honda fireblade '02 of '03

remi010

Die hard MF'er
10 apr 2004
313
11
spijkenisse
hallo allemaal

ik heb me keuze gemaakt op een fireblade
maar zit er qua technische aspecten en rij eigenschappen veel verschil tussen de modellen?'

en als je er nu 1 koopt hoeveel km mag zo'mn fiets gelopen hebben met normaal onderhoud en rijgedrag?


vind namelijk de roodmet zwart uit '02 mooier als zwart met rood uit 03
 
2002 en 2003 zijn afgezien van een andere kleurstelling en een lichtschakelaar identiek :Y
 
:^

rood/zwart, goede keuze ;)

IMG_5038.JPG
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal

ik heb me keuze gemaakt op een fireblade
maar zit er qua technische aspecten en rij eigenschappen veel verschil tussen de modellen?'

en als je er nu 1 koopt hoeveel km mag zo'mn fiets gelopen hebben met normaal onderhoud en rijgedrag?


vind namelijk de roodmet zwart uit '02 mooier als zwart met rood uit 03

1. zal weinig verschil tussen zitten qua 02/03
2. Rijeigenschappen idem
3. tussen de 1 en de 60000 km. ligt aan de berijder, de 1 rijdt een rondje dorp en zet hem terug in de glazen vitrine kast, de ander geniet en maakt kilometers.
4. ligt geheel aan het onderhoud of ie nog goed en betrouwbaar is. de 1 geeft hem een beurt eens in de 2/3 jaar en staat stil, de ander geeft eens in de 2/3 jaar een beurt en maakt kilometers en de laatste geeft hem elk jaar een beurt en maakt ook kilometers.
de 1 rijdt hem warm en gaat dan op het gas, de ander gaat als ie koud is al op het gas.
5. Rood is altijd sneller

zelf een 600 van 2001, elke 12000 km zijn beurt. nu 51000 km erop zitten. tis maar wat je veel of weinig vindt.
 
Laatst bewerkt:
1. zal weinig verschil tussen zitten qua 02/03
2. Rijeigenschappen idem
3. tussen de 1 en de 60000 km. ligt aan de berijder, de 1 rijdt een rondje dorp en zet hem terug in de glazen vitrine kast, de ander geniet en maakt kilometers.
4. ligt geheel aan het onderhoud of ie nog goed en betrouwbaar is. de 1 geeft hem een beurt eens in de 2/3 jaar en staat stil, de ander geeft eens in de 2/3 jaar een beurt en maakt kilometers en de laatste geeft hem elk jaar een beurt en maakt ook kilometers.
de 1 rijdt hem warm en gaat dan op het gas, de ander gaat als ie koud is al op het gas.
5. Rood is altijd sneller

zelf een 600 van 2001, elke 12000 km zijn beurt. nu 51000 km erop zitten. tis maar wat je veel of weinig vindt.



:? :? oh dus dan kan ie bij het vuilnis |(

@ts: die blokken kunnen een hoop hebben hoor mits bij goed onderhoud, ik heb zelf het 2001 model en heeft 72000km gelopen, zonder problemen en alleen normaal onderhoud gehad.
Oke wel eens wat vaker een olie wissel na een circuit dagje maar verder gewoon volgens de onderhouds intervallen.
 
:o Echt zo'n dikke motor.. nu heb ik nog een 600rr, maar dit wordt toch de opvolger denk ik :] Alvast veel rijplezier!
 
ps die van mij had wel wat bij geluiden uit het blok [ratelend],ben bij de dealer geweest en het schijnt normaal te zijn de distributie keting of zo.dus laat je niet afschrikken door een rateltje,maar even navraag hoe en wat presies is nooit weg natuurlijk.
 
:? :? oh dus dan kan ie bij het vuilnis |(

@ts: die blokken kunnen een hoop hebben hoor mits bij goed onderhoud, ik heb zelf het 2001 model en heeft 72000km gelopen, zonder problemen en alleen normaal onderhoud gehad.
Oke wel eens wat vaker een olie wissel na een circuit dagje maar verder gewoon volgens de onderhouds intervallen.


Dacht dat ik het al hoog ingeschat had. :}
zei niets over vuilnis. meer over gebruik van fiets. zie verhaaltje over km maken :Y
 
Laatst bewerkt:
Dacht dat ik het al hoog ingeschat had. :}
zei niets over vuilnis. meer over gebruik van fiets. zie verhaaltje over km maken :Y

;) Als je de kilometers maar goed maakt is er weinig aan de hand, die van mij zijn allemaal fun kilometers, maar goed warmrijden doet volgens mij de meeste wonderen.
Scheelt natuurlijk ook dat je op onze dijkjes hem niet constant om die 9000rpm hoeft te houden maar daaronder ook al genoeg vermogen heeft.
 
vind namelijk de roodmet zwart uit '02 mooier als zwart met rood uit 03

Helemaal goed! Die is zeker mooier :)

Verder goede keuze, ik heb er geen spijt van in ieder geval..
Echt een super motor waar je als een mon'gol mee kan rijden, maar ook gewoon lekker kan toeren als je een keer moe bent :+
 
En inderdaad warm rijden is gewoon het belangrijkst.. Dan kan zo'n blok makkelijk een ton of meer lopen mits er natuurlijk onderhoud gepleegd is.. Als ie eenmaal goed warm is kun je hem best eens lekker doortrekken :) Daar heb je tenslotte ook een motor voor toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan