Honda Foresight 250 of honda dylan

chengeve

MF'er
15 okt 2007
206
12
Vleuten
wil een woonwerk scooter aanschaffen..
Wie heeft ervaring met de Honda Foresight 250..
Betrouwbaarheid cq levensduur ?
Onderhoudskosten??

Ik hoor het graag
 
chengeve,

Ik heb een honda sh125 gehad en inmiddels rij ik op de moderne versie van de foresight (met dezelfde motor). Beide zijn het kwalitatief goede scooters en nog zuinig ook. De dylan 150 is kwa vermogen vergelijkbaar met de sh125. Deze vond ik op de snelweg te kort komen. De foresight/JazzNss250 heeft wel voldoende vermogen om mee te komen op de rijksweg en heeft betere windbescherming.

Op 80 km wegen kan de dylan, op de rijksweg zou ik minimaal voor de 250 kiezen!

hybride kan je alles vertellen over de betrouwbaarheid en het onderhoud van de foresight
 
Laatst bewerkt:
De Foresight kan ik je zeker aanraden; verbruik rond 1 op 30, door en door betrouwbaar (met een ander type benzinepomp) en kost verder erg weinig.
Onderhoud heeft ie bijna niet nodig, een beetje benzine erin en rijden maar, keer op keer...

Na acht jaar stond de teller weer op nul, alleen de dagteller niet... Zonder dat er ooit aan het blokje gesleuteld is, en zonder olieverbruik.
full


Zie ook dit topic: Honda Foresight
 
Foresight of Dylan: de Foresight.
Is meer volwassen qua uiterlijk en heeft meer power; gemakkelijke keuze [mits bij gelijke prijs].
 
Lees ik nou dat er een nieuwe Forza komt in Nederland?
Op honda.nl staat dit:

De Forza is bij uw Honda dealer leverbaar vanaf juni 2008.

Het plaatje daar ziet er in ieder geval niet verkeerd uit.
 
De Forza ziet er inderdaad mooi uit maar volgens mij wordt hij wel erg duur. In belgie kost de forza de luxe al 6000 euro. In Nederland zal dat richting de 7000 nieuw gaan en dat vind ik persoonlijk wel heel erg veel voor een 250cc. Voor dat geld heb je ook een silverwing 400
 
...Voor dat geld heb je ook een silverwing 400...
Ik ben wezen kijken voor die Silverwing 400 maar wacht het nu af... De SW kost € 6840, maar heeft geen ABS; de Forza wel maar die kunnen ze moeilijk hoger prijzen dan de lichtste SW.

Natuurlijk telt een aanschafprijs, maar ik heb weinig moeite om wat meer uit te geven als ik er kwaliteit voor krijg... Wat dat betreft is de Foresight die ik nu rijd z'n geld dik waard.
 
Helemaal mee eens.
Na een maand op mijn Jazz geniet ik nog het meeste van het lage gewicht. Ook kwa vermogen kom ik niets tekort. Op de snelweg ga ik gewoon met de flow en weg van de snelweg is het gewoon veel lekkerder rijden met 160 kilo ipv 230.
 
Op MP staat een 2006Forza te koop[wellicht grijze import] en ik heb al in een eerder topic vermeldt dat de nwprijs in NL €7190 bedraagt dus duidelijkheid over de prijs was er al lang :+ .
full
 
In België was de Forza natuurlijk al langer te koop, daar had ik er ook wel één vandaan kunnen halen maar de Foresight is nog lang niet versleten en inruilen is niet slim. :N

Er zijn daar twee versies, de grote verschillen zijn bij mijn weten ABS en het manual-shift gebeuren. Ik weet natuurlijk niet welke versie(s) hier gevoerd gaa(t)n worden maar ben wel benieuwd, ook naar de prijs.

Zie je trouwens dat er toch weer een heel verschil is, de Belgische Forza heeft naast kleinere verschillen natuurlijk een andere ruit; dat de schijfrem ineens aan de andere kant zit duidt er al op dat er echt aan het ontwerp gesleuteld is.
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand van de Foresight bezitters mij uitleggen waarvoor het hendeltje bij de linker rem-handle dient (parkeerstand?) en hoe het zou moeten werken?

Ik heb de scooter vandaag gehaald en de vorige eigenaar wist niet wat het was en had het ook nooit gemist zei hij. Ik ben echter te nieuwsgierig... :)

4h6y46.jpg
 
Als je de bovenste knop indrukt, dan het hendel inknijpt bedien je de achterrem met de kabel, hij hoort dan te blokkeren. Nogmaals trekken en hij laat weer los.

Het is bedoeld als parkeerrem op hellingen die hier toch niet zijn; bij mijn rode scoot werkt het ook niet... Zie geen reden hem te repareren.
 
Correctie mijnerzijds; ik deed het ook niet goed...

Eerst de knop indrukken, dan het hendel inknijpen, en als je daarna de metalen hevel met de duim naar voren duwt terwijl je het hendel weer deels loslaat blokkeert deze het hendel in de ingedrukte stand.
Het geheel ziet er dan zo uit:


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan