen scooters vind ik het allemaal wel ok en eigenlijk wil ik een Honda SH maar de Dylan kwam op mijn pad en vind hem erg goed rijden ,ga ook nog een bruggetje maken om over de hobbel op de treeplank te leggen als ik grote shop tas meeneem (op snorscooter kan ik er 3 meenemen behoorlijk vol)
Dan heb ik een tenminste een vlakke bodem. nee vind de Dylan zo leuk dat SH gelijk een 300 moet wezen anders vind ik dit wel best.
probeer hem technisch en uiterlijk hem ok te maken en eventueel ook de buddy aanpakken want ik heb een hekel aan het zitkuiltje en oplopende zit. dat is de ellende bij meeste 2 wielers. Dat hebben die jongelui met de straatracers goed door gewoon een platte buddy
 
Terug
Bovenaan Onderaan