Honda Forza 350

Nederlandse fietsen zijn ook slecht te krijgen, weet niet of die in het buitenland worden gemaakt (Gazelle, Batavus)... ook lange levertijden.
Maar dat had volgens mij ook te maken met een fabriek of magazijn wat was afgefikt. Ik heb dus onlangs een nieuwe trapfiets gekocht, gelukkig stond er nog een modelletje wat ik wel acceptabel vond, maar als ik echt specifiek een type wilde hebben, kon ik wachten tot juli-september 2021. Dan praat je over een simpele stadsfiets, niet-elektrisch.
 
Dat wilde ik ook schrijven , Forza wordt iid gemaakt in Italië, maar denk dat er diverse onderdelen uit Azië moeten komen
Dat zou zo maar kunnen. maar dan nog.....Honda is natuurlijk wel een major account voor een rederij, dus die zullen altijd een streepje voor hebben op de gigantische stroom laagwaardige shitzooi die de oceanen over gaan.
De supply chain tussen de America's en Europa staat op een laag pitje, dus ik vermoed ook wel dat er veel vrachtcapaciteit richting de oost aan het stomen is. Lijkt mij een tijdelijk probleempje dat zichzelf wel regelt mede ingegeven door de blijkbaar hogere tarieven die er te verdienen vallen.
 
Volgens het artikel is het een samenloop van omstandigheden.
Bij het begin van de corona stokte de productie in Azië en dus de vraag naar transport waardoor de containerprijs sterk daalde. Rederijen hebben hun capaciteit vermindert waardoor de prijs weer steeg en zijn nu omdat ze goed verdienen niet gehaast om hun capaciteit op korte termijn terug te verhogen.
Daarnaast was er vorig jaar extra vraag om te anticiperen op de invoerrechten van Trump in de VS en de brexit in de UK.
En blijkbaar zaten er nogal wat containerschepen vast in Australië door een hardnekkige havenstaking.
Dus inderdaad waarschijnlijk een probleem van korte duur.

Een andere mogelijke oorzaak zou kunnen liggen bij een tekort wereldwijd aan computerchips. Dat zou vooral de automobielfabrikanten stevig treffen, en dus misschien ook de fabrikanten van motorfietsen. Autofabrieken vallen stil, maar wie draagt schuld?
 
Gisteren een artikel in DS, dit artikel: Dure containers en tekorten laten zich voelen in de winkel
Gaat erover dat containers schaars zijn geworden waardoor containertransport heel duur is geworden.
Er komt oa een kerel aan het woord die oa fietsen verkoopt. Zijn bestelling van vorig jaar oktober zal pas in november dit jaar worden geleverd.
Mogelijk zit daar ook voor scooters de oorzaak van die lange levertijden.
Zou inderdaad kunnen maar ik vind dit een onlogisch verhaal. Zowat de hele wereld economie ligt op zijn kont. Denk eerder dat er containers in overvloed zijn dan dat er tekort zijn. Bovendien werd afgelopen jaar met pijn en moeite een nieuwe motor verkocht. Honda verloor 18 % verkoop in NL dan wel. Het schijnt dat de winstmarges op de Forza modellen voor den dealer in verhouding laag zijn. En daarbij ook nog oude stock euro 4 op voorraad staat die ze zogenaamd als nieuw willen verkopen maar geen euro 5 zijn. Nee het ligt wat mij betreft meer voor de hand dat als ze een nieuwe ‘21 SH / Forza kunnen verkopen deze dan besteld wordt.
 
Laatst bewerkt:
Heb net een Forza besteld.
Levering staat op de rol voor half maart.
Proficiat! ^_^ Weet je al welke kleur ie wordt? Roadsync? Half maart is een mooie raming.

Mooi vooruitzicht. Ben benieuwd welke wachttijd voor mij gaat gelden.
Ik duim voor je. Komt vast goed.

Tja, die leveringstijden. Mij is verteld dat ze ineens allemaal een (elektrische) fiets of een andere tweewielige machine willen omdat het openbaar vervoer niet aan te raden is nu. Zoals reeds gezegd waarschijnlijk gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
 
Proficiat! ^_^ Weet je al welke kleur ie wordt? Roadsync? Half maart is een mooie raming.
Kleur is Pearl Falcon Gray.
Had graag uit wat frissere kleuren willen kiezen, maar in Europa zijn we blijkbaar veroordeeld tot doom & gloom en dat komt in de sombere kleuren tot uitdrukking. Vond de grijze kleur dan nog wel wat sjieks hebben.
Bewust geen road sync, wel handvatverwarming en een navigatie voorbereiding.
Levering in Maart voor wat het waard is, we zullen zien :)
 
Kleur is Pearl Falcon Gray.
Had graag uit wat frissere kleuren willen kiezen, maar in Europa zijn we blijkbaar veroordeeld tot doom & gloom en dat komt in de sombere kleuren tot uitdrukking. Vond de grijze kleur dan nog wel wat sjieks hebben.
Bewust geen road sync, wel handvatverwarming en een navigatie voorbereiding.
Levering in Maart voor wat het waard is, we zullen zien :)

Mooie keuze :Y ben echt benieuwd naar die kleur in het echt.
 
Iemand dit al gelezen en wat betekend dit voor de forza ?🤔🤔🤔Verzekeraars stellen strengere eisen aan keyless motorfietsen

Heel simpel. Het signaal van de wireless key van de Honda Forza 350 kan uitgezet worden. Iets dat ik ook standaard van plan ben op het werk of eender waar. Motor uit, even signaal van sleutel uit en klaar. Dealer liet me weten als je scoot in de buurt geparkeerd is tijdens een terrasje je best ook even het signaal uitzet just in case. Geen signaal = niets om te versterken. Vraag gerust nog even extra na voor de gemoedsrust.
 
Heel simpel. Het signaal van de wireless key van de Honda Forza 350 kan uitgezet worden. Iets dat ik ook standaard van plan ben op het werk of eender waar. Motor uit, even signaal van sleutel uit en klaar. Dealer liet me weten als je scoot in de buurt geparkeerd is tijdens een terrasje je best ook even het signaal uitzet just in case. Geen signaal = niets om te versterken. Vraag gerust nog even extra na voor de gemoedsrust.
Wat mij betreft een afdoende remedie, maar de vraag ik of de verzekeraar er ook zo overdenkt.
Deze oplossing is afhankelijk van de discipline van de verzekerde.
De verzekeraar stelt als voorwaarde dat de transmissie tussen motor en keyless sleutel automatisch stopt na 5 minuten.
Weet niet of dat bij de 350 het geval is.
 
Heel simpel. Het signaal van de wireless key van de Honda Forza 350 kan uitgezet worden. Iets dat ik ook standaard van plan ben op het werk of eender waar. Motor uit, even signaal van sleutel uit en klaar. Dealer liet me weten als je scoot in de buurt geparkeerd is tijdens een terrasje je best ook even het signaal uitzet just in case. Geen signaal = niets om te versterken. Vraag gerust nog even extra na voor de gemoedsrust.
Heel simpel 😄😄 Wat je verzekering in de voorwaarden heeft staan bepaald , dus zou zeker eens nakijken / vragen 😉
 
Net bericht gehad van de dealer. Hij heeft de volgende informatie gekregen. De zwarte en grijze Forza's komen het eerste naar NL, daarna pas de overige kleuren. Dat betekend voor mij dat de levering van de blauwe Forza 350 ergens tussen week 26 en 28 gaat plaats vinden. Ik ga geen kleur kopen die ik niet mooi vindt om een paar maanden eerder te kunnen rijden. Blauw blijft het. Mijn Burgman heeft in november nog een beurt en nieuwe banden gekregen dus dat zit wel goed.
Ik heb de Burgman dan 9 jaar gereden en dat zal met de Forza niet anders worden. Dan stelt die paar extra maanden wachten niet veel voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan