Honda F6 (Valkyrie) rijders

Guzman

Rookie
23 feb 2003
19
0
Maastricht
Als er op dit forum F6 rijders ronddwalen geen dan een seintje; wellicht
zijn er onderling weetjes uit te wisselen.
 
Hoi Mijn vader had deze:
full
 
Ik dwaal hier idd ook af en toe rond. Dit is de mijne:
full

Het is een Valkyrie Tourer uit 1997 met de volgende modificaties:
Viking Performance uitlaatsysteem
Ontstekingsvervroeger + andere module
K&N open luchtfilter zonder pre-filter
Aangepast luchtfilterhuis
Andere carburateurnaalden en veertjes
Progressive achterschokbrekers en voorveren
Avon Venom R banden
Wat extra chroom
Vermogen 101pk aan het achterwiel (origineel 85-90 bij 6000tpm)
Koppel 150Nm bij 3500tpm aan het achterwiel (origineel 120-125 bij 5000tpm)
Maximale hellingshoek met zo'n 5 graden toegenomen
 
Laatst bewerkt:
Ik dwaal hier idd ook af en toe rond. Dit is de mijne:
(Afbeelding)
Het is een Valkyrie Tourer uit 1997 met de volgende modificaties:
Viking Performance uitlaatsysteem
Ontstekingsvervroeger + andere module
K&N open luchtfilter zonder pre-filter
Aangepast luchtfilterhuis
Andere carburateurnaalden en veertjes
Progressive achterschokbrekers en voorveren
Avon Venom R banden
Wat extra chroom
Vermogen 101pk aan het achterwiel (origineel 85-90 bij 6000tpm)
Koppel 150Nm bij 3500tpm aan het achterwiel (origineel 120-125 bij 5000tpm)
Maximale hellingshoek met zo'n 5 graden toegenomen
En volgende week Zondag zie ik hem life !!!

Ik durf het bijna niet te vragen....................oh ja, toch wel ;)
 
En volgende week Zondag zie ik hem life !!!

Ik durf het bijna niet te vragen....................oh ja, toch wel ;)
Shit, Nitro ik kan niet zondag. En hij klinkt nog wel zo lekker nu, zo'n benzineslurpend V8 geluidje stationair. Maar dat komt dit seizoen vast nog wel goed. Ik heb nog nooit een V-Max volgas zien wegrijden en daar moet snel maar eens verandering in worden gebracht :)
 
Loopt goed dit topic :X . Handig om weetjes uit te wisselen :+ , maar eh, heb zat weetjes inmiddels wat betreft mijn Valkyrie. Bijvoorbeeld dat het voor mij onmogelijk was om zonder te knoeien de koelvloeistof te wisselen en dat er per sé silicaatvrije koelvloeistof in moet (ter voorkoming van defecte waterpomp). Dat avon's de beste banden zijn voor deze motor, maar dat er wel eens een scheurtje in kan ontstaan (zie onderstaande foto). Dat bij mijn Valkyrie eerst de uitlaatbochten aan de grond komen en ik er zwaar van baal dat niet eerst de beschermbeugels dat doen. Dat er niet teveel met het luchtfilterhuis gekloot moet worden, maar dat ik wel een leuke modificatie heb gevonden. Dat een ontstekingsvervroeger voor enorm veel meer trekkracht zorgt en een stuk lager verbruik. En zo kan ik nog wel een hele tijd doorgaan, wilde eigenlijk alleen maar een schopje van dit topic O-)
full
 
Op woensdag 09 juni 2004 01:03 schreef Valkyrie het volgende:
..... Dat avon's de beste banden zijn voor deze motor, maar dat er wel eens een scheurtje in kan ontstaan (zie onderstaande foto). Dat bij mijn Valkyrie eerst de uitlaatbochten aan de grond komen en ik er zwaar van baal dat niet eerst de beschermbeugels dat doen. ..... En zo kan ik nog wel een hele tijd doorgaan, wilde eigenlijk alleen maar een schopje van dit topic O-)

OK, laat ik een schopje teruggeven. :) Weet je dat de levensduur behoorlijk toeneemt en de wegligging nog meer verbetert als je deze banden consequent op 2.9 (achter) en 2.7 bar (voor) houdt? Dat voor het betere zitwerk de Ultimate seats onovertroffen zijn? Die uitlaatbochten van jou motor zijn zeker niet standaard? Anders zou de bar wel degelijk eerst de grond raken. Zeg, dat linkje naar foto's Noorwegen werkt niet. Heb je die foto's nog ergens anders? Deze zomer ga ik zelf ook Naar Noorwegen.

Hou het rubber aan de onderkant.

Cor
 
OK, laat ik een schopje teruggeven. :) Weet je dat de levensduur behoorlijk toeneemt en de wegligging nog meer verbetert als je deze banden consequent op 2.9 (achter) en 2.7 bar (voor) houdt? Dat voor het betere zitwerk de Ultimate seats onovertroffen zijn? Die uitlaatbochten van jou motor zijn zeker niet standaard? Anders zou de bar wel degelijk eerst de grond raken. Zeg, dat linkje naar foto's Noorwegen werkt niet. Heb je die foto's nog ergens anders? Deze zomer ga ik zelf ook Naar Noorwegen.

Hou het rubber aan de onderkant.

Cor
Geef ik er nog een extra schopje bovenop ;) . Ik rij altijd met 3,0bar achter en 2,9bar voor en dat bevalt me uitstekend (achterband met burnouts en veel rubber op de weg bij/na stoplichten:24000km, voorband 26000km), heb originele uitlaatbochten vrijwel kapot gereden en nu Vikings erop die meer grondspeling zouden moeten bieden wat niet het geval is. Jij rijdt dus wel de beugels eerst aan de grond? Ik blijf het vreemd vinden dat dat bij mij niet het geval is. Link naar de foto's van Noorwegen doet het idd niet meer, even zoeken dan:
DSC00034.jpg

DSC00038.jpg

DSC00051.jpg

DSC00054.jpg

DSC00055.jpg

DSC00085.jpg

DSC00066.jpg

DSC00076.jpg

DSC00088.jpg

DSC00091.jpg

DSC00093.jpg

Zoals je ziet is het daar echt prachtig en kun je er heerlijk genieten van het pure motorrijden. Veel plezier...
 
Laatst bewerkt:
Geef ik er nog een extra schopje bovenop ;) . Ik rij altijd met 3,0bar achter en 2,9bar voor en dat bevalt me uitstekend (achterband met burnouts en veel rubber op de weg bij/na stoplichten:24000km, voorband 26000km), heb originele uitlaatbochten vrijwel kapot gereden en nu Vikings erop die meer grondspeling zouden moeten bieden wat niet het geval is. Jij rijdt dus wel de beugels eerst aan de grond? Ik blijf het vreemd vinden dat dat bij mij niet het geval is. Link naar de foto's van Noorwegen doet het idd niet meer, even zoeken dan:
Zoals je ziet is het daar echt prachtig en kun je er heerlijk genieten van het pure motorrijden. Veel plezier...

Goh, prachtige foto's van Noorwegen, echt waar. Ik heb ook erg veel zin in die trip :] ; doe ik met Horizon Motorreizen.
Beugels aan de grond rijden?? Are you kidding?? Ik rij niks aan de grond, kan ik helemaal niet... :) Maar ik wel eens foto's gezien van de valbeugel van iemand die met die Valk een paar circuitdagen achter de rug had. Keurig netjes schuin afgeslepen in de bocht. Maar komen de stepjes niet eerst aan de grond? Ik heb net het idee van de rattlebar peg-relocater afgewezen omdat ik bang was dat de stepjes te makkelijk aan de grond zouden komen (dit ding verschuift je stepjes een inch naar beneden en twee inches naar voren; krijg je meer beenruimte). Als het toch je uitlaat is, of de valbeugel, dan kan ik hier nog eens opnieuw over nadenken.
Je doet lang met je banden, ik heb er nu zo'n 13.000 kilometer opzitten en ze zijn nog lang niet af, maar voor de vakantie gaat er toch mooi een nieuw setje omheen. Al was het maar voor de gemoedsrust; ik heb geen zin om tijdens mijn vakantie nog op zoek te moeten naar een dealer die banden heeft voor een Valkyrie!

groet

Cor
 
Beugels aan de grond rijden?? Are you kidding?? Ik rij niks aan de grond, kan ik helemaal niet... :) Maar ik wel eens foto's gezien van de valbeugel van iemand die met die Valk een paar circuitdagen achter de rug had. Keurig netjes schuin afgeslepen in de bocht. Maar komen de stepjes niet eerst aan de grond? Ik heb net het idee van de rattlebar peg-relocater afgewezen omdat ik bang was dat de stepjes te makkelijk aan de grond zouden komen (dit ding verschuift je stepjes een inch naar beneden en twee inches naar voren; krijg je meer beenruimte). Als het toch je uitlaat is, of de valbeugel, dan kan ik hier nog eens opnieuw over nadenken.
Je doet lang met je banden, ik heb er nu zo'n 13.000 kilometer opzitten en ze zijn nog lang niet af, maar voor de vakantie gaat er toch mooi een nieuw setje omheen. Al was het maar voor de gemoedsrust; ik heb geen zin om tijdens mijn vakantie nog op zoek te moeten naar een dealer die banden heeft voor een Valkyrie!

groet

Cor
De stepjes komen inderdaad als eerste aan de grond, maar daar merk je helemaal niets van want ze scharnieren gewoon omhoog. Links komt daarna de standaard aan de grond wat voor erg leuke vonken zorgt. Die standaard kan heel wat hebben want het kan dan nog steeds een stukje platter en dan komen bij mij de uitlaatbochten aan de grond. Dat kun jij zeker en vast ook wel, maar je vindt het gewoon niet nodig waarschijnlijk om zo hard door de bocht te gaan. Als je dat wel leuk vindt zou ik toch niet bang zijn om iets aan de grond te rijden en gewoon heel voorzichtig het tempo in bochten wat op te schroeven. Je zal zien hoe leuk dat is met zo'n zware en stabiele motor. En het is in Noorwegen heerlijk als je precies weet hoever je met je motor kan gaan vanwege de vele prachtige bochten die je daar tegenkomt. Je kunt dan met een stuk meer vertrouwen door die bochten sturen en dat vergroot het plezier daar aanmerkelijk.
Wat betreft de banden die je nu hebt, ik kan me niet voorstellen dat die de trip naar Noorwegen niet ruimschoots overleven. Maar als je het echt niet vertrouwt ja dan zou ik ze inderdaad ook vervangen. De kans op flink wat regen is in Noorwegen natuurlijk aanzienlijk en dan is wat extra profiel nooit weg. Wat doe je met de banden die je er af haalt dan? Die hou je toch zeker wel?

Nog even over die pegrelokit, dat lijkt me niet zo'n goed idee. In het begin dat ik mijn valk had gebeurde het erg vaak dat in een onoplettend moment mijn voet het asfalt raakte en van het stepje werd "gesleurd". Daarbij is die voet regelmatig onder de motor terecht gekomen en is mijn schoen zelfs aan de bovenkant helemaal afgesleten door het schuren over het asfalt terwijl die klem zat tussen asfalt en motor. Dat is gelukkig nog nooit fout gegaan, maar tegenwoordig gaat automatisch mijn voet omhoog als ik wat platter ga. Behalve als ik wat rustiger rijd en dan komt toch nog regelmatig mijn voet onder de motor terecht of klem te zitten tussen het blok en het asfalt (niet fijn). Met zo'n relokit lijkt me dat helemaal een ramp.
 
.... Dat kun jij zeker en vast ook wel, maar je vindt het gewoon niet nodig waarschijnlijk om zo hard door de bocht te gaan. Als je dat wel leuk vindt zou ik toch niet bang zijn om iets aan de grond te rijden en gewoon heel voorzichtig het tempo in bochten wat op te schroeven. Je zal zien hoe leuk dat is met zo'n zware en stabiele motor. En het is in Noorwegen heerlijk als je precies weet hoever je met je motor kan gaan vanwege de vele prachtige bochten die je daar tegenkomt. Je kunt dan met een stuk meer vertrouwen door die bochten sturen en dat vergroot het plezier daar aanmerkelijk.
Wat betreft de banden die je nu hebt, ik kan me niet voorstellen dat die de trip naar Noorwegen niet ruimschoots overleven. Maar als je het echt niet vertrouwt ja dan zou ik ze inderdaad ook vervangen. De kans op flink wat regen is in Noorwegen natuurlijk aanzienlijk en dan is wat extra profiel nooit weg. Wat doe je met de banden die je er af haalt dan? Die hou je toch zeker wel?

Nog even over die pegrelokit,

Verhip, ik weet zeker dat ik een paar dagen geleden heb gereageerd en mijn berichtje is nergens te zien! Alle moeite voor niets! :?
Nee joh, ik ben niet zo'n hardrijder; ik ben meer een flower-sniffing-kinda-biker. Maar bochtjes vind ik wel geweldig leuk; ik ben al jaren achter elkaar naar de Alpen op vakantie geweest. Heb zelfs ook al een paar keer rondgetoerd in de Dolomieten; extremer kan je toch niet hebben in de Alpen. Maar nu ga ik eens de andere kant op.
Maar je verhaal over die pegrelokit was overtuigend; die dingen hoef ik niet. Ik ga dan wel niet zo heel schuin, maar ik heb toch het gevoel dat het niet veel verder moet gaan voordat mijn stepjes de grond raken.
De Rattlebar kickshifter heb ik binnen en heb ik afgelopen weekend geprobeerd. Dat is een schot in de roos. Ik was de straat nog niet uit of ik was al weer gewend aan het met de hak opschakelen. Vond ik vroeger op mijn Shadow Ace ook altijd zo comfortabel. Die rattlebar kickshifter is goed, je voelt niet dat het een aangebouwd ding is.
En ik heb inmiddels bij mijn dealer de nieuwe banden nog even afgezegd. Dacht dat ik voor de vakantie nog veel kilometers zou rijden, maar ik moest aldoor werken dus dat is er niet van gekomen. Zelfs voor mijn veiligheidsfobie gaat het een tikkie te ver om goede banden gewoon aan de kant te gooien. Bewaren heeft niet zoveel zin; dan worden er kosten gerekend voor het omleggen. Dat haal ik er nooit meer uit; bovendien moet ik die banden dan weer heen en weer slepen (ik heb geen auto).

Groet

Cor
 
Zo, dat is een tijd geleden. Niet veel Valkyrierijders meer bijgekomen zeker? F-six, hoe was het in Noorwegen? Flink genoten neem ik aan.
Ik heb nog 3 korte filmpjes van mijn Valk:
Wegrijden
Brug
Wielspin
C ya...

Het is trouwens wel aan te raden om deze filmpjes over fatsoenlijke speakers te luisteren, anders klinkt het voor geen meter.
 
Zo, dat is een tijd geleden. Niet veel Valkyrierijders meer bijgekomen zeker? F-six, hoe was het in Noorwegen? Flink genoten neem ik aan.
Ik heb nog 3 korte filmpjes van mijn Valk:
Wegrijden
Brug
Wielspin
C ya...

Het is trouwens wel aan te raden om deze filmpjes over fatsoenlijke speakers te luisteren, anders klinkt het voor geen meter.

Hoi, mooie filmpjes! Vooral die wielspin is leuk. Ja, ik heb een geweldige reis naar Noorwegen gehad; was echt super. Dat ga ik vast nog wel eens een keer doen en dan wil ik meer noordelijker. Maar dat komt nog wel, volgende zomer weer eens een andere kant uit. Ik had overigens vlak voor de reis toch maar nieuwe banden laten monteren. Kwam ik thuis en zat er een hele dikke schroef in de achterband; kon ik weer een nieuwe kopen.
Verder heb ik vleugeltjes gekocht voor op de voorvork. Dat scheelt een stuk in lawaai om je kop van het windgeruis; echt een aanrader. Die dingen komen uit Nieuw Zeeland, maar met de lage stand van de dollar was het een koopje. Hier is de website: http://www.bigbikethings.com/winddeflectors.html
Uhh... nee, andere Valk rijders heb ik hier niet meer gezien!
 
Dag mensen,

hier een nieuwe Valkyrie-rijder! Ik heb hem gekocht in augustus 2004 en het bouwjaar is 01-2002.
Wie weet wat die ontstekingsvervroeger kost? Ik wil graag een zuinigere fiets en meer vermogen.....


groeten,
Edwin
 
Dag mensen,

hier een nieuwe Valkyrie-rijder! Ik heb hem gekocht in augustus 2004 en het bouwjaar is 01-2002.
Wie weet wat die ontstekingsvervroeger kost? Ik wil graag een zuinigere fiets en meer vermogen.....


groeten,
Edwin

Edwin

Welkom! Bevalt het beest je? Ik heb hem nu bijna 4 jaar en krijg nog steeds een kick als ik die zescilinder laat snorren. Zo'n triggerwheel kost ongeveer 20 dollar en tel daar nog eens 10 dollar verzendkosten bij op. Je vindt ze regelmatig op Ebay. Hier heb je er een: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=4515011301&category=35595
Op deze pagina vindt je ook twee links naar montage voorschriften. Ze zeggen dat het goed te doen is; maar kijk goed uit, als je het verkeerd doet dan kan het je je kleppen kosten. Het effect van een triggerwheel is dat je wat meer vermogen onderin en in het middengebied hebt. Je verliest wat topvermogen. En, afgaand op reacties in de Amerikaanse Valkyrieforums, bij de een is ie wat zuiniger en bij de ander is er geen merkbaar verschil in benzineverbruik. Ik heb van deze operatie maar afgezien. Het benzineverbruik vind ik niet zo interessant (het is tenslotte een hobby and if you want to play with the Lady you got to pay the Lady). Vermogen heeft ie zat.

Heb je nog een fotootje van je nieuwe aanwinst? Laat eens zien!

Groet

Cor
 
Laatst bewerkt:
hierbij het fotootje van de ketel van Eddie

Mooie fiets Eddie! Maarre..... is ie soms pas in 2002 op kenteken gezet? Ik vind het vervelend om het te zeggen, maar dit zijn de kleuren en het zadel van het bouwjaar 1998. Kijk eens naar het plaatje op het balhoofd, daar vind je de informatie die je nodig hebt. Mocht je een 'vertaling' nodig hebben; hier is een site waar je alles kunt vinden: http://www.rattlebars.com/rp/
Ik zeg het toch maar; als je beduveld bent bij die motorzaak kun je misschien nog wat van de prijs afhalen. Ook zijn sommige onderdelen anders (schokbrekerveren achter) dan nieuwere jaargangen. Dat moet je weten, anders ga je de mist in. Overigens doet het jaartal niets af van je motor; dat blijft een geweldige machine. Het blok is bullit proof; als je regelmatig onderhoud pleegt gaat het makkelijk tweehonderduizend kilometers mee voordat er eens serieus een sleutel aan hoeft te worden gezet.

Groet

Cor
 
Hallo Cor,

Ik ben verbaasd van je mededeling van het bouwjaar. Kun jij me globaal vertellen wat die waard is in schadevrije staat (behalve licht afgesleten uitlaatpijp aan de onderkant van het scheefhangen (denk ik)) met 22.000 km op de klok?? Er zit van alles op en aan:
originele Honda lederen zadeltassen, verhoogd windscherm, chromen motorvalbeugels, chromen spatbordbeschermers voor, spy-ball alarm met afstandbediening, sissy-bar, splinternieuwe acuu van augustus 2004, banden zijn 50% qua profiel. Ik laat me ook weer verassen door je globale prijsindicatie. Dan zeg ik je ook eerlijk wat ik ervoor betaald heb in augustus dit jaar!
Ik denk trouwens dat die fiets niet zoveel in waarde zal dalen, naarmate die ouder wordt. De choppers/cruisers blijven erg duur bij de motorhandelaars. Ze vragen toch ook wel EUR 7000 voor een oudere motor van midden negentiger jaren, toch?

groeten,
Eddie
 
Hallo Cor,

Ik ben verbaasd van je mededeling van het bouwjaar. Kun jij me globaal vertellen wat die waard is in schadevrije staat (behalve licht afgesleten uitlaatpijp aan de onderkant van het scheefhangen (denk ik)) met 22.000 km op de klok?? Er zit van alles op en aan:
originele Honda lederen zadeltassen, verhoogd windscherm, chromen motorvalbeugels, chromen spatbordbeschermers voor, spy-ball alarm met afstandbediening, sissy-bar, splinternieuwe acuu van augustus 2004, banden zijn 50% qua profiel. Ik laat me ook weer verassen door je globale prijsindicatie. Dan zeg ik je ook eerlijk wat ik ervoor betaald heb in augustus dit jaar!
Ik denk trouwens dat die fiets niet zoveel in waarde zal dalen, naarmate die ouder wordt. De choppers/cruisers blijven erg duur bij de motorhandelaars. Ze vragen toch ook wel EUR 7000 voor een oudere motor van midden negentiger jaren, toch?

groeten,
Eddie

Hoi Eddy,

De prijzen van gebruikte F6-en liggen inderdaad niet ver uit elkaar. De eerste twee jaar gaat er een behoorlijk stuk af en daarna gaat het nog maar langzaam naar beneden. De meeste worden aangeboden zo tussen de 11 en 12 duizend euro. Vaak maakt het jaartal niet eens zoveel uit. Ik ben wel 97-ers tegengekomen voor meer dan 12.000 euro, maar heb ook een 2001 gezien voor dat bedrag. De hoeveelheid accessoires doen er voor de prijs ook niet zoveel toe. Die worden meer gebruikt om de klanten lekker te maken. Als ik mijne inruil, met bijna 5000 euro aan accessoires, ben ik dat voor het grootste deel wel kwijt. Krijg ik nog hooguit 1000 euro voor.
Dus ik denk dat je zo ongeveer tussen de 11 en 12 duizend euro hebt betaald en dat is ie beslist waard. Maar waar het me om ging is dat ze je misschien een verkeerd jaartal hebben voorgespiegeld en dat is niet eerlijk. Dan zou je wellicht nog een paar honderd euro terug kunnen vangen. En bovendien moet je het weten ivm vervanging van onderdelen. In de loop der jaren is aan de F6 niet heel veel veranderd, maar je zal het net zien. Op deze pagina wordt het plaatje op je balhoofd uitgelegd: http://www.rattlebars.com/rp/rpage10.html
Maar begrijp me alsjeblieft niet verkeerd; ik heb je echt geen teleurstelling willen bezorgen. En die motor van jou is gewoon een onwijs goed ding waar je nog heel veel plezier van kunt beleven. Dus wees er blij mee. Maar ik dacht er toch goed aan te doen om je te waarschuwen.

Groet

Cor
 
weet iemand een goed en goedkoop adresje voor onderdelen van deze motor?

een kennis van me heeft er een ongelukje mee gehad en moet hem weer opbouwen.

alvast bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan