Honda Forza 350

Nee, daar sta je zo van uit Hoogvliet :)
Ben al weer weg daar....mijlen maken voor de 1ste beurt.
Koffer heb ik niet nodig, wel handig om achter de hand te hebben voor speciale gelegenheden.
Hij is binnen een paar tellen te (de)monteren.
 
Hopla, kan weeral naar de dealer :9 beetje behekst die Forza van mij. Eerst lekkere diepe kras en nu dit.

Linkerhandvat (verwarmde handvaten) heeft last van bultjes in de mate dat het ergonomisch oncomfortabel is. Het rubber van het handvat op de plek van de bultjes is ook al aangetast. Wel nog functioneel dus geen idee wat het kan zijn. Warmte elementen, lijm, ...? Rechterhandvat heeft van niets last en geen bultjes te vinden, ook niet bij induwen en zoeken.

Ben eens benieuwd of we het opgelost gaan krijgen.
 
Hopla, kan weeral naar de dealer :9 beetje behekst die Forza van mij. Eerst lekkere diepe kras en nu dit.

Linkerhandvat (verwarmde handvaten) heeft last van bultjes in de mate dat het ergonomisch oncomfortabel is. Het rubber van het handvat op de plek van de bultjes is ook al aangetast. Wel nog functioneel dus geen idee wat het kan zijn. Warmte elementen, lijm, ...? Rechterhandvat heeft van niets last en geen bultjes te vinden, ook niet bij induwen en zoeken.

Ben eens benieuwd of we het opgelost gaan krijgen.
Misschien reageren handvat en lijm op een verkeerde manier met elkaar.
Heb je originele Honda handvatverwarming of een ander merk?
 
Ik loop precies een beetje achter. Leuk dat het hier zo levendig wordt! ^_^

@Bathman Dikke proficiat met je aankoop. De Pearl Falcon Grey heb ik al in het echt bij de dealer zien staan en het is een heel interessante kleur. Gaat mooi staan in de plaats van de NC750X hoor. Ik heb voorlopig nog geen spijt gehad. Rijd zelfs door fikse onweersbuien met de Forza met een brede glimlach.

@EricvZ Ow, leuk! Nog eentje voor het Forza team, die mooie Mat Pearl Pacific Blue Forza's mogen wel beginnen toekomen. Zou heel graag fotootjes zien want het is de enige kleur die ik nog niet in het echt heb gezien. Is vast prachtig als ze maar enigszins aansluiten bij de promofoto's.

@Nicci1964 Nog héél eventjes >__< je engelengeduld mag wel beloond worden hoor. Petje af.

---

Wat betreft navigatie heb ik voorlopig nog niks op de Forza gemonteerd omdat ik er nog niet helemaal uit ben. Ik twijfel nog tussen een rugged smartphone, de Beeline Moto of m'n huidige telefoon monteren. Als het die laatste wordt dan zal er toch een upgrade komen voor dagelijks gebruik want de Forza rammelt sowieso mijn camera (beeldstabilisatie) naar de vaantjes. Op zich ook gedacht aan een dedicated GPS maar absoluut geen zin om kabels te laten trekken voorlopig. Voor de smartphones kan ik gewoon een kabeltje uit het handschoenenkastje laten komen. Dealer zei wel dat als ik laat weten hoe of wat dat ze wel alles in orde brengen dus als je geen zin hebt om zelf te prutsen is polsen bij je dealer nog een optie. Kreeg ook de melding dat je best niets op je remoliereservoir monteert dus zal maar braaf het advies opvolgen.
Mijn Honda-dealer gebruikt ook het Givi plaatje op de remoliereservoir. Givi verkoopt deze accessoire ook in Duitsland en alles wat daar op een motor geschroefd wordt moet voorzien zijn van een certificaat anders wordt de motor afgekeurd. Ik denk niet dat we bang hoeven te zijn om deze oplossing toe te passen, ik ga het in ieder geval (zelf) doen. Ik houd jullie op de hoogte.
 
Zag bij @Siara al een paar krassen zitten. En ook in de showroom zag ik dat al bij de demo modellen.
Is er iemand met een Forza die stickers heeft ter bescherming van de middenconsole bij de tankdop en het plastic ernaast?
Zoiets als dit bij Ali?
 
Mijn Honda-dealer gebruikt ook het Givi plaatje op de remoliereservoir. Givi verkoopt deze accessoire ook in Duitsland en alles wat daar op een motor geschroefd wordt moet voorzien zijn van een certificaat anders wordt de motor afgekeurd. Ik denk niet dat we bang hoeven te zijn om deze oplossing toe te passen, ik ga het in ieder geval (zelf) doen. Ik houd jullie op de hoogte.
Het zal allemaal wel meevallen en goed zijn als de Honda dealer het Givi onderdeel gemonteerd heeft. Het gaat natuurlijk om de fabrieksgarantie voorwaarden die nogal uitsluiten als het om niet originele Honda onderdelen gaat. Fabrieksgarantie is wereldwijd en zoals meestal hebben onze buren in deutschland blijkbaar ook in dit geval weer zeer strenge regels omtrent een niet Honda onderdeel.
 
Het zal allemaal wel meevallen en goed zijn als de Honda dealer het Givi onderdeel gemonteerd heeft. Het gaat natuurlijk om de fabrieksgarantie voorwaarden die nogal uitsluiten als het om niet originele Honda onderdelen gaat. Fabrieksgarantie is wereldwijd en zoals meestal hebben onze buren in deutschland blijkbaar ook in dit geval weer zeer strenge regels omtrent een niet Honda onderdeel.
Het gaat in Duitsland om de veiligheid en de verplichte APK voor motoren.
 
Wat zegt de dealer er van?
Ze hebben een schadeclaim ingediend bij Honda. Nu moet ik echter wachten op een reply. We vermoeden dat Honda wss enkele onderdelen zal opsturen om het linkerhandvat te vervangen. Dealer raadde me in elk geval aan om de Forza incl. handvatverwarming gewoon te blijven gebruiken. Gaat het verder "kaput" dan heb ik gewoon nog een sterkere case. Het is in elk geval geen zicht zo'n misvormd handvat. Heb wel vertrouwen in de aftercare, laten we dus hopen...

Ik denk dat mijn dealer het remoliereservoir afraadt omwille van slechte ervaringen in het verleden. Op zich doet ieder wat ze makkelijk vinden hoor, laissez faire. Er stonden trouwens twee blauwe Forza 350 (écht knap - will be worth the wait!) en een schitterende Pearl Falcon Grey in de zaak.

Stickers om de machine te beschermen zijn zeker aan te raden 😩 spreek uit ervaring. Langs de andere kant vind ik het zelf een beetje te gek om hem vol met transparante stickers te plakken. Ik geniet liever van de naked glory en die krassen neem ik er dan maar bij. (Haat ook screenprotectors op m'n smartphones maar dat doe ik dan wel...) Het blijft een gebruiksvoorwerp en als ie niet gekrast wordt op de plaats van de stickers dan gebeurt het wel ergens anders op termijn. Dat geeft karakter, zeker?
 
Er stonden trouwens twee blauwe Forza 350 (écht knap - will be worth the wait!) en een schitterende Pearl Falcon Grey in de zaak.
Gisteren bij de dealer geweest, ze weten nog altijd niet wanneer daadwerkelijk geleverd wordt. :( Gaan opnieuw contact opnemen met Honda Nederland. Hopelijk deze week meer bekend over de leverdatum. Lijkt erop dat kleinere dealers achteraan in de rij moeten aansluiten.
 
Dat is balen :/ duim voor je. Tijd dat ze daar bij Honda Nederland wakker geschud worden. Misschien Honda in het algemeen...wacht nog altijd op een ADV 350 modelletje. O-)

Hier in elk geval een klein fotootje van de knappe blauwe en grijze om het wachten te verzachten.

received-656050638594211.jpg
 
Ik heb vanmiddag mijn nieuwe Forza 350 opgehaald bij de dealer en de eerste 25 km gereden. Het is natuurlijk wel even wennen na jaaaaren motorrijden. Dus in de regen, over een natte weg en met nieuwe banden heb ik de kleinste weggetjes opgezocht. Maar de Forza rijdt heerlijk en een comfort 😎😎😎. Zodra de zon gaat schijnen zal ik een foto maken.
 
Vandaag een beetje aan het hobbyen geweest en heb een prototype plexiglasbeugel gemaakt voor mijn TomTom Go 520 hij is eigenlijk voor de auto maar ik wil het eens uitproberen op mijn scooter en als het voldoet een metalen versie maken.
De beugel
TomTom Beugel Prototype 1.jpg


Eerst het kap midden op het stuur weg nemen en dan vastschroeven in het gat met M6 schroefdraad
Bevestigingsplaats
TomTom Beugel Prototype 2.jpg


TomTom Beugel Prototype 3.jpg


TomTom Beugel Prototype 4.jpg


TomTom Beugel Prototype 5.jpg


De voedingskabel gaat via het klepje links naar de 12V aansluitpunt waarbij de kabel van onder het vakje ingaat zodat het klep gesloten kan

TomTom Beugel Prototype 6.jpg


Nu nog een mooie dag om te rijden hebben en het eens uitproberen.
 
Mooie oplossing.
Makkelijk weer te verwijderen ook.
Vraag me wel af of de suction cup (bij gebrek aan een NLse woord) dit gaat houden tijdens dagelijks gebruik.
 
Dit kan een mooie oplossing zijn, echter ook ik heb mijn twijfels aan de zuignap. In de auto heb ik daar geen al te goede ervaringen mee. Ze komen op een gegeven moment altijd los ondanks dat het glas goed gereinigd werd. Dat wil je natuurlijk niet dat dat op de Forza gebeurd tijdens het rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan