Honda Forza 125

Ja, ik ga weer alleen en dit jaar ga ik ook drone opnames maken. Dan zie je me rijden vanuit de lucht. Ik neem mijn Parrot Anafi en Xiro Xplorer Mini mee. Heb er echt zin in.
Ik heb ook een drone, dji spark.en ging ook een keer proberen mezelf te filmen terwijl ik ging fietsen. Dus ik stijg omhoog van het fietspad, stel hem in en ga fietsen, maar de batterij zat al niet zoveel meer in. Na 500 meter fietsen zei mijn afstandbediening, batterij is alleen genoeg om naar home te vliegen, en de drone gaat met 50km/u naar de plek waar hij was opgestegen.
Maar daar in de verte kwamen net een stuk of 10 wielrenners aan rijden,
Ik denk o god straks knalt er eentje bovenop de automatisch landende drone.
Ik ook terug fietsen als een gek en zwaaien, maar ik was nog veel te ver weg, gelukkig waren de wielrenners net onder de landende drone door gereden.
Weer wat geleerd.
Net daarvoor gefilmd met de drone.
 
Oh, jee! _O-
Mooie beelden. :t
Ik stijg nooit op waar ie niet veilig kan landen. Al doende leert men.
Met de Anafi kan ik cameraman gebruiken. Ik laat de drone stil hangen in de lucht terwijl de camera mij volgt. Dat levert mooie beelden op.

Dit is gefilmd met de Xiro Xplorer Mini:
 
Je hebt nog geen filmpjes van die Parrot op je kanaal zie ik. Komt dat voor de vakantie nog? Ben wel benieuwd naar de kwaliteit. Hij is mooi compact.
 
Hebben jullie daar ook een vergunning voor of is dat niet nodig in NL

Is niet nodig voor particulier gebruik, maar je moet je wel aan de regels houden die er zijn opgesteld. Voor commercieel gebruik moet je een vergunning hebben en ook dan mag je nog niet overal vliegen. Sterker nog; je mag zelfs minder dan wat een particulier mag. :+
 
Hebben jullie daar ook een vergunning voor of is dat niet nodig in NL
In Nederland wag je 120 meter hoog vliegen , niet boven aaneengesloten bebouwing, dus een park is voor mij goed genoeg.
Snelweg en 80 km wegen mag je niet kruisen maar 60km wegen buiten de bebouwde wel en binnen de bebouwde kom mag alleen een 30 km weg over gestoken worden. 50km weg niet. En niet boven mensen menigte.
En bij vliegjedrone veilig staat een kaart waar je op kan inzoemen waar je niet mag vliegen. En waar wel.
Dus op veel plekken mag veel, en in België alleen 10 meter hoogte boven je eigen tuin???
 
Sommige plekken rond luchthavens mag ook niks bijvoorbeeld rond zestienhoven mag in Zoetermeer, Delft, Rotterdam niet gevlogen worden met een drone.
Hier bij de hoge gebouwen loopt de grens van de no flyzone, dus vlieg ik daar net buiten. Boven spoorwegen mag ik ook niet komen, maar zit ik net naast.
 
Laatst bewerkt:
De Randstad zit redelijk dicht, kan je bijna nergens vliegen. Maar veel tvzenders en YouTube kanalen hebben er schijt aan om in steden te vliegen, controle is ook minimaal. Bij een luchthaven vliegen flikken ze gelukkig bijna niet en treffen ze zo iemand dan mag die van mij best even brommen + geldboete. Maar met een DJI schijn je niet te kunnen opstijgen binnen de zone van een luchthaven. Heb het niet getest. :)
 
De Randstad zit redelijk dicht, kan je bijna nergens vliegen. Maar veel tvzenders en YouTube kanalen hebben er schijt aan om in steden te vliegen, controle is ook minimaal. Bij een luchthaven vliegen flikken ze gelukkig bijna niet en treffen ze zo iemand dan mag die van mij best even brommen + geldboete. Maar met een DJI schijn je niet te kunnen opstijgen binnen de zone van een luchthaven. Heb het niet getest. :)
Als je op de kaart kijkt zijn er inderdaad grote stukken waar je niet mag vliegen maar ook grote stukken waar het wel mag, als je ergens woont waar het wel kan heb je geluk, maar in Delft Rotterdam , en grote delen van Den Haag mag niks ten westen van madurodam in het park wel het strand van Scheveningen en Kijkduin mag ook als er niet veel mensen zijn.
Als je in een dorp of stad in een groot park vliegt waar geen no fly zone is en niet veel mensen.
En je wordt aangehouden, zou ik er een rechtzaak van maken, en je gaat winnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog geen filmpjes van mijn Parrot Anafi online, ik ben nog aan het ontdekken. Zet het pas online als er ook echt iets moois is te zien. De Anafi is een zwaar ondergewaardeerde drone. Dat ding is stabiel en heeft zoveel mogelijkheden.
 
@zuunig Er zijn inderdaad nog wel wat stukken vrij, maar de cirkels om RTM en AMS zijn best groot, natuurlijk ook vanwege de circuits van de luchthavens.
En die mensenmassa is alles meer dan 12 personen.

@Gerdien De Anafi is ook vrij nieuw. En kwam na de DJI Spark, anders had ik wellicht een Anafi gekocht. DJI is ook niet heilig.
 
1404150


Vandaag genomen bij La Grave in de Franse Alpen. De Forza 125 brengt me overal. :}
 
Filmpje is in de maak, komt elke dag wat bij. Wordt mooi. Hier een screenshot van vandaag. Lekker fris hier. Dit was op de Col de l'Iseran. Ik durf te wedden dat ik de enige was die vol gas omhoog ging. _O-

1404826


1404838
 
Laatst bewerkt:
1405502


Gelukkig staan overal pasfotograven, dit is op de Col de Galibier. En nog gelukkiger ben ik met mijn kevlar hoodie en jeans met dit warme weer. :t
Ik ben nu in de noordelijke Alpen.

En hier de fotograaf:
1405506
 
Laatst bewerkt:
1405973


Bij het Mont Blanc Massief. Dit is op Col de Joly.
Vandaag rijd ik nog wat kleinere cols en morgen rijd ik richting huis. Terugreis duurt 3 dagen binnendoor op kronkelwegen via de Vogezen en de Eifel.
 
Wat een avontuur, Gerdien! Ben echt jaloers. :} Heb 2 jaar geleden een testrit gedaan op een forza125 maar uiteindelijk toch niet gekocht omdat ik nog erg veel zou moeten bijleggen als ik mijn pcx zou inleveren. Ongelofelijk hoe de prijzen van lichte motors gestegen zijn op een 7 tal jaar... Een forza125 kost hier nieuw al 5399 euro!
 
In Nederland kost de Forza 125 al € 6.558. Een belachelijke prijs.
Maar ik moet zeggen dat het wel een fantastische fijne reisscooter is. Alles klopt.
 
Prachtig filmpje, Gerdien! Hoelang heb je over de reis gedaan? Hoe snel gaat de forza 125 eigenlijk? En wijkt de teller hard af tegen GPS snelheid? Mijn pcx 125 gaat max 110 op de teller en dat is 100 GPS. Met mijn Givi scherm gaat de pcx 118 op de teller, maar met dat Givi scherm heb ik een hoop gebulder rond mijn hoofd. Heb wel een J costa vario + uitlaat.
 
Dankjewel. Ik was 13 dagen op pad.
Top is 125-130 op de teller, dat is 115-120 op GPS. Ligt er ook een beetje aan hoe versleten de v-snaar is. Ik kan op de snelweg goed meekomen.
 
Een lange reis dus. Heb je veel uren per dag gereden of valt dat nog mee? En dat is inderdaad snel genoeg om mee te kunnen op de snelweg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan