Honda Forza 300 ABS

Het is ook merkwaardig dat je in elke auto de stoel een halve meter kunt verschuiven en dat motor(scooter)rijders verondersteld worden allemaal hetzelfde postuur te hebben. Ik zou ook graag een verstelbaar stuur zien en verstelbare remgrepen (zoals op fietsen met cantilever- en V-brakes).
 
Ja dat gaat niet door de kappen he ;)
Slechts enkele motorscooters hebben een naked stuur en ja die kan je wel verstellen.

En moet je zadel een halve meter verstelbaar zijn? Hihi
Vind ik ook hoor,anders kom je niet goed bij je gaspedaal natuurlijk :P

Verstelbare remhendels (niet iedereen heeft even lange vingers natuurlijk) sta ik wel helemaal achter.

Effijn,we roeien met .. ...........
 
Ik zag er net eentje live.

Best groot, inderdaad op 400 schaal.
Juist daarom viel het iele geluidje op.
 
Je kan nog proberen om highway bars op de motorscooter te plakken. Is alleen geen gezicht natuurlijk. ;)

Bert, het is bijna een 400cc idd, maar die zijn net nog een tikkie groter.
 
Eindelijk nieuwe schokdempers gevonden. TRP kon ze wel maken maar dan moest ik daarheen rijden en de Forza achterlaten zodat ze één en ander konden uittesten, dat zag ik dus niet zitten, een ander een beetje laten raggen op mijn scoot. Hyperpro kon me ook helpen maar was te ver af en kosten waren nogal hoog.

Via m'n dealer YSS veren laten bestellen bij de Nederlandse importeur (belgische is 2 weken geleden failliet gegaan), prijs 294 euro. Vering is het enige wat me tegenvalt op deze scoot.

Amortisseurs-Honda-Forza-300-YSS-C-offset-rouge.jpg
 
ze zijn speciaal gemaakt voor de Forza dus dat is geen probleem.
 
Nog altijd geen schokdempers binnengekomen :-(

Tijdens het weekend van 7 en 8 december kan je testrijden met de Honda CRF 250 M en de FORZA 300 in Lichtervelde, belgie (Caset)
 
Die CRF250M moet ik nog steeds een keer op rijden, misschien komend jaar.

Stadsmotor heeft ook nog een verslag geschreven over de Forza 300, maar ik proef een ietwat negatief verhaal;

Test: Honda NSS300 Forza C-ABS (2013)

De Forza vergelijken met de SW-T400 is vreemd. Totaal ander segment, €2500 duurder en een twee-cylinder.

En daarna het gezeur over de overdaad op het dashboard. Het enige wijzertje dat wat weinig nut heeft is de toerenteller, de rest is allemaal zeer handig.

Ik vind negatieve recensies niet erg, ben geen "fanboy", maar ik kan mij hier totaal niet in vinden.
 
Tja het is duidelijk dat de tester het maar niks vond. Ik kan daar inkomen maar om zomaar je persoonlijke mening op zo'n manier te gaan verkondigen is misleidend voor de mensen die het lezen. Ik ben 1,89m en weeg 100 kg, m'n vrouw gaat heel vaak mee achterop (en ze vind het heerlijk rijden), ik kom geen plaats tekort en het is nu winter en we rijden zowat iedere dag als het weer het enigszins toelaat. Een hoop punten die de tester aanhaalt houden geen steek. Whatever.
 
Het is niet verkeerd om verschillende meningen te hebben, ze zijn wel vaker wat minder positief over diverse motoren (de Honda MSX trappen ze finaal de grond in, terwijl deze bij mij op #1 staat voor 11kW schakelmotoren, al is dat ook weer persoonlijk). Is alleen maar goed om verschillende meningen te zien. Hoe meer reviews, hoe beter. Kan je een goed beeld vormen voor je een aanschaf gaat doen.
 
Vraag mijn af of überhaupt een test heeft plaats gevonden, naar mijn smaak heeft dit meer weg van giswerk door (technische) specificaties op papier te vergelijken en dit beschrijven als een zogenaamde ervaringstest.
 
"SH300 ben je gevoelsmatig met een volwassen scooter onderweg"

Hij/zij geeft credits aan bovenstaande scooter waar een blaaskaak nog niet een zucht voor wil slaken.


"En het is ook niet allemaal kommer en kwel"

En sluit af met een relativering...



[me="BertV"]is niet de schrijver van de recensie...[/me] :+
 
Het is niet verkeerd om verschillende meningen te hebben, ze zijn wel vaker wat minder positief over diverse motoren (de Honda MSX trappen ze finaal de grond in, terwijl deze bij mij op #1 staat voor 11kW schakelmotoren, al is dat ook weer persoonlijk). Is alleen maar goed om verschillende meningen te zien. Hoe meer reviews, hoe beter. Kan je een goed beeld vormen voor je een aanschaf gaat doen.

In de filippijnen rijd de Honda Wave met hetzelfde blok niet kapot te krijgen dus ik zou me niks van die paar hollandse aardappelen aantrekken als er aan de andere kant van de planeet er 100.000 den rondrijden
 
Volgens mij is dit geen testverslag. Schrijver heeft ooit eens gereden met de SH en maakt een vergelijk vanaf de specs van de Honda website. Daarom ook geen eigen foto's.
 
Er is wel degelijk mee gereden, er staan eigen foto's op, een beetje in het midden.
Elk verslag is goed, toch? Niet iedereen hoeft het eens te zijn met elkaar. Hoe meer gratis online verslagen, hoe beter. Zoveel Nederlandse tests zijn er online niet te vinden van deze motorscooter.
Ik zal ook vast wel een keer een motor of motorscooter helemaal niets vinden. :P Alleen ik zeur weer over andere dingen, zoals de remschijven van Honda die ze te klein maken (gleuven) om er een fatsoenlijk ART4-schijfslot doorheen te krijgen. Dat flikken ze bij al dat lichte spul bijna.. bij een motorscooter is dat niet erg, maar een motor zonder fatsoenlijke bergruimte moet je gewoon op een klein slotje vast kunnen zetten.
 
Ik had alleen de foto's in het verhaal bekeken en de video, maar inderdaad ook foto's op de dijk naast de importeur.
Verslag mag uiteraard afwijkend zijn, maar van iemand, anders dan een hobbyschrijver op een forum verwacht ik iets meer dan simpelweg een algemeen persoonlijke voorkeur. De door jou genoemde "tekortkoming" is daar een goed inhoudelijk voorbeeld van. Iemand kan dan zelf uitmaken of hij dat van belang vindt.
 
Dat is waar, je moet wel een goed beeld geven van de motorscoot. Je hebt goede ogen, dat is idd de Schipholdijk naast de Fokkerweg. :)

Ben benieuwd of de demo's daar blijven, nu ze over een paar maanden verhuizen naar Belgie. Denk het wel.. een klein deel blijft daar zitten.
 
Ben benieuwd of de demo's daar blijven, nu ze over een paar maanden verhuizen naar Belgie. Denk het wel.. een klein deel blijft daar zitten.

Ik heb een aantal demo modellen op Marktplaats zien verschijnen.

Zonder dat er bij stond dat het een demo was. Weet je ook gelijk welke dealers je moet vermijden.
 
Eindelijk aangekomen en gemonteerd, alles samen €330. Een paar ritjes gemaakt en ondertussen de voor ons beste instelling gevonden. Hele verbetering naar mijn bescheiden mening. O ja verbruik na zo'n 3000 km is gezakt naar tussen de 3,6 en 3,8 liter/100km naargelang rijstijl (altijd met 2 personen trouwens).

img_0286.jpg
 
Hallo ik wil jullie oproepen toch graag te blijven schrijven over deze nieuwe
Honda scooter!
Mooie schokdempers.
Al meer ervaring met deze scooter?
Lijkt mij het ideale compromis.
 
Nog altijd heel tevreden, ondanks het zachte winterweer nog niet een ander tegengekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan