honda fireblade

wkt

MF'er
18 apr 2002
222
0
Amersfoort
ik heb een honda fireblade uit 1994 (sc33) maar omdat dit een amerikaans model is heeft deze dubbele koplampen. Weet iemand ofdat ik gewoon een topkuip + 1 koplamp van een europees model over kan zetten?
 
Het '93 model van de fireblade is de SC28, de opvolger van de 93'er is de 94'er met de andere kuip, maar is voor de rest zo goed als dezelfde fiets. Hij heeft andere voorpoten en eventueel andere kleine wijzigingen. Vanaf 97 geloof ik is model SC33 er pas. Ik rijd zelf ook op een europese 93'er en ook deze heeft de ronde koplampen, dus amerikaans of europees maakt niet uit.


Je kan eventueel een 94'er kuip zien te bemachtigen en die erop zetten, maar ik denk dat je dan bijna net zo goed deze fiets kan inruilen op een jongere, ben je misschien ook nog wel goedkoper uit ook. Zo niet en je bent toch van plan om andere kuip te halen heb ik mischien wel belangstelling bij de huidige kuip van jou.

Succes en hoop dat je wat kan met bovenstaande info.

greetz

Jumper
 
Je hebt inderdaad gelijk het is een sc28, maar denk jij dat ik dan de hele kuip moet vervangen of alleen de bovenkuip? Ik heb namelijk het idee dat alleen een bovenkuip + verlichting + ander kuipframe voldoende moet zijn
 
Laatst bewerkt:
Heb je helemaal gelijk in, topkuip, verlichting en iig het kuipsteuntje moet je veranderen. Kennis van mij heeft dat ook gedaan, heeft alleen zelf het kuipsteuntje verlast...scheelde een hoop pieken.
 
ok, bedankt :} , kan namelijk voor niet al te duur aan zo een topkuip komen en ik vind die koplamp + verlichting een stuk mooier

nog een vraag trouwens hoefde hij alleen de binneste kuipsteun aan te passen of ook de buitenste? Die de topkuip aan de hoeken vasthoud.
 
Laatst bewerkt:
je zit wel met het probleem dat je stickers ook veranderd moeten worden, of je moet de gehele kuip over laten spuiten. Sticker pakket origineel van honda is beslist niet goedkoop heb ik begrepen. En over laten spuiten kan ook het nodige kosten, ligt er maar net aan waar je dat laat doen he. Ik heb het ook al eens overwogen, maar hier moet je dus ook rekening mee houden. Ik zal wel eens in mijn werkplaatshandboek kijken, en als er duidelijke plaatjes bij staan mail ik je die wel even. Mijn werkplaatshandboek ligt hier momenteel niet, dus daar zal je even op moeten wachten.
 
het zit namelijk zo dat de topkuip die ik nu heb al iets schade heeft, dus ik moet er zo ie zo wat aan doen. Daarom lijkt dit mij een goede oplossing. Maar als je die plaatjes kan mailen zou super zijn! :} alvast bedankt voor je moeite!!
 
Als iemand nog een paar stickers voor de zijkappen heeft liggen ben ik je man. Stickers van Honda zijn asociaal duur. Voor de vier stickertjes die ik nodig heb zou ik 257,54 kwijt zijn, is zelfs nog ex. BTW. Dat gaat helemaal nergens over vind ik...

Ik ga voor hetzelfde geld maar weer een setje Diablo's halen..gaan bij mij ook langer mee.. B|
 
ok, bedankt :} , kan namelijk voor niet al te duur aan zo een topkuip komen en ik vind die koplamp + verlichting een stuk mooier

nog een vraag trouwens hoefde hij alleen de binneste kuipsteun aan te passen of ook de buitenste? Die de topkuip aan de hoeken vasthoud.

Weet het niet zeker meer maar iig de voorstekuipsteun heeft ie veranderd....de 'spiegelsteun' weet ik zo niet.
Sukses iig met de verbouwing
 
Terug
Bovenaan Onderaan