Markie22
MF'er
Even een update, het probleem heeft zichzelf opgelost.
De voorbije dagen flink mee gereden, van 2de hands scooter naar 2de hands scooter.
Na de eerste tankbeurt ging hij plots veel vlotter rijden, waar ik aanvankelijk met veel moeite maximum 110 op de teller kreeg gaat het nu behoorlijk vlot tot 110, en gaat hij nog door tot net onder de 120.
Hernemingen gaan nu ook veel vlotter. Waarschijnlijk was de benzine te oud.
Dat hij tussen 60 en 80 zo weinig toeren maakt zou normaal zijn voor een Foresight, en dat zal dan ook wel de reden zijn dat ie zo zuinig is. ik heb met de nieuw gevulde tank 311Km gereden en dan 10.6L getankt, dat is 29.34 op 1 of 3.41L / 100Km.
Ik heb wel een busje met 1 liter benzine bij tegen de stres :-).
Ik heb gisteren met een bj2001 gereden (vraagprijs €3000!) met maar 8700Km op de teller, en samen even een testje gedaan van 0 tot 80Km/uur, en ze bleven mooi gelijk.
(Mijne is bj1998, eerste inschrijving 06/2000 en heeft 28700km, als hij al niet rond is geweest)
Wel is er bij mij iets mis met het koelsysteem, de meter komt maar net aan het eerste streepje,
en dat duurt vrij lang. Bij de andere Foresight ging de wijzer vrij vlot tot net onder de helft.
Ik vermoed dat de waterthermostaat stuk is of gewoon ontbreekt.
Verder heb ik de voorbije dagen gereden met een Sym250, Beverly200, Beverly250, X-max250 en Xmax250I. Deze zijn eigenlijk allemaal sneller dan de Foresight, zeker eens boven de 60.
Vooral de X-max bevalt me erg, maar eigenaardig genoeg reed de carburator versie vlotter dan de injectie.
De voorbije dagen flink mee gereden, van 2de hands scooter naar 2de hands scooter.
Na de eerste tankbeurt ging hij plots veel vlotter rijden, waar ik aanvankelijk met veel moeite maximum 110 op de teller kreeg gaat het nu behoorlijk vlot tot 110, en gaat hij nog door tot net onder de 120.
Hernemingen gaan nu ook veel vlotter. Waarschijnlijk was de benzine te oud.
Dat hij tussen 60 en 80 zo weinig toeren maakt zou normaal zijn voor een Foresight, en dat zal dan ook wel de reden zijn dat ie zo zuinig is. ik heb met de nieuw gevulde tank 311Km gereden en dan 10.6L getankt, dat is 29.34 op 1 of 3.41L / 100Km.
Ik heb wel een busje met 1 liter benzine bij tegen de stres :-).
Ik heb gisteren met een bj2001 gereden (vraagprijs €3000!) met maar 8700Km op de teller, en samen even een testje gedaan van 0 tot 80Km/uur, en ze bleven mooi gelijk.
(Mijne is bj1998, eerste inschrijving 06/2000 en heeft 28700km, als hij al niet rond is geweest)
Wel is er bij mij iets mis met het koelsysteem, de meter komt maar net aan het eerste streepje,
en dat duurt vrij lang. Bij de andere Foresight ging de wijzer vrij vlot tot net onder de helft.
Ik vermoed dat de waterthermostaat stuk is of gewoon ontbreekt.
Verder heb ik de voorbije dagen gereden met een Sym250, Beverly200, Beverly250, X-max250 en Xmax250I. Deze zijn eigenlijk allemaal sneller dan de Foresight, zeker eens boven de 60.
Vooral de X-max bevalt me erg, maar eigenaardig genoeg reed de carburator versie vlotter dan de injectie.