Honda Forza 125

Ja, ik moet op de buddy flink naar voren schuiven om goed bij de grond te kunnen komen.
 
Ik heb dat ook op mijn scooter en dat heeft te maken dat het zadel ook iets te breed is, ik heb met een andere scooter een testritje gemaakt en had dat daar niet bij en de verkoper zei dat het zadel smaller is en vandaar, kon ik met beide voeten aan de grond 👍
 
Hoi Gerdien, Hoe is het nu met je overwegingen een N-Max 155 te kopen?
 
Proefrijden op de NMax155 viel tegen. Zithoogte en gewicht is perfect, maar het zadel is minder fijn en veel trillingen in het stuur. Besloten om toch maar De Forza te houden.
 
Ik heb een PCX150 gehad, maar ik vind dat model zo oersaai/lelijk. Reed wel goed trouwens.
De NMax kwam ook niet boven de 108km uit in beide richtingen. Ben benieuwd waar de top ligt. Mijn Forza haalt 120km/uur.
 
Nu 6558 euro rijklaar voor een 125cc met 13,62 pk, dat is wel erg veel, voor een scooter die op de snelweg niet echt uit de voeten kan.
Het is een prachtig model maar heel erg duur.
In Frankrijk kunnen ze er met een B rijbewijs op rijden, maar hier alleen intressant voor iemand met een 125cc rijbewijs en een heel dikke portomonee.
 
Helemaal mee eens, de Forza is prijzig. Ik heb in 2017 gelukkig een heel goede deal kunnen maken. En toen waren ze nog ongeveer €5.850. Maar de duurste 125cc van Kymco komt aardig in de buurt, hoor. Die hadden toen ook een model boven de €5.000.
Ik kan er trouwens goed de snelweg mee op.
 
Forza 125 is echt te prijzig. Je hebt er ook een SH300 voor. OK, dat is geen groot model, maar je kan er overal beter mee uit de voeten. Voor 5850 was het schappelijker dan nu 6558 euro. Top van de NMAX laat ik je binnenkort weten. de 125cc kreeg ik destijds zo bijna riching 120km/u, dus dit zou in theorie net wat harder moeten lopen. Maar het ligt er inderaad wel aan hoe de wind staat. Als je de ene kant op en andere andere kant op hetzelfde haalde, kwam de wind toen niet misschien van de zijkant?
 
Valt hier nog mee in België 5.399€ incl keyless topkoffer. Zonder topkoffer kan je hem niet meer krijgen. Teveel werk om de keyless elektronica aan te sluiten achteraf. Het is wel de snelste 125cc die je kan kopen. 150cc verkoopt niet in België. 125cc mag met rijbewijs B en je betaalt geen taks
 
Gerdien
10 jaar geleden had ik een nieuwe honda sh 150 gekocht met ik dacht 15 of 16 pk,
Ik weeg 90 kilo, op de snelweg voor de wind haalde ik soms 120km/u op de teller, maar met harde wind tegen helemaal plat was 95 km/u al moeilijk.
Dus het kan best op de snelweg maar niet altijd een complete scooter waar ook op wegen met 130km/u je goed uit de voeten kan.
Maar dat is met alle 125 en 150cc scooters het probleem, met een 250 of 300cc met minimaal 20 pk, kan je met rustig draaiende motor 120 blijven rijden. Dus 6500 euro voor een 125cc lijkt mij voor de meeste een foute keus.
Maar ik heb er weleens op gezeten en het is bijna een perfecte scooter, jammer van de kleine motor.
 
Gerdien
10 jaar geleden had ik een nieuwe honda sh 150 gekocht met ik dacht 15 of 16 pk,
Ik weeg 90 kilo, op de snelweg voor de wind haalde ik soms 120km/u op de teller, maar met harde wind tegen helemaal plat was 95 km/u al moeilijk.
Dus het kan best op de snelweg maar niet altijd een complete scooter waar ook op wegen met 130km/u je goed uit de voeten kan.
Maar dat is met alle 125 en 150cc scooters het probleem, met een 250 of 300cc met minimaal 20 pk, kan je met rustig draaiende motor 120 blijven rijden. Dus 6500 euro voor een 125cc lijkt mij voor de meeste een foute keus.
Maar ik heb er weleens op gezeten en het is bijna een perfecte scooter, jammer van de kleine motor.

Er bestaat nu ook een Forza 300cc 😋
Nieuw voor 5.999€ incl topkoffer
 
Helaas in Nederland 7358 euro.
Al zou een 125cc met B bereden kunnen worden in NL en geen wegenbelasting dan zouden er ook duizenden van verkocht worden.
Maar zal niet gebeuren.
 
Nee, dan levert de staat geld in; en geen inkomsten uit wegenbelasting en geen extra inkomsten uit accijnzen op brandstof, omdat die krengen een stuk zuiniger lopen dan een auto. Het zou wel meer werkgelegenheid creëren, het spul moet ook worden onderhouden. Maar goed, A1 met 18 jaar slaat toch ook nergens op, met 18 jaar moet men gewoon op A2 kunnen stappen, zoals in andere Europese landen.
 
Ja Monomuis ongeveer 1,10 belasting per liter is nog niet genoeg.
Ook nog bpm en btw op de scooter en net zoveel wegenbelasting als de zwaarste motor.
 
Met de Forza 125 haal ik op de snelweg altijd minimaal 105km op GPS met wind tegen. Zachter heb ik niet meegemaakt. Maar meestal rijdt ie harder, tot 120km op GPS. Ding heeft voor een 125 best wel power, is ook niet voor niets zo duur.

Ik zou graag een 300cc rijden als ze die onder de 160kg zouden maken met lage zithoogte. Maar ja, die zijn er niet.
 
Verlaagde zadel zit erop. Het is een nieuw origineel Honda sport zadel en het oogt mooi met die twee kleuren grijs. Ik kan goed merken dat het verlaagd is, nu is het beter voor mij. Het bedrijf (Ellermeyer) heeft het heel netjes gedaan. :t
1392956


1392959
 
Verlaagde zadel zit erop. Het is een nieuw origineel Honda sport zadel en het oogt mooi met die twee kleuren grijs. Ik kan goed merken dat het verlaagd is.........

Zal je geen spijt van hebben. Ik heb het voor mijn X Max ook laten doen. Zeer tevreden over. Zo heb ik onlangs met een ''gewone'' X Max gereden en het verschil was zeer goed merkbaar. Ik heb trouwens ook nog schoenen met verhoogde zool, scheelt ook wel weer een paar cm.
 
Ik heb ook laarzen met een verhoging erin, totale hoogte is 6cm (Held Shira). Bevalt heel goed.
Vandaag 130km gereden met de Forza. Heel blij met het verlaagde zadel.
 
Ik heb enkele maanden geleden mijn zadel juist laten verhogen!
Supercomfort nu en als bonus ook extra beenruimte.
Ook het gebruikte kunstleer is beduidend beter van kwaliteit dan het originele.
D6BFE1A6-9C52-45D5-A496-1A82420F8AFA.jpeg
 
Begin juni staat de 12.000 km beurt gepland.
Er komt o.a. een nieuwe aandrijfriem op. Ik merk dat de riem op zijn eind is.
De achterband was al eens vervangen toen ik lek reed, maar de voorband is ook nog erg goed. Nog lang niet aan vervanging toe.

En dan eind juni maar weer eens naar Zuid-Frankrijk en de Alpen. Ik ga dit jaar een nog mooier filmpje maken.
 
Daar komt vast weer een mooi plaatje uit!
Wat iemand in je vorige filmpje al zei op YouTube, kan Honda je niet sponsoren? Nieuwe riem en achterband op kosten van Honda, maak jij een mooi filmpje van je trip naar Zuid-Frankrijk! Ga je alleen?
 
Ja, ik ga weer alleen en dit jaar ga ik ook drone opnames maken. Dan zie je me rijden vanuit de lucht. Ik neem mijn Parrot Anafi en Xiro Xplorer Mini mee. Heb er echt zin in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan