Guzman
Rookie
Als er op dit forum F6 rijders ronddwalen geen dan een seintje; wellicht
zijn er onderling weetjes uit te wisselen.
zijn er onderling weetjes uit te wisselen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En volgende week Zondag zie ik hem life !!!Ik dwaal hier idd ook af en toe rond. Dit is de mijne:
(Afbeelding)
Het is een Valkyrie Tourer uit 1997 met de volgende modificaties:
Viking Performance uitlaatsysteem
Ontstekingsvervroeger + andere module
K&N open luchtfilter zonder pre-filter
Aangepast luchtfilterhuis
Andere carburateurnaalden en veertjes
Progressive achterschokbrekers en voorveren
Avon Venom R banden
Wat extra chroom
Vermogen 101pk aan het achterwiel (origineel 85-90 bij 6000tpm)
Koppel 150Nm bij 3500tpm aan het achterwiel (origineel 120-125 bij 5000tpm)
Maximale hellingshoek met zo'n 5 graden toegenomen
Als er op dit forum F6 rijders ronddwalen geen dan een seintje; wellicht
zijn er onderling weetjes uit te wisselen.
Shit, Nitro ik kan niet zondag. En hij klinkt nog wel zo lekker nu, zo'n benzineslurpend V8 geluidje stationair. Maar dat komt dit seizoen vast nog wel goed. Ik heb nog nooit een V-Max volgas zien wegrijden en daar moet snel maar eens verandering in worden gebrachtEn volgende week Zondag zie ik hem life !!!
Ik durf het bijna niet te vragen....................oh ja, toch wel
Op woensdag 09 juni 2004 01:03 schreef Valkyrie het volgende:
..... Dat avon's de beste banden zijn voor deze motor, maar dat er wel eens een scheurtje in kan ontstaan (zie onderstaande foto). Dat bij mijn Valkyrie eerst de uitlaatbochten aan de grond komen en ik er zwaar van baal dat niet eerst de beschermbeugels dat doen. ..... En zo kan ik nog wel een hele tijd doorgaan, wilde eigenlijk alleen maar een schopje van dit topic
Geef ik er nog een extra schopje bovenop . Ik rij altijd met 3,0bar achter en 2,9bar voor en dat bevalt me uitstekend (achterband met burnouts en veel rubber op de weg bij/na stoplichten:24000km, voorband 26000km), heb originele uitlaatbochten vrijwel kapot gereden en nu Vikings erop die meer grondspeling zouden moeten bieden wat niet het geval is. Jij rijdt dus wel de beugels eerst aan de grond? Ik blijf het vreemd vinden dat dat bij mij niet het geval is. Link naar de foto's van Noorwegen doet het idd niet meer, even zoeken dan:OK, laat ik een schopje teruggeven. Weet je dat de levensduur behoorlijk toeneemt en de wegligging nog meer verbetert als je deze banden consequent op 2.9 (achter) en 2.7 bar (voor) houdt? Dat voor het betere zitwerk de Ultimate seats onovertroffen zijn? Die uitlaatbochten van jou motor zijn zeker niet standaard? Anders zou de bar wel degelijk eerst de grond raken. Zeg, dat linkje naar foto's Noorwegen werkt niet. Heb je die foto's nog ergens anders? Deze zomer ga ik zelf ook Naar Noorwegen.
Hou het rubber aan de onderkant.
Cor
Geef ik er nog een extra schopje bovenop . Ik rij altijd met 3,0bar achter en 2,9bar voor en dat bevalt me uitstekend (achterband met burnouts en veel rubber op de weg bij/na stoplichten:24000km, voorband 26000km), heb originele uitlaatbochten vrijwel kapot gereden en nu Vikings erop die meer grondspeling zouden moeten bieden wat niet het geval is. Jij rijdt dus wel de beugels eerst aan de grond? Ik blijf het vreemd vinden dat dat bij mij niet het geval is. Link naar de foto's van Noorwegen doet het idd niet meer, even zoeken dan:
Zoals je ziet is het daar echt prachtig en kun je er heerlijk genieten van het pure motorrijden. Veel plezier...
De stepjes komen inderdaad als eerste aan de grond, maar daar merk je helemaal niets van want ze scharnieren gewoon omhoog. Links komt daarna de standaard aan de grond wat voor erg leuke vonken zorgt. Die standaard kan heel wat hebben want het kan dan nog steeds een stukje platter en dan komen bij mij de uitlaatbochten aan de grond. Dat kun jij zeker en vast ook wel, maar je vindt het gewoon niet nodig waarschijnlijk om zo hard door de bocht te gaan. Als je dat wel leuk vindt zou ik toch niet bang zijn om iets aan de grond te rijden en gewoon heel voorzichtig het tempo in bochten wat op te schroeven. Je zal zien hoe leuk dat is met zo'n zware en stabiele motor. En het is in Noorwegen heerlijk als je precies weet hoever je met je motor kan gaan vanwege de vele prachtige bochten die je daar tegenkomt. Je kunt dan met een stuk meer vertrouwen door die bochten sturen en dat vergroot het plezier daar aanmerkelijk.Beugels aan de grond rijden?? Are you kidding?? Ik rij niks aan de grond, kan ik helemaal niet... Maar ik wel eens foto's gezien van de valbeugel van iemand die met die Valk een paar circuitdagen achter de rug had. Keurig netjes schuin afgeslepen in de bocht. Maar komen de stepjes niet eerst aan de grond? Ik heb net het idee van de rattlebar peg-relocater afgewezen omdat ik bang was dat de stepjes te makkelijk aan de grond zouden komen (dit ding verschuift je stepjes een inch naar beneden en twee inches naar voren; krijg je meer beenruimte). Als het toch je uitlaat is, of de valbeugel, dan kan ik hier nog eens opnieuw over nadenken.
Je doet lang met je banden, ik heb er nu zo'n 13.000 kilometer opzitten en ze zijn nog lang niet af, maar voor de vakantie gaat er toch mooi een nieuw setje omheen. Al was het maar voor de gemoedsrust; ik heb geen zin om tijdens mijn vakantie nog op zoek te moeten naar een dealer die banden heeft voor een Valkyrie!
groet
Cor
.... Dat kun jij zeker en vast ook wel, maar je vindt het gewoon niet nodig waarschijnlijk om zo hard door de bocht te gaan. Als je dat wel leuk vindt zou ik toch niet bang zijn om iets aan de grond te rijden en gewoon heel voorzichtig het tempo in bochten wat op te schroeven. Je zal zien hoe leuk dat is met zo'n zware en stabiele motor. En het is in Noorwegen heerlijk als je precies weet hoever je met je motor kan gaan vanwege de vele prachtige bochten die je daar tegenkomt. Je kunt dan met een stuk meer vertrouwen door die bochten sturen en dat vergroot het plezier daar aanmerkelijk.
Wat betreft de banden die je nu hebt, ik kan me niet voorstellen dat die de trip naar Noorwegen niet ruimschoots overleven. Maar als je het echt niet vertrouwt ja dan zou ik ze inderdaad ook vervangen. De kans op flink wat regen is in Noorwegen natuurlijk aanzienlijk en dan is wat extra profiel nooit weg. Wat doe je met de banden die je er af haalt dan? Die hou je toch zeker wel?
Nog even over die pegrelokit,
Oh man!
Noorwegen!
Daar ga ik nou zo verschrikkelijk van !
Zo, dat is een tijd geleden. Niet veel Valkyrierijders meer bijgekomen zeker? F-six, hoe was het in Noorwegen? Flink genoten neem ik aan.
Ik heb nog 3 korte filmpjes van mijn Valk:
Wegrijden
Brug
Wielspin
C ya...
Het is trouwens wel aan te raden om deze filmpjes over fatsoenlijke speakers te luisteren, anders klinkt het voor geen meter.
Dag mensen,
hier een nieuwe Valkyrie-rijder! Ik heb hem gekocht in augustus 2004 en het bouwjaar is 01-2002.
Wie weet wat die ontstekingsvervroeger kost? Ik wil graag een zuinigere fiets en meer vermogen.....
groeten,
Edwin
hierbij het fotootje van de ketel van Eddie
Hallo Cor,
Ik ben verbaasd van je mededeling van het bouwjaar. Kun jij me globaal vertellen wat die waard is in schadevrije staat (behalve licht afgesleten uitlaatpijp aan de onderkant van het scheefhangen (denk ik)) met 22.000 km op de klok?? Er zit van alles op en aan:
originele Honda lederen zadeltassen, verhoogd windscherm, chromen motorvalbeugels, chromen spatbordbeschermers voor, spy-ball alarm met afstandbediening, sissy-bar, splinternieuwe acuu van augustus 2004, banden zijn 50% qua profiel. Ik laat me ook weer verassen door je globale prijsindicatie. Dan zeg ik je ook eerlijk wat ik ervoor betaald heb in augustus dit jaar!
Ik denk trouwens dat die fiets niet zoveel in waarde zal dalen, naarmate die ouder wordt. De choppers/cruisers blijven erg duur bij de motorhandelaars. Ze vragen toch ook wel EUR 7000 voor een oudere motor van midden negentiger jaren, toch?
groeten,
Eddie