Honda FMX 650 in supermotard nieuwstaat; 4000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herwinp

MF'er
27 dec 2007
162
83
Aangeboden een in nieuwstaat verkerende Honda FMX650 uit 2005 met 1599 km op de teller. Ik heb deze motorfiets begin dit jaar gekocht, maar de overgang van Supersport naar Supermotard is me te groot. Ik ga dan ook weer terug naar een supersport motorfiets.

Mijn Honda FMX is in smetteloze staat, wat ook niet raar is gezien de superlage kilometerstand. Hiermee koop je een nieuwe motor voor een tweedehands prijs!

Zoals op de foto's te zien is is mijn supermoto uitgerust met Leovince uitlaatdempers, waarbij ik vier verschillende DB-killers heb; van stil naar iets minder stil, en vooral bij dat laatste krijg je een heerlijke 1-cilinder roffel te horen. Verder zijn de standaard, veel te dunne voorbochten vervangen door high-performance RVS bochten van ABP-racing uit Duitsland. Tenslotte is het standaard luchtfilter vervangen door een K&N exemplaar. Al deze aanpassingen zorgen ervoor dat de FMX een stuk feller op het gas reageert en beter doortrekt dan normaal. Verder is de motorfiets standaard, waarbij alle slijtagedelen uiteraard nog prima in orde zijn.

De vermelde prijs is een minimum-prijs. Voor minder dan 4.000 euro gaat de FMX niet weg. Ik heb trouwens nog een paar maanden Bovag-garantie op de motor zitten.

Ruilen met een Aprilia RSV mille 1000, met eventueel bijbetaling van mijn kant, is mogelijk. Reacties op herwinhilda@home.nl graag.
P1010073.jpg

P1010074.jpg

P1010076.jpg

P1010075.jpg

P1010078xz.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vet ding.
Wat ik me nou afvraag, want ik heb ook wel interesse in sm rijden.
In hoeverre is dat anders dan sportief rijden? Lijkt me ergens wel logisch.
Meer bochtenwerk e.d. Sneller optrekken. Maar is het qua rijstijl ook zo anders?
(Vraag van een beginnend motorrijder.)
 
SM :X

Ik denk als je een 525 of 450 KTM had gekocht dat je misschien wel andere gedachtes zou hebben.
De FMX is leuk maar niet voor het betere SM werk ;( Mist echt teveel vermogen.

Succes met de verkoop! :)
 
Ik wou net zeggen, je had een echte supermotard moeten kopen, dit is een doorborduursel van de Dominator uit de jaren '80 nog. Stap eens op een dikke nieuwe KTM of Husqvarna, dat rijd compleet anders, lijkt die FMX een brommer bij (geen grap, mijn DR650SE leek ook op een trage brommer nadat ik op een Husqvarna SMR 450 stapte!!).

Een FMX is leuk voor woon-werk verkeer of gewoon beetje 'toeren' in de buurt.

Suc6 met de verkoop, de prijs is leuk, zeker gezien de km-stand!
 
Ik geloof jullie meteen dat er SM's zijn die harder lopen, maar een gebrek aan vermogen is voor mij nu juist niet een reden om de FMX te koop aan te bieden. Helemaal nadat ik het andere uitlaatsysteem en luchtfilter er op had gezet heb ik qua vermogen eigenlijk helemaal niet te klagen. En dat zeg ik zelfs nadat ik hiervoor 5 jaar lang op een Suzuki TL1000R rondgereden heb. Natuurlijk heeft die FMX veel minder vermogen dan mijn vorige motorfiets, en houdt zo'n één-cilinder er eerder mee op dan een V-twin, maar ook die Honda komt echt wel goed van z'n plek, helemaal na de aanpassingen die gedaan zijn. Wat verder ten opzichte van die 'echte' supermotards zeker een voordeel is, is dat je het blok van deze FMX650 bij normaal onderhoud níet na 10.000 kilometer hoeft te laten reviseren...en dat is ook wel zo prettig en voordelig...

Wat ik wel echt mis is de aanvalshouding die ik zo gewend was, en het directer sturen van een supersport. Ik betrap me er ook steeds op dat ik voor elke bocht weer ga verzitten, en mijn knie richting asfalt steek....Dat plat op de tank door de bochten zwaaien past toch gewoon beter bij me dan hoog rechtop, met dat brede stuur....
Blijft toch persoonlijk, wat je het meest ligt, denk ik...
 
Laatst bewerkt:
Niemand voor een koopje?
Volgend weekend gaat ie waarschijnlijk als inruil naar een dealer, en eigenlijk is dat jammer voor zowel potentiële belangstellenden als voor mij!
Ik krijg er minder inruil voor dan bij particuliere verkoop, en als je deze FMX bij die dealer wilt kopen is ie zomaar duizend euro duurder dan bij mij...

Groeten, Herwin
 
Gaat de goede kant op!
Inmiddels een bod van 3750 euro gehad...

Wie nog iets wil moet snel zijn!

Gr. Herwin
 
waar te bezichtigen :?

vindt hem wel gaaf voor erbij :}

In Harkstede, bij Groningen...

Maaruh, ik ga er van uit dat hij verkocht gaat worden...Krijg donderdag een kijker/koper, en moet al twee jongens op de hoogte houden over wat daar uit komt...als ik hem niet aan de eerst gegadigde verkoop willen zij hem beide hebben...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan