Honda Forza 750

Dan blijkt dat systeem toch niet zo goed te werken.
Iedere balansas is gemaakt om een bepaalde hoeveelheid krachten weg te filteren dus niet alles wordt weggefilterd. Ieder motorblok trilt gewoon van zichzelf. De motorconfiguratie bepaalde welk trillingen er zijn. Zo zie je vaak dat lijnmotoren een balansas hebben maar V-motoren juist weer niet.

De video die je plaatste geeft hier wat uitleg over. Op hetzelfde kanaal staat nog een video dieper ingaat op de trillingen/krachten (primaire en secundaire krachten) die ontstaan bij verschillende motorconfiguraties
 
ha Paul,
Staat de Forza nu te koop bij Munsters motoren in Erp ??
Kan je de motor aanraden ??
hoor graag van u.

KM-stand was 10300, maar had bij inruil 10500 opgegeven. Koffer en navigatie lijkt op die van mij. Als je het kenteken opvraagt dan kan ik het met zekerheid zeggen.
Als het hem is, dan heb je er een “nieuwe” motor aan. Geen enkele beschadiging, en loopt als nieuw!
 
KM-stand was 10300, maar had bij inruil 10500 opgegeven. Koffer en navigatie lijkt op die van mij. Als je het kenteken opvraagt dan kan ik het met zekerheid zeggen.
Als het hem is, dan heb je er een “nieuwe” motor aan. Geen enkele beschadiging, en loopt als nieuw!
Ha Paul,
het kenteken is 42-MP-HS.
inmiddels heb ik hem al thuis staan, rijdt heerlijk.
 
Gisteren drie uur lang een Forza 750 mogen lenen.
Ik vind het een heerlijke rijdende scooter en kijk met verbazing naar het benzine verbruik.
Als je rond de 100 rijd op de snelweg en er is een situatie waar je niet te lang bij wilt rijden geef je gas of gebruikt de flipper aan het stuur en je bent weg.
Onder de buddyseat kan ik helaas mijn helm niet kwijt dus ben bijna verplicht een koffer te nemen.
Thuis aangekomen krijg ik de scooter bijna niet door de poort, gelukkig kan je de spiegel inklappen.
Met de scooter terug brengen belande ik in de file en daar waren de spiegels ook al een spelbreker, heb daar er ook maar eentje even ingeklapt maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Zijn er Forza rijders die een andere spiegels gemonteerd hebben?
Al met al heb ik er ontzettend van genoten om drie uur lang op deze scooter te mogen rijden.
 
Hoe weinig ruimte had je dan dat een spiegel moeste inklappen bij filerijden?
Brede spiegels kunnen lastig zijn maar het grootste voordeel waar je de meeste tijd profijt van zou moeten hebben is toch een beter zicht naar achteren. Je zit dan minder snel (of helemaal niet) tegen je eigen armen te kijken
 
Gisteren drie uur lang een Forza 750 mogen lenen.
Ik vind het een heerlijke rijdende scooter en kijk met verbazing naar het benzine verbruik.
Als je rond de 100 rijd op de snelweg en er is een situatie waar je niet te lang bij wilt rijden geef je gas of gebruikt de flipper aan het stuur en je bent weg.
Onder de buddyseat kan ik helaas mijn helm niet kwijt dus ben bijna verplicht een koffer te nemen.
Thuis aangekomen krijg ik de scooter bijna niet door de poort, gelukkig kan je de spiegel inklappen.
Met de scooter terug brengen belande ik in de file en daar waren de spiegels ook al een spelbreker, heb daar er ook maar eentje even ingeklapt maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Zijn er Forza rijders die een andere spiegels gemonteerd hebben?
Al met al heb ik er ontzettend van genoten om drie uur lang op deze scooter te mogen rijden.
Hallo,
Met de spiegels had ik juist dezelfde ervaring als jij!
Nu heb ik de forza reeds een jaartje en heb er niet zoveel last meer mee... maar het is idd echt even wennen!
Persoonlijk had ik ook liever dat de speigels op de stuur zaten...
Je kan andere spiegels kopen die jij dan op de oliereservoirs kunt monteren maar ze kosten maar liefst 117.5€ per stuk! Origineel van de Honda.
Heb nu bijna 9500 km opzitten ... verbruik in zomer meestal rond de 3.8 en in winter meestal rond de 4.3 ....gecombineerd rijden, hé.
 
Over deze spiegels heb ik het...

 
@Rotgerbo dat is een zeer net verbruik voor een 750cc scooter.
Wat de spiegels betreft een mooie oplossing maar wel kostbaar.
Ik weet nog niet zo goed wat ik wil maar vond het super rijden
 
@Rotgerbo dat is een zeer net verbruik voor een 750cc scooter.
Wat de spiegels betreft een mooie oplossing maar wel kostbaar.
Ik weet nog niet zo goed wat ik wil maar vond het super rijden
Hallo,
Ik ben gisteren naar regio Avesnes-sur-helpes (Frankrijk) geweest.
Het is eerste keer dat ik een flinke zomerse toerrit had gereden met deze Forza en met een verbruik waar ikzelf ook van verschoten ben. Zie afbeeldingen...
1ste tank = Vanuit Leuvense naar Charleroi (autosnelweg 100-110km/u) en vandaaruit binnenwegen genomen ...
2de tank (zwart beeld!) = in Frankrijk getankt en zo terug naar huis
Ik had echt relax gereden...
 

Bijlagen

  • IMG_2060.JPG
    IMG_2060.JPG
    166,3 KB · Weergaven: 76
  • IMG_2058.JPG
    IMG_2058.JPG
    322,1 KB · Weergaven: 80
Als ik het goed begrijp zijn er voor de Honda Forza 750 ook voetsteunen van DPM zoals sommige monteren op de X ADV.
 
Op de Integra 750, de voorloper van de Forza heb ik ook extra voetsteunen geplaatst, zou niet meer zonder willen. Even inzoomen op de beugel van de voetsteun passagier.
 

Bijlagen

  • 6339CF11-B88A-49B8-ADB3-433FA3199CDB.jpeg
    6339CF11-B88A-49B8-ADB3-433FA3199CDB.jpeg
    592,9 KB · Weergaven: 61
Terug
Bovenaan Onderaan