Honda Forza 350

En ik maar denken dat ik met mijn badjas en crocs helemaal mee was met de scooterrijdende fashionista's... ;(

Dat wordt dus straks shoppen voor een fancy paar badslippers.

(ATGATT, zie er liever belachelijk uit dan dat ik m'n vel van het asfalt moet schrapen.)
 
Ik ben niet zo strikt ATGATT moet ik toegeven.
Gewoon jeans en mijn windjack, lage botjes tot net boven de enkel en handschoenen (nu het kouder wordt verwarmd met batterij: een dikke aanrader).
 
Aan de andere kant wat droegen we op de brommer vroeger ?
als je in een stad rijd en nauwelijks boven de 50 a 70 uit komt vanwege de drukte en alles ?

Je was een poser als je op de brommer echte motor handschoenen droeg en dito helm en een motorjack.

als je met een motorscooter rijd en je heb de zelfde tafereel met je pak aan en uit over je gewone kleding is ook gedoe, zeker als het warm is.
 
Niets tegen mensen die zonder of met minder beschermende kledij rijden, helemaal je eigen keuze hoor! Ik heb gewoon graag mijn volledige outfit aan in het geval er iets fout loopt. Geen garantie dat het me zal redden maar dan heb ik het tenminste geprobeerd, haha~

Vrouwelijke collega rijdt een 125cc motor met jeansbroek, hakjes en motorjas en ziet er stoer uit. Voel me dan wel knullig op een motorscooter met volledig pak aan. :?

Ben al even aan het rondkijken voor een goede motorjeans in combinatie met een leren jasje of motorhoodie maar is niet goedkoop. Misschien zijn die Kevlar of Dyneema leggings met protector inserts wel iets om dan m'n gewone kleding over te gooien. Nutteloos voor woon-werkverkeer wel...
 
Laatst bewerkt:
ik ga of in fatsoenlijk motorpak of ik ga niet ,, je heb gelijk als er wat gebeurt kon zo'n pak best veel uitmaken.

een Forza 300/350 droogt een 125 cc 11 KW toch compleet af ??
 
Ik spring bij warm weer wel eens een enkele keer op de scooter met korte broek en t-shirt om een boodschapje te doen in het dorp. Maximale snelheid is dan 25 a 30 km. Dan voel je je eigenlijk best kwetsbaar.

Normaal dus altijd motorjas met motorbroek. Bij warmer weer doorwaai motorjas met spijkerbroek, daarom moet ik voor komende zomer toch eens gaan kijken voor een motorjeans of doorwaai motorbroek. Altijd beter dan de spijkerbroek.
 
Op de fiets haal ik af en toe downhill de 80km/h, dan voel ik me in lycra wel een beetje kwetsbaar, niet bij 30km/h op een scooter. Maar iedereen heeft recht op zijn eigen angsten. ;-)
 
Als het wat warmer is kan ik van alles open zetten met ritsen en voeringen eruit halen , dat is meestal wel voldoende
 
Ik heb vandaag mijn Forza 350 een ouderwetse 6000 beurt laten geven. Olie ververst, nieuw filter en transmissie olie in de eindreductie. Water gecontroleerd en nog een paar dingetjes nagekeken. Kosten €82,00
 
De formule / model berekening die wordt gebruikt om te bepalen onder welke euro norm / emissie valt is voor mij onbegrijpelijk. Wij met ons zuinig 1 cilinder scooterku bv de sh 300i en nu dan de 350i vallen met pijn en moeite in norm 3 / 4. Zou het dan echt zo zijn dat dikke motoren en auto’s in de categorie 5 en 6 norm minder rotzooi uit de uitlaat blazen ?
 
De formule / model berekening die wordt gebruikt om te bepalen onder welke euro norm / emissie valt is voor mij onbegrijpelijk. Wij met ons zuinig 1 cilinder scooterku bv de sh 300i en nu dan de 350i vallen met pijn en moeite in norm 3 / 4. Zou het dan echt zo zijn dat dikke motoren en auto’s in de categorie 5 en 6 norm minder rotzooi uit de uitlaat blazen ?

nee ,, het zit niet puur in de co uitstoot,, maar hoelang kan een motorblok aan bepaalde eisen voldoen ,, eerst was 50.000 km dat werd later 100.000 km later nog meer, en hoe snel na een koude start werkt de katalysator , en de mate van zelf lerend vermogen van het systeem ,, vaak volstaat aangepaste software, een lambdasonde met een groter meet bereik en een grotere katalysator , en lagere max waarden van andere gassen. het verschil tussen euro 4 en 5 en 6 is niet zo idioot groot

alle benzine motoren van na 2000 blazen de lucht schoner uit dan het erin komt.
 
De formule / model berekening die wordt gebruikt om te bepalen onder welke euro norm / emissie valt is voor mij onbegrijpelijk. Wij met ons zuinig 1 cilinder scooterku bv de sh 300i en nu dan de 350i vallen met pijn en moeite in norm 3 / 4. Zou het dan echt zo zijn dat dikke motoren en auto’s in de categorie 5 en 6 norm minder rotzooi uit de uitlaat blazen ?
Over welke formule / model berekening heb je het dan?
 
Over welke formule / model berekening heb je het dan?
Ik heb eens gegoogeld. Via de link van anwb kun je veel vinden over dit onderwerp. Er zal wellicht nog meer te vinden zijn.
 
@DJ.Verhulst Voorlopig geen video's van de Forza gemaakt. Waar ben je naar op zoek?

Vandaag lichtjes gevroren 's nachts, auto liggen krabben, kleine man naar school gebracht en dan de Forza op naar het werk. Echt zalig hoe betrouwbaar deze kleine scooter is. Stockbandjes werken prima, opslag à volonté, rijdt lekker vlot en nauwkeurig. Hart ligt nog altijd bij de 'echte' motoren maar de Forza heeft toch een speciaal plekje gekregen. Deze week nog eens naast een T-max zien staan en dan wint de Forza ook nog eens hands-down qua looks.

Normaal was het plan om tegen 2025 alle tweewielers in de garage om te ruilen voor een zwaarder model motor waar het zoontje dan comfortabel als passagier op kan. Het is echt chaos 's ochtends nu omdat ik steeds weer naar huis moet voor een switch van voertuig. Ondertussen bedenk ik me steeds vaker dat het op zich geen straf zou zijn om tegen dan gewoon de laatste nieuwe 'Forza' te gaan bekijken in plaats van al dat ander moois. :]

Goed nieuws trouwens: De handvatverwarming is eindelijk toegekomen bij de dealer! Nu alleen nog een afspraakje inboeken om ze te laten vervangen. Hopen dat nu alles wel vlotjes verloopt.
 
Laatst bewerkt:
@DJ.Verhulst Voorlopig geen video's van de Forza gemaakt. Waar ben je naar op zoek?

Vandaag lichtjes gevroren 's nachts, auto liggen krabben, kleine man naar school gebracht en dan de Forza op naar het werk. Echt zalig hoe betrouwbaar deze kleine scooter is. Stockbandjes werken prima, opslag à volonté, rijdt lekker vlot en nauwkeurig. Hart ligt nog altijd bij de 'echte' motoren maar de Forza heeft toch een speciaal plekje gekregen. Deze week nog eens naast een T-max zien staan en dan wint de Forza ook nog eens hands-down qua looks.

Normaal was het plan om tegen 2025 alle tweewielers in de garage om te ruilen voor een zwaarder model motor waar het zoontje dan comfortabel als passagier op kan. Het is echt chaos 's ochtends nu omdat ik steeds weer naar huis moet voor een switch van voertuig. Ondertussen bedenk ik me steeds vaker dat het op zich geen straf zou zijn om tegen dan gewoon de laatste nieuwe 'Forza' te gaan bekijken in plaats van al dat ander moois. :]

Goed nieuws trouwens: De handvatverwarming is eindelijk toegekomen bij de dealer! Nu alleen nog een afspraakje inboeken om ze te laten vervangen. Hopen dat nu alles wel vlotjes verloopt.
Eindelijk, die handvatverwarming, precies op tijd 😂
 
@DJ.Verhulst Voorlopig geen video's van de Forza gemaakt. Waar ben je naar op zoek?

Vandaag lichtjes gevroren 's nachts, auto liggen krabben, kleine man naar school gebracht en dan de Forza op naar het werk. Echt zalig hoe betrouwbaar deze kleine scooter is. Stockbandjes werken prima, opslag à volonté, rijdt lekker vlot en nauwkeurig. Hart ligt nog altijd bij de 'echte' motoren maar de Forza heeft toch een speciaal plekje gekregen. Deze week nog eens naast een T-max zien staan en dan wint de Forza ook nog eens hands-down qua looks.

Normaal was het plan om tegen 2025 alle tweewielers in de garage om te ruilen voor een zwaarder model motor waar het zoontje dan comfortabel als passagier op kan. Het is echt chaos 's ochtends nu omdat ik steeds weer naar huis moet voor een switch van voertuig. Ondertussen bedenk ik me steeds vaker dat het op zich geen straf zou zijn om tegen dan gewoon de laatste nieuwe 'Forza' te gaan bekijken in plaats van al dat ander moois. :]

Goed nieuws trouwens: De handvatverwarming is eindelijk toegekomen bij de dealer! Nu alleen nog een afspraakje inboeken om ze te laten vervangen. Hopen dat nu alles wel vlotjes verloopt.

geen actieve koopplannen ,, maar vind ze wel mooi om te zien ,, veel content is matig kwaliteit of in een niet gangbare taal .
als de financiën het toelaten zou ik wel een Forza met de huidige design wel ernaast willen hebben voor het urban werk en de GS meer voor het fun toeren en de lange afstanden , al zie ik wel dat mensen op een 300 rustig enorme afstanden doen

ben zelf met m'n GS naar het werk gegaan , prima te doen
 
Goed nieuws trouwens: De handvatverwarming is eindelijk toegekomen bij de dealer! Nu alleen nog een afspraakje inboeken om ze te laten vervangen. Hopen dat nu alles wel vlotjes verloopt.
Nou Siara, dat heeft lang geduurd, gelukkig nog wel op tijd voor de lagere temperaturen.

Vandaag heb ik mijn Forza opgehaald van de 1000 km beurt (1300). Ook de handvat verwarming zit er nu op. 5 Standen en zichtbaar op het dashboard in welke stand hij staat ( wist ik niet dus aangenaam verrast ). Handvaten werden goed warm, eens kijken hoe dat aanvoelt als de temperaturen een stuk lager zijn.
Heeft een week bij de dealer gestaan omdat ik 's avonds geveld werd door griep na afleveren Forza voor beurt. Ga als het goed is zondag weer op ochtenddienst. Kunnen we de handvat verwarming meteen goed testen.
 
Die werkt goed ik heb hem op stand 2 - 3 staan voor temperaturen rond het vriespunt.
Ben benieuwd. Kreeg het advies van de dealer om bij veelvuldig gebruik de accu regelmatig bij te laden met druppellader. Omdat tijdens de koudere periode toch vaak een stuk rustiger gereden wordt zal de accu niet maximaal bijladen in combinatie met gebruik handvat verwarming. Daarom zeker een keer per 2 weken accu bijladen tot max is het advies. Wat is jouw ervaring hiermee?
 
Ben benieuwd. Kreeg het advies van de dealer om bij veelvuldig gebruik de accu regelmatig bij te laden met druppellader. Omdat tijdens de koudere periode toch vaak een stuk rustiger gereden wordt zal de accu niet maximaal bijladen in combinatie met gebruik handvat verwarming. Daarom zeker een keer per 2 weken accu bijladen tot max is het advies. Wat is jouw ervaring hiermee?
Nee Nicci1964 dat hoeft niet, ik heb het nooit gedaan, nergens in het instructieboekje gelezen en nooit problemen mee gehad en bij Moto Port Echt is mij dat nooit verteld toen ik de Forza afhaalde.
Als ik heel erg eerlijk moet zijn wat een l*l verhaal van de dealer, weet zeker niet dat het elektrisch systeem erop gebouwd is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan