Riff-Ryder
MF'er
Beste mensen,
Ik heb een Foresight 250 gekocht. Hij is van 1997 met 30000 km op de teller. Nu heb ik wel een probleempje. De tank indicator doet het niet. Ik heb de zekeringen gecontroleerd en hier is niets mis mee. Het licht achter de indicator (dashbordverlichting) doet het gewoon wel. De rest van de tellers ook. Waar kan het aan liggen?
Verder staat hij een beetje met de verstelschroef van de carburateur te hoog afgesteld. De band draait al als ie op zijn standaard staat. Toen ik hem goed afstelde verloor die wat aan trekpower en zijn topsnelheid daalde met 10 km. Dus ik heb hem weer omhoog gesteld. Heeft dit te maken met vuil in de carburateur?
Verder nog een vraagje. Ik ben van plan om deze motorscooter mee te nemen naar Marokko. IK wil hem daar invoeren. Nu weet ik wel dat de Phanteon hetzelfde is als de Foresight alleen 2-takt. En doordat die 150 cc is minder invoerkosten heeft. Maar het kan zijn dat ie daar 1 jaar of 2 jaar stil staat. Wat kan beter tegen lang stil staan. Een 2-takt of een 4-takt.
Alvast bedankt.
Groetjes.
Ik heb een Foresight 250 gekocht. Hij is van 1997 met 30000 km op de teller. Nu heb ik wel een probleempje. De tank indicator doet het niet. Ik heb de zekeringen gecontroleerd en hier is niets mis mee. Het licht achter de indicator (dashbordverlichting) doet het gewoon wel. De rest van de tellers ook. Waar kan het aan liggen?
Verder staat hij een beetje met de verstelschroef van de carburateur te hoog afgesteld. De band draait al als ie op zijn standaard staat. Toen ik hem goed afstelde verloor die wat aan trekpower en zijn topsnelheid daalde met 10 km. Dus ik heb hem weer omhoog gesteld. Heeft dit te maken met vuil in de carburateur?
Verder nog een vraagje. Ik ben van plan om deze motorscooter mee te nemen naar Marokko. IK wil hem daar invoeren. Nu weet ik wel dat de Phanteon hetzelfde is als de Foresight alleen 2-takt. En doordat die 150 cc is minder invoerkosten heeft. Maar het kan zijn dat ie daar 1 jaar of 2 jaar stil staat. Wat kan beter tegen lang stil staan. Een 2-takt of een 4-takt.
Alvast bedankt.
Groetjes.