Honda Fireblade SC28 benzinepomp, SC33 niet..

RetepV

MF veteraan
22 okt 2008
4.567
2
Huizen
Hi All,

Het is zo dat de Honda Fireblade SC28 een benzinepomp heeft. Maar de opvolger, de SC33, heeft dat niet.

Nou vraag ik me af wat dat allemaal voor consequenties heeft. Ik stel me zo voor dat die benzinepomp op de SC28 er niet voor niets zit. Maar de carburateurs en de benzinetank van de SC33 en SC28 zijn vrijwel hetzelfde.

De SC28 heeft een halve meter slang met daartussen de benzinepomp nodig om van de benzinekraan naar de carburateurs te komen. De SC33 heeft een slangetje van zo'n 12cm om van de kraan naar de carburateurs te komen.

Theoretisch zou je dus de benzinepomp van de SC28 weg moeten kunnen halen en vervangen door ook zo'n 12cm slangetje. Of andersom, een benzinepomp plaatsen op de SC33 (de bevestigingspunten zitten nog gewoon op het SC33 blok).

Ik ga er van uit dat het een soort kostenbesparing voor de SC33 is geweest om hem weg te halen. Maar hij zat er op de SC28 natuurlijk niet voor niets op. De SC28 was het paradepaardje en moest de grote kopers kopen, de SC33 was een evolutie en moest iig. kosten besparen.

Nou vraag ik me dus af of de SC33 niet problemen kan hebben met de vulling van de carburateurs op hoge toeren en met het gas vol open (circuit gebruik).

Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?



P.S.: Ik weet dat de SC33 een vacuumslot op de benzinekraan heeft. Als ik de benzinepomp toevoeg, dan moet ik ook de benzinekraan vervangen voor een SC28 exemplaar zodat de pomp geen vacuum staat te pompen als de motor uit staat.
 
kan je niet gewoon een benzineslang met filter rechtstreeks op de carb.aansluiten ?

Ja, zo zit het bij de SC33 ook. Maar ik vraag me dan af of bij de SC28 de vlotterbakken misschien niet snel genoeg bijgevuld kunnen worden bij het voor langere tijd met hoge toeren rijden.

Als je IETS niet wil is het wel dat je mengsel te arm is bij hoge toeren. ;)

Voor gewoon straatgebruik zal het wel niet zo'n probleem zijn. Ik rij doorgaans maar hooguit een paar seconden achter elkaar op hoge toeren.

Deze motor is voornamelijk bedoeld voor straatgebruik, maar zal ook nog wel eens op het circuit gebruikt gaan worden. Ik en mijn maat hebben beide zelf al een dedicated circuitmotor, maar het is wel eens leuk om af en toe nog eens iemand mee te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan