Honda Forza 350

Motorongeluk gehad, daardoor been niet meer over het zadel kunnen slingeren. Daar kwam de scooter weer in beeld. Eerder een Xmax 250 gereden, en dat was wel aardig, dus de 300 genomen. Gegeven moment toch het verlangen naar een ”echte” motor weer gekregen, dus zodra m’n lichaam het weer toe liet de CB gekocht. Maar inmiddels rij ik niet zo heel veel meer voor de fun, waarbij ik de scooter destijds wel vaak pakte, ook voor boodschappen en dergelijke.
Ik vermoed ook dat de Forza wat comfortabeler en vlotter is dan de Xmax 300, want toch wat groter/ruimer, en 350 is toch weer net iets meer :)
 
Ik heb vorig jaar op de Xmax en de Forza 350 proefgereden en ik heb toen gekozen voor de Forza. De Forza heeft een elektrisch verstelbaar scherm en het zadel is (voor mij) beter. Ik vond ook de vering minder stug dan bij de Xmax. De Xmax heeft daarentegen weer een echte voorvork ( met twee kroonplaten) en stuurt daardoor net ietsje scherper dan de Honda. Wel maakt de Forza meer herrie. Ik weet niet precies waar dat vandaan komt, ik denk uit de rollen van de variator of de riemaandrijving zelf. Het is niet exemplarisch, ik heb het geconstateerd tijdens het proefrijden, later bij mijn eigen Forza, nu bij mijn nieuwe ADV 350 ( met hetzelfde motorblok) en ook de YouTuber “Rocketman” klaagt er over.
 
Dank voor het vergelijken :) De Forza was bij mij destijds nog onbekend, dus ik bestelde “gewoon” de Xmax. Ik ben wel op zoek naar wat meer comfort, en dat lijkt de Forza wel te bieden. Qua geluid/herrie, ik heb proefgereden met de ADV350 en daar is het me eigenlijk niet bij opgevallen. Maar goed, ik was dan ook een scooter met Mivv aftermarket uitlaat gewend, das altijd wat meer herrie natuurlijk. Misschien toch maar eens gaan kijken voor een proefrit, als ik alles hier zo lees is men wel positief. Nu is men natuurlijk wel vaker positief in zo’n topic, maar dan nog. Betrouwbaarheid lijkt ook prima te zijn, kleinigheidje heb je altijd wel natuurlijk.
 
Dank voor het vergelijken :) De Forza was bij mij destijds nog onbekend, dus ik bestelde “gewoon” de Xmax. Ik ben wel op zoek naar wat meer comfort, en dat lijkt de Forza wel te bieden. Qua geluid/herrie, ik heb proefgereden met de ADV350 en daar is het me eigenlijk niet bij opgevallen. Maar goed, ik was dan ook een scooter met Mivv aftermarket uitlaat gewend, das altijd wat meer herrie natuurlijk. Misschien toch maar eens gaan kijken voor een proefrit, als ik alles hier zo lees is men wel positief. Nu is men natuurlijk wel vaker positief in zo’n topic, maar dan nog. Betrouwbaarheid lijkt ook prima te zijn, kleinigheidje heb je altijd wel natuurlijk.
Als je toch nog overweegt, kun je ook een gaan kijken naar de Piaggio Beverly. Kost niets meer, maar is wel een 400cc. Dat is dus net ff wat meer power voor het zelfde geld. Kan toch lekker zijn op de snelweg of een weekendje touren 😊
 
Als je toch nog overweegt, kun je ook een gaan kijken naar de Piaggio Beverly. Kost niets meer, maar is wel een 400cc. Dat is dus net ff wat meer power voor het zelfde geld. Kan toch lekker zijn op de snelweg of een weekendje touren 😊
zithouding op de Bev is niet zo goed dan de forza en ook minder plaats
 
@kojak58 ik kan niet oordelen of de Honda Forza of de Beverly 400 beter rijd, lees volgens mij wel wat probleempjes over de Beverly.
Maar wat zit ruimte betreft voor de bestuurder heeft de Beverly meer ruimte dan de Forza.
Ik ben met de Forza niet eens gaan proefrijden omdat ik met linkerknie tegen een hendel zat waardoor sturen onmogelijk werd.
Met mij 1.96 meter had ik genoeg ruimte op.de Beverly.
 
@kojak58 ik kan niet oordelen of de Honda Forza of de Beverly 400 beter rijd, lees volgens mij wel wat probleempjes over de Beverly.
Maar wat zit ruimte betreft voor de bestuurder heeft de Beverly meer ruimte dan de Forza.
Ik ben met de Forza niet eens gaan proefrijden omdat ik met linkerknie tegen een hendel zat waardoor sturen onmogelijk werd.
Met mij 1.96 meter had ik genoeg ruimte op.de Beverly.
heb de Bev 500 gehad en die kan je niet vergelijken , top van 160 op gps en goede rechte zithouding maar is nieuw niet meer te krijgen dacht ik alleen de 350 . De Bev 350 zit je te dicht op je stuur en voelt niet goed en ben 1,83m dus nog geen 1,96m . Van die hendel heb ik geen last , kom ik nooit tegen en heb toch al bijna 2000km er mee met de Forza 350 . De Bev 400 ken ik niet maar ziet er wel mooi uit. Wat ik wel weet is dat je Honda stukken /onderhoud makkelijker zijn dan hier aan de kust voor de Piaggio
 
Vraagje
Heeft iemand van jullie evaring met de spatborden die op ebay te koop worden aangeboden
Ik vind het vreemd dat Honda niks over het achterwiel heeft gemaakt, als het slecht weer is wordt alles onder gebaggerdt

 
Vraagje
Heeft iemand van jullie evaring met de spatborden die op ebay te koop worden aangeboden
Ik vind het vreemd dat Honda niks over het achterwiel heeft gemaakt, als het slecht weer is wordt alles onder gebaggerdt

spijtig maar weeral met Paypal , heb daar in de tijd grote problemen mee gehad en doe dat dus niet meer . Moest je er 1ne bestellen voor me koop ik hem van je over maar de verzendtijd vind ik raar ;
Levering:
Geschat tussen di, 20 sep en do, 27 okt tot 2370 !!!!!
 
Niet heel vreemd hoor, geschatte levering tussen 20 september en 27 oktober. Laatste 4 cijfers is de postcode die hij uit je IP adres vist. In mijn geval 1521AA, wat niet helemaal juist is, maar in de buurt ;)
Dat de data wat ver uit elkaar liggen, tja, het blijft een stukje plastic uit China hè
 
Niet heel vreemd hoor, geschatte levering tussen 20 september en 27 oktober. Laatste 4 cijfers is de postcode die hij uit je IP adres vist. In mijn geval 1521AA, wat niet helemaal juist is, maar in de buurt ;)
Dat de data wat ver uit elkaar liggen, tja, het blijft een stukje plastic uit China hè
wou anders gerust wachten tot 2370 :)
 
Goedemiddag allen,
Ik heb met veel interesse dit topic helemaal doorgenomen,
en ja ik wil ook een overstap maken naar een motorscooter.
Deze week een proefrit gemaakt op de Forza 350 en dat is meer dan uitstekend bevallen zeg.
Lijkt of deze mij op het lijf is geschreven, helaas heeft de dealer geen nieuwe grijze meer op voorraad (wel blauw).
Tja modeljaar 2023 is reeds komende dus ik ben bang dat ik flink geduld moet hebben tot begin volgend jaar.
Intussen op de Aziatische Websites gekeken wat de wijzigingen zullen zijn, voor en achterlichten zijn ”vernieuwd”, het teller/display huis zijn iets veranderd, 3kg zwaarder en het scherm gaat nu 150mm omhoog.

Ik vermoed dat na de EICMA de officiële introductie zal volgen en begin december de prijzen bekend worden zodat er besteld kan worden.
Ik hou jullie op de hoogte 😁

En intussen ben ik aan het kijken welke goede opties er zijn om een smartphone te monteren, De aanwezige afgedopte spiegelbevestiging lijkt mij een makkelijke oplossing, iemand die misschien een SP-Connect houder hierop bevestigd heeft?
 
Ja het is maar wat je wil met die smartphone. Heb ik ook tijdje gedaan maar ben toch maar overgegaan op een gps.
zo n Gps blok is toch meer gemaakt tegen weersinvloeden. Zelfs als zou je de smartphone in zo n mapje doen kan hij, vooral de batterij, lijden onder de warmte in de zomer. En met langere stukken rijden /toeren is het voor de batterij continu werken. En dat voel je dan omdat hij dan behoorlijk warm wordt.
Ik ben benieuwd wat bij die nieuwe Forza precies 3 kilo zwaarder maakt. Het zou me verbazen als het motorblok anders is dan het huidige blok.
Tja en altijd die kleur hè. Blijft persoonlijk. Ik vind die blauwe wat je zegt wel een mooie kleur. Dat is tenminste “een kleur”. Ik heb vaker gehad dat ik een bepaalde kleur zag en dan niet mooi vond maar na verloop van tijd de kleur steeds mooier vond. Succes.
 
Hoi, ik heb de forza 350 pearl cool white 2022, de GPS zit waar de spiegel normaal op stuur zit en met verhoogd scherm van Puig zit ik in de hoogste stand volledig achter mijn scherm uit de wind zonder gebulder ( ben 1.83m) en geen last op het stuurgedrag , pearl cool white heel makkelijk om te kuisen en ik vind de "kleur" mooi , Greetz., ;)
 

Bijlagen

  • 12-10-2022 (3).JPG
    12-10-2022 (3).JPG
    467,7 KB · Weergaven: 42
  • scherm Puig afmetingen.PNG
    scherm Puig afmetingen.PNG
    156,4 KB · Weergaven: 42
  • 28-06-2022 (17)1.jpg
    28-06-2022 (17)1.jpg
    162,4 KB · Weergaven: 42
  • 12-10-2022 (37)11.JPG
    12-10-2022 (37)11.JPG
    33,2 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties, goed om te zien dat de bevestigingsplek vd spiegel heel goed gebruikt kan worden zonder dat deze hinderlijk/onhandig wordt, je hebt een standaard RAM mount hiervoor gebruikt?
Dat Givi scherm, is die moeilijk zelf te plaatsen?

Twijfel zelf nog of ik toch voor een blauwe ga,, ik vermoed dat ik anders een half jaar moet wachten eer de nieuwe geleverd gaan worden.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties, goed om te zien dat de bevestigingsplek vd spiegel heel goed gebruikt kan worden zonder dat deze hinderlijk/onhandig wordt, je hebt een standaard RAM mount hiervoor gebruikt?
Dat Givi scherm, is die moeilijk zelf te plaatsen?

Twijfel zelf nog of ik toch voor een blauwe ga,, ik vermoed dat ik anders een half jaar moet wachten eer de nieuwe geleverd gaan worden.
Dan zou ik nu met die wintermaanden voor de deur toch op het nieuwe model 2024 wachten. Bovendien wordt het “ oude” model <2022 snel minder waard als model 2024 uit is.
 
Bedankt voor jullie reacties, goed om te zien dat de bevestigingsplek vd spiegel heel goed gebruikt kan worden zonder dat deze hinderlijk/onhandig wordt, je hebt een standaard RAM mount hiervoor gebruikt?
Dat Givi scherm, is die moeilijk zelf te plaatsen?

Twijfel zelf nog of ik toch voor een blauwe ga,, ik vermoed dat ik anders een half jaar moet wachten eer de nieuwe geleverd gaan worden.
Hoi , scherm staat er in een max half uurtje op , en de gps op een gewone ram mount
 
update,
vandaag koopcontract getekend, het wordt een blauwe Forza 350, handvatverwarming is op voorraad bij Honda dus die laat ik meteen erop zetten, volgende week kan ik hem ophalen. 😁
 
Vandaag op een forza 350 plaatsgenomen bij de dealert.
Welke dwaas heeft dat knoppenkastje onder het linker handvat bedacht?!?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan