Honda Forza 350

Neeeee, geen wit meer

Neeeeeeee, geen wit meer 😂😂😂😉😉

Eikkkkkesssss, dash witter dan wit! 😛😂🤣 (Schoon beestje!)

;) laagje blanke lak kan wonderen doen :Y

Zeker waar :} spuit liever niet direct een nieuwe machine als het anders kan maar wel een mooie om in het achterhoofd te houden. Ken er genoeg die wel direct spuiten om een extra beschermlaagje voor de originele paint te hebben. Geen idee of dat effectief zo werkt.
 
Hoop wel dat je niet te groot bent , want ben zelf ook aan het kijken voor een motorscooter , maar de Honda forza 300 leek wel voor kabouters met mijn 1.89m . Heb ook nog even op de tmax gezeten en de xmax . Twijfel , twijfel , want wil mijn Tiger 800xc inruilen . Dus ik wacht nog even of de forza 350 groter is (alhoewel ik het betwijfel )🤔🤔🤔
Ik heb vorig jaar maart even op een Forza 300 gezeten (niet gereden) en ik vond ‘m ook erg krap ( mijn lengte is 1,82 ). Ik hoop ook dat de 350 in ieder geval meer voetruimte heeft. Waarom de Triumph inruilen? Lijkt mij een dijk van een motor?
 
Ik heb vorig jaar maart even op een Forza 300 gezeten (niet gereden) en ik vond ‘m ook erg krap ( mijn lengte is 1,82 ). Ik hoop ook dat de 350 in ieder geval meer voetruimte heeft. Waarom de Triumph inruilen? Lijkt mij een dijk van een motor?
:?Ik ben 1.86 en heb totaal geen last dat er te weinig ruimte zou zijn. Ik heb nog genoeg ruimte tussen mijn knieën en de Forza
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorig jaar maart even op een Forza 300 gezeten (niet gereden) en ik vond ‘m ook erg krap ( mijn lengte is 1,82 ). Ik hoop ook dat de 350 in ieder geval meer voetruimte heeft. Waarom de Triumph inruilen? Lijkt mij een dijk van een motor?
Tja , ik moet keuzes maken . Hebben 4 motoren en ik wil ivm lichamelijke klachten toch een lichtere erbij hebben . Heb ook nog een 1150gs en die wil ik absoluut (nog) niet weg doen . De Triumph is zeker een dijk van een fiets
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1558979371886.jpg
    FB_IMG_1558979371886.jpg
    169,7 KB · Weergaven: 8
Een aantal maanden geleden bij Motoport Echt op de Forza 300 gezeten. Dat zat ik met mijn 1,84 toch lekker ruim op. Daar heb ik op mijn huidige WITTE burgman 200 de rugsteun voor moeten verwijderen.
Heeft al iemand gehoord wanneer de Forza 350 besteld/geleverd kan worden. Niet dat ik ongeduldig wordt O-)
 
Heeft al iemand gehoord wanneer de Forza 350 besteld/geleverd kan worden. Niet dat ik ongeduldig wordt O-)

Het is al sinds eind vorig jaar mogelijk om de Forza 350 te bestellen hier in België. Je kan best je favoriete dealer even een belletje geven. Ik heb zaterdag een VIP-afspraak (a.k.a. pandemie dus maak een afspraak) staan i.f.v. de Honda Motordealer Days hier.

Nu moet ik mezelf alleen nog zover krijgen om effectief te tekenen voor een "baby scootje" en mijn zalige vroem in te ruilen. '(
 
Een aantal maanden geleden bij Motoport Echt op de Forza 300 gezeten. Dat zat ik met mijn 1,84 toch lekker ruim op. Daar heb ik op mijn huidige WITTE burgman 200 de rugsteun voor moeten verwijderen.
Heeft al iemand gehoord wanneer de Forza 350 besteld/geleverd kan worden. Niet dat ik ongeduldig wordt O-)
Ik heb mijn Forza 300 bij Motoport in Echt gekocht vorig jaar juni, als ik geweten had dat er een 350 zou komen had ik best nog een jaar willen wachten......
Wanneer hij in Nederland te krijgen is weet ik ook niet maar op de site van Honda is hij al in de brochure, maar geen leverdatum.
 
Ik was dus ook aan het kijken voor de 300. Maar toen bekend werd dat er een 350 uitvoering kwam met hoger verstelbare ruit heb ik besloten te wachten. De enige officiële Honda dealer in Limburg is Motoport in Echt. Mijn dealer in Margraten is geen Honda dealer maar zou hem volgens eigen zeggen wel kunnen leveren. Ben daar altijd tevreden geweest qua service. Binnenkort maar eens langs gaan voor wat meer info en indien mogelijk de Forza te bestellen.
 
Ik was dus ook aan het kijken voor de 300. Maar toen bekend werd dat er een 350 uitvoering kwam met hoger verstelbare ruit heb ik besloten te wachten. De enige officiële Honda dealer in Limburg is Motoport in Echt. Mijn dealer in Margraten is geen Honda dealer maar zou hem volgens eigen zeggen wel kunnen leveren. Ben daar altijd tevreden geweest qua service. Binnenkort maar eens langs gaan voor wat meer info en indien mogelijk de Forza te bestellen.
John zal die zeker kunnen leveren . Heeft toen ook de Triumph street triple van mijn vriendin geleverd
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210115-202445_Facebook.jpg
    Screenshot_20210115-202445_Facebook.jpg
    149,8 KB · Weergaven: 14
de totale lengte van een mens is niet altijd zo van belang bij het passen en meten op een motor (scooter) lijkt mij. Het gaat meer om de lengte van je lichaamsdelen / verhoudingen.
 
Ik heb een andere windscherm gemonteerd dan die op de 300 die is 110 mm hoger en aan beide zijden 40 mm [80 mm totaal] breder, en het scheelt enorm.
Dat heb ik op mijn Burgman ook gedaan met het hoogste Givi scherm. Desondanks toch nog veel wervelingen om het hoofd en dus uiteindelijk nog een MRA X-creen erop gemonteerd. Dat kreng was bijna even duur als het grote scherm. Gelukkig wel een goede toevoeging want de wervelingen rondom de helm zijn nu verleden tijd. Omdat deze met klemmen op het scherm zit kan ik hem omzetten naar de Forza. Nieuw scherm +4 cm en de X-creen tot max +9 cm is dus ook 13 cm. Mogelijk heb ik dan geen nieuw scherm nodig. Even afwachten hoe dit in de praktijk uitpakt.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft wel zijn punt gemaakt. 😉

En de kogel is bij deze door de kerk...zaterdag een kribbeltje gezet onder de bestelbon.

De eerste Forza 350 was nog niet aangekomen maar heb wel achter de schermen uitgebreid kunnen spelen met de Forza 750. Prachtige machine, ik was meteen verkocht. Helaas is deze te klein voor mij. Ik ben 'maar' 1m71 maar zat ofwel met mijn benen tegen het dashboard ofwel moest ik met mijn achterwerk op/over het ruggesteuntje in het zadel gaan zitten. Kort bovenlijf, lange stelten. Vriend is 1m80+ en hij paste er wel prima op dus lengte is zeker geen referentie. Passen dus! Hij vond hem zelf niet zo mooi. Wel zonde want hoopte stiekem dat deze in de garage zou komen te staan.

Ter plaatse even met een tweedehands Forza 300 mogen spelen om te zien of de 350 (bijna identiek gewicht) haalbaar zou zijn met m'n fysieke beperkingen. Dat viel allemaal nog juist te doen. Goed nieuws voor mij.

Dan het minder goede nieuws. Configuratie die ik uitgewerkt had zou pas beschikbaar zijn tegen week 44 (November 2021) en dat zag ik echt niet zitten. 😞 Het was dus kiezen uit de stock die de dealer eind vorig jaar had besteld. Als alles vlot verloopt zou er eentje in Februari moeten toekomen. Heb wel een mooie prijs gekregen.

Nu ongeduldig afwachten en hopen dat ik meteen verliefd wordt als ie buiten gereden wordt~😇
 
Laatst bewerkt:
November 2021, mijn god, wat zou dat dan voor een configuratie zijn. Welke heb je nu besteld. Ik ga de volgende week ook maar eens langs de dealer om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
 
Tja , ik moet keuzes maken . Hebben 4 motoren en ik wil ivm lichamelijke klachten toch een lichtere erbij hebben . Heb ook nog een 1150gs en die wil ik absoluut (nog) niet weg doen . De Triumph is zeker een dijk van een fiets
Tja , ik moet keuzes maken . Hebben 4 motoren en ik wil ivm lichamelijke klachten toch een lichtere erbij hebben . Heb ook nog een 1150gs en die wil ik absoluut (nog) niet weg doen . De Triumph is zeker een dijk van een fiets
Mooie GS1150 🏍
Ik had je nog een PB berichtje willen sturen maar dat lukt me op een of andere manier niet. Had per ongeluk nog op volgen geklikt. Dat was weer niet de bedoeling. Maar nu is weer alles oké.
 
November 2021, mijn god, wat zou dat dan voor een configuratie zijn. Welke heb je nu besteld. Ik ga de volgende week ook maar eens langs de dealer om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Niets speciaal, gewoon een standaard Forza 350 met handvatverwarming. De meesten stonden al allemaal op backorder hier in België. Levering verwacht week 44 en later. Er is gewoon te veel vraag.

Ik vermoed wel dat Nederland meer stock zal hebben, idem aan Frankrijk en Italië.
 
Niets speciaal, gewoon een standaard Forza 350 met handvatverwarming. De meesten stonden al allemaal op backorder hier in België. Levering verwacht week 44 en later. Er is gewoon te veel vraag.

Ik vermoed wel dat Nederland meer stock zal hebben, idem aan Frankrijk en Italië.
Bij welke dealer besteld ??
 
Vandaag telefonisch (ivm corona) contact gehad met mijn dealer. Hij gaat uitzoeken wanneer de blauwe Forza 350 geleverd kan worden. Dus nu afwachten.
 
November 2021, mijn god, wat zou dat dan voor een configuratie zijn. Welke heb je nu besteld. Ik ga de volgende week ook maar eens langs de dealer om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Gisteren een artikel in DS, dit artikel: Dure containers en tekorten laten zich voelen in de winkel
Gaat erover dat containers schaars zijn geworden waardoor containertransport heel duur is geworden.
Er komt oa een kerel aan het woord die oa fietsen verkoopt. Zijn bestelling van vorig jaar oktober zal pas in november dit jaar worden geleverd.
Mogelijk zit daar ook voor scooters de oorzaak van die lange levertijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan