Honda Forza 300 ABS

Vandaag een ritje snelweg, oeff dat viel iets tegen. Straf windje van opzij. Hij
Ligt vast op de weg. 120 snel behaalt maar toen was de fut eruit, 130 na de nodige moeite en daar stopte hijook, hij rijd overigens met 115/120 heerlijk en kan zo goed mee komen op de grote weg. Misschien toch een grote ruit na de zomer.
Ben wel benieuwd na de snelheid die jullie behaalt hebben op de forza. Ik heb 140/150 horen vallen, niet dat ik dat wil rijden maar hij moet toch iets harder kunnen dan 130.
Tis overigens mijn eerst Rit dat ik vol gas gaf.
 
Jammer, ik ben nog steeds op zoek naar goede ervaringen, modificaties e.d.
Voor de pcx bijvoorbeeld kan je tig onderdelen zoals cilinders, veren e.d. kopen. Voor de nss300 begint dit langzaam op gang te komen, maar ik ben niet zo handig om al die suites te vinden.
 
Toen ik eergisteren de Forza ging afhalen bij de dealer zag ik er nog twee staan in de service afdeling, volgens hun zijn er toch al wat van verkocht, doch nog maar één keer eentje tegengekomen onderweg.

De scoot moest binnen vanwege een lek aan de waterpompas. Het was slechts een heel klein lekje die ze hadden opgemerkt bij het herstellen van de achterband (tijdens het rijden kwam een parkerschroef in mijn band terecht). Het is een meer voorkomend euvel volgens hen en werd in garantie afgehandeld.

Verder is alles behalve de vering nog origineel en nog altijd tevreden. Volgende word hoogstwaarschijnlijk een T-Max of Burgman 650 (alhoewel ik toch aardig wat mensen hoor klagen over problemen en kosten aan de Burgman). Ik zou liever een Honda Integra hebben maar het vrouwtje heeft twee nieuwe heupen en heeft problemen met op en afstappen.
 
tegengekomen onderweg.

De scoot moest binnen vanwege een lek aan de waterpompas. Het was slechts een heel klein lekje die ze hadden opgemerkt bij het herstellen van de achterband (tijdens het rijden kwam een parkerschroef in mijn band terecht). Het is een meer voorkomend euvel volgens hen en werd in garantie afgehandeld.

Verder is alles behalve de vering nog origineel en nog altijd tevreden. Volgende word hoogstwaarschijnlijk een T-Max of Burgman 650 (alhoewel ik toch aardig wat mensen hoor klagen over problemen en kosten aan de Burgman). Ik zou liever een Honda Integra hebben maar het vrouwtje heeft twee nieuwe heupen en heeft problemen met op en afstappen.

Ik heb alles nog origineel, maar ben het eens dat de achtervering stugger zou mogen. Wellicht in de toekomst andere schrokbrekers.
Wat ikzelf wel hinderlijk vindt is dat het stuur snel klappert als ik deze tijdens het rijden loslaat. Dit komt voort uit het feit dat ik constant met een koffer rijdt.

Ik heb naast de Forza ook een Burgman 650, maar heb daar absoluut geen klachten over. Ook geen problemen mee gehad. Wat voor klachten zouden dat dan moeten zijn.
 
Goed om te horen dat jij er dan wel tevreden over bent. Ik ga af op wat de mensen die ik wel eens tegenkom me vertellen. Er zijn er best tussen die erg graag met hun machine rijden maar toch tussen de tanden door zeggen met de ongemakken leven we dan maar (hoge kosten, veel storingen).

Ik kwam nog deze tegen: AN 650 Negativ-Berichte, Defekte maar ja vaak hoor je meer negatieve dingen op een forum en diegenen die er blij mee zijn schrijven wellicht minder hun ervaringen.

Testrit zal voor mij moeten uitwijzen welke het worden zal.
 
Ach, zo kan iedere fiets of auto iets hebben. Ooit een nieuwe motor kapot gereden door een fabricage. Had maar 104 km op de teller. En ja, de Burgman en forza zouden van mij wel het dubbele aan trekkracht en vermogen mogen hebben en heeft iedere motor in mijn ogen wel iets wat wellicht anders zou mogen. Naast de scooters heb ik ook nog oa een chopper en 1000cc racer en tig andere motorfietsen gehad waardoor je toch het liefst van iedere fiets wel iets in de andere zou willen hebben.
Als ik de forza met de 650 Burgman vergelijk en kijk waarvoor en wanneer ik de een gebruik e.d. dan zeg ik dat ik ondanks het mindere vermogen, windscherm (heb een verhoogde ruit op de forza) gebruiksgemak toch vaker de forza pak (samen met mijn vrouw) dan de zwaardere Burgman welke meer voor de snellere lange afstandsritten is.
Maar goed, de forza is dan ook wel weer aangeschaft als woon werkfiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan