Honda FireBlade SC33 vs. CBR 600 F2

$tranger

MF veteraan
14 mrt 2002
1.079
0
Amsterdam
Wie is sneller, gr $tranger |(

Nee, ff serieus :P
Op dit moment rijd ik op een CBR 600 F2 uit '94. De motor is door de vorige eigenaar omgebouwd tot naked. Dit kwam goed uit aangezien ik allergisch ben voor clip-ons _O-

Nu heb ik op deze motor een jaar met veel plezier gereden maar heb ik eindelijk de mogelijkheid mijn 'droom' uit te laten komen om een FireBlade (SC33) te kopen. Heel mooi zou je zeggen, maar ik zoek iemand die ervaring met beide motoren heeft.

Wat ik namelijk heel fijn aan m'n 600'je vind is dat ie onwijs soepel en trillingsvrij loopt. Mooi in balans, het is ook wel een uiterst vriendelijk fietsje waar je dat wel bij mag verwachten. Echter een Blade is een RR en dus een heel ander verhaal. Maar toch vraag ik me af, wat zijn de ervaringen van mensen die op beide motoren voor langere tijd hebben gereden. Ik heb ook weleens op een Blade gereden, maar ja, pas na een week op iets te hebben gereden ken ik de piepjes, kraakjes, bijgeluidjes en een beetje van het karakter van de fiets.

De Blade staat voor zover ik weet in zijn klasse ook wel bekend als smeuig en voorspelbaar. Eigenlijk is mijn vraag wat zijn de ervaringen, kan ik van een Blade een wat extra krachtige F2 verwachten of is het gewoon zo dat de 900RR eigenlijk ook maar een hard stampende racebak is?

Wie deelt mijn gevoel en kan daar wat over zeggen. Azijn zeikers en weet ik veel wat voor mensen die zeggen: ga d'r eens op rijden; nogmaals: het echte gevoel bij een motor komt bij mij pas na een tijd gereden te hebben op een motor en ik ga niet zomaar een willekeurige motorzaak binnenstappen met de vraag of ik een proefrit kan maken op een motor die ik toch niet koop. De Blade die ik op het oog heb staat ook helemaal aan de andere kant van het land, dus daar ff'tjes langsrijden voor een proefritje zie ik nou ook niet zo zitten.

BVD
 
volgens mij hoort deze in sport. daar is een item alleen of fireblade rijders.
Ik heb zlef 4 jaar op een f2 gereden en nu 5 maand op een sc 33, zie het maar als een hele bullige 600. Vind hem speopel, vergevingsgezind en doseerbaar te rijden. Tís dus een echte honda. Gewoon kopen. De naam is heftiger dan de motor.
 
wat Hamul al zegt, tis een echte Honda.

Ik ben van een CBR600F3 '96 naar een '97er SC33 FireBlade gegaan. Doe 't gewoon, in het begin is het vermogen van de blade misschien wat overdonderend, maar 't went vrij snel, althans je krijgt hem snel onder controlle.

Ik reed een maand op de Blade en toen ben ik Spa Francorchamps opgegaan, en fantastisch. knie, stepjes, rempedaal en kuip aan de grond. Hij doet wat jij wilt.

Neem wel een stuurdemper :}
 
Ja, totdat ik er op reed |(

Wel leuk, maar zwaar ondoseerbaar en TLS vind ik best een kutfiets, weer zo Suzuki (slechte ervaring mee) -O-

Aah, godver, ben echt te brak om een heldere uitleg te geven :+

Btw, thx voor de uitleg, heren. Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen O-)
 
Naah, als alles gaat zoals geplant heb ik 'm morgen voor de deur staan. We gaan er maar gewoon voor. Mede doordat ik gister nog een naked fireblade zag rijden naast een paar PC25'jes is me wel duidelijk geworden dat het best een beul is! We zullen er maar het best van moeten proberen te maken *O*
 
Ja, totdat ik er op reed |(

Wel leuk, maar zwaar ondoseerbaar en TLS vind ik best een kutfiets, weer zo Suzuki (slechte ervaring mee) -O-

Aah, godver, ben echt te brak om een heldere uitleg te geven :+

Btw, thx voor de uitleg, heren. Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen O-)

ik zeg, koop een VTR! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan