honda fireblade 900rr probleem

Piet_91

Rookie
13 apr 2017
10
0
hooge zwaluwe
Hallo allemaal,
mijn naam is Pieter en ben pas lid van MF.
heb afgelopen winter mijn blade 900rr sc28 ook verbouwd was een leuk project.

hij is nu zo goed als af maar er valt altijd nog wel iets aan te doen. maar wil dit seizoen eerst even gaan rijden. en volgende winter weer verder kijken.

Maar nu ter zaken, afgelopen weekend stukje weeze rijden en ineens viel hij uit na dat ik hem een keer aardig open trok. hij deed helemaal niks meer contact aan uit geen licht accu compleet dood. ook aanduwen ging niet sloeg niet aan.
dus heb mezelf op laten halen, eenmaal thuis gekomen zadel eraf en gaan zoeken naar het probleem. al snel zag ik dat de stekker die in de spanningsregelaar helemaal weg was gesmolten. en mijn spanningsregelaar was ook doorgebrand. ook mijn accu maar even doorgemeten en die was ook overleden.

dus ik gelijk het internet op en een nieuwe spanningsregelaar stekker en accu besteld hopend dat dit het probleem op zou lossen en dat er niet meer aan de hand zal zijn.

gister avond spanningsregelaar stekker en accu vervangen. hij deed nog steeds niet veel. alleen mijn remlicht en knipperlicht deed het normaal licht en achterlicht niet. starten wou die ook niet. wilden wel weten of de start motor niet kapot was dus deze gelijk aangesloten op de accu zonder het relais er tussen en toen sloeg die aan. denk dat dan het startrelais kapot is? hoor hem namelijk ook niet schakelen het relais. en misschien wel meer aangezien mijn normaal licht en achterlicht het ook niet doet?

hij heeft denk ik ineen keer een flinke piekstroom gehad. waardoor de accu ook is overleden en misschien wel meer. de accu is wel gezekerd maar dit zit bij de plus pool en die zekering lag er niet uit. dus heeft hij hem waarschijnlijk over de min pool gegooid.

iemand die mij kan helpen?

Grtz Pieter
 
Laatst bewerkt:
Ik vind nou niet bepaald het technische topic er op vooruit zijn gegaan sinds de heren professionals een sleutelhangertje voor hun naam hebben staan.

Wat heeft zo'n achterlijk sleuteltje voor zin als er alleen maar een ander zijn werk de grond in getrapt wordt, zonder het spul gezien te hebben zelf.

Het forum staat vol met problemen van uitgefikte regelaars van de fireblade, het heeft waarschijnlijk geen moer met "verbouwd" te maken.

Ik weet niet of het meer mensen opvalt maar ik kots bijna van de arrogantie van sommige steeksleutels.
 
Het hele verhaal is een beetje onnavolgbaar geschreven maar wat ik er uit kan filteren is dat het waarschijnlijk tijd wordt om de naar alle waarschijnlijkheid aangepaste draadboom volledig na te lopen en te controleren.

Zo te lezen is namelijk waarschijnlijk eerst de storing ontstaan waarna vervolgens de spanningsregelaar uitgefikt is en de accu gecremeerd. Oftewel er zat of zit ergens sluiting.

Succes met zoeken en laat even weten hoe het afgelopen is.
 
gooi maar weer terug, ik ben gestopt met lezen bij verbouwd


samen met het verhaal

hij heeft denk ik ineen keer een flinke piekstroom gehad. waardoor de accu ook is overleden en misschien wel meer. de accu is wel gezekerd maar dit zit bij de plus pool en die zekering lag er niet uit. dus heeft hij hem waarschijnlijk over de min pool gegooid.

zou ik een specialist eens laten kijken en niet als links handige harry gaan sleutelen.


de stroom die door de ene pool loopt, loopt ook door de andere pool.
 
Laatst bewerkt:
@piet_91

Vertel een wat je allemaal aan de motor heb verbouwd. Ben je ook met de bedrading bezig geweest?

En een specialist wil nou ook niet altijd meteen de beste uitkomst zijn, zeker niet de goedkoopste. Met een stel hersens en logica (elektra is niet logisch in mijn opzicht, maar goed) kom je een eind!
 
Ik vind nou niet bepaald het technische topic er op vooruit zijn gegaan sinds de heren professionals een sleutelhangertje voor hun naam hebben staan.

Wat heeft zo'n achterlijk sleuteltje voor zin als er alleen maar een ander zijn werk de grond in getrapt wordt, zonder het spul gezien te hebben zelf.

Het forum staat vol met problemen van uitgefikte regelaars van de fireblade, het heeft waarschijnlijk geen moer met "verbouwd" te maken.

Ik weet niet of het meer mensen opvalt maar ik kots bijna van de arrogantie van sommige steeksleutels.

:^

@zot: beetje jammer (en offtopic) om zo te reageren.

Ondanks dat jij waarschijnlijk vaker verbouwde motoren gezien hebt waarvan de elektra een zooitje was, hoeft dat nog niet te betekenen dat dat in dit geval ook zo is.
 
aan de kabelboom heb ik zelf nooit gezeten. en is gewoon in originele staat. heb een nieuwe koplamp unit van een mt03 erop gemaakt. en een nieuw subframe gemaakt en daarop een kontje van een yamaha r6-2008 gezet. heel de winter mee bezig geweest op het gemakje. en nog een paar kleine details zoals valdoppen stuurdemper ander plek gegeven tom tom gemonteerd.

Maar ben er al uit. elke keer als ik het cdi kastje aangesloten had en het contact omdraaide klapte er een zekering uit in men zekeringen box onder tank. dus ook nog kapot cdi kastje. heb een 2e de hands op de kop weten tikken voor 50 euro en geprobeerd nu start hij meteen. probleem met het licht zijn de lampen, voorlamp vervangen is gewoon autolamp deze was kapot. en achterlicht ook overleden maar dit is een achterlicht van een yamaha r6-2008 led en kon ik niet repareren afgebrand op de printplaat. dus nieuw achterlicht besteld. vandaag even een uurtje gereden en heb voor de rest geen problemen meer. iedereen bedankt voor het mee denken!

hieronder paar fotootjes van men motor:
 
aan de kabelboom heb ik zelf nooit gezeten. en is gewoon in originele staat. heb een nieuwe koplamp unit van een mt03 erop gemaakt. en een nieuw subframe gemaakt en daarop een kontje van een yamaha r6-2008 gezet. heel de winter mee bezig geweest op het gemakje. en nog een paar kleine details zoals valdoppen stuurdemper ander plek gegeven tom tom gemonteerd.

Maar ben er al uit. elke keer als ik het cdi kastje aangesloten had en het contact omdraaide klapte er een zekering uit in men zekeringen box onder tank. dus ook nog kapot cdi kastje. heb een 2e de hands op de kop weten tikken voor 50 euro en geprobeerd nu start hij meteen. probleem met het licht zijn de lampen, voorlamp vervangen is gewoon autolamp deze was kapot. en achterlicht ook overleden maar dit is een achterlicht van een yamaha r6-2008 led en kon ik niet repareren afgebrand op de printplaat. dus nieuw achterlicht besteld. vandaag even een uurtje gereden en heb voor de rest geen problemen meer. iedereen bedankt voor het mee denken!

hieronder paar fotootjes van men motor:
foto's :?
 
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan