Honda Forza 750

Dank voor felicitaties! Net eerste ritje opzitten....... en idd een heel andere moter. Nu, ik twijfel niet aan de prestaties maar kan dit momenteel helaas niet meedelen daar de eerste 1000 km het rustig wil aanpakken om de moter correct te behandelen. Even uitleg op jullie reactie.....
De laatste jaren reis ik met partner naar de Belgische Ardennen, Italië en zuiden van Frankrijk. Dit met een Diavel. Leuke motor maar voor mij niet de ideale reispartner. Voor verre reizen zet ik motor op aanhangwagen. Vandaar moest ik een keuze maken en wou overgaan tot aankoop scooter met afneembare top- en zijkoffers.
Vertel me eens wat de markt bied op vandaag? Een Tmax waarvan display en de motor binnen twee jaar veranderd? BMW die z’n c650gt uit het gamma heeft genomen met nieuwe plannen op de tekentafel? Je zal ervan horen binnen de twee jaar!! Die laatste twee zullen zeker sterk uit de hoek komen, helaas niet voor morgen. Wat ik nodig acht op vandaag? Relaxe houding en opstap idem passagier, bagageruimte, betrouwbaar merk ( spiksplinternieuw model mooi meegenomen), POWER was heel belangrijk, laag aan de grond ( ben 1.72m).
De combinatie al dan niet eigenhandig schakelen is hier top. Het is een scooter met motor gehalte!! Misschien zou ik hem voor de wereld niet meer kunnen missen binnen twee jaar?! Wie weet.....
Alvas fijn weekend iedereen 😉
 
Dank voor felicitaties! Net eerste ritje opzitten....... en idd een heel andere moter. Nu, ik twijfel niet aan de prestaties maar kan dit momenteel helaas niet meedelen daar de eerste 1000 km het rustig wil aanpakken om de moter correct te behandelen. Even uitleg op jullie reactie.....
De laatste jaren reis ik met partner naar de Belgische Ardennen, Italië en zuiden van Frankrijk. Dit met een Diavel. Leuke motor maar voor mij niet de ideale reispartner. Voor verre reizen zet ik motor op aanhangwagen. Vandaar moest ik een keuze maken en wou overgaan tot aankoop scooter met afneembare top- en zijkoffers.
Vertel me eens wat de markt bied op vandaag? Een Tmax waarvan display en de motor binnen twee jaar veranderd? BMW die z’n c650gt uit het gamma heeft genomen met nieuwe plannen op de tekentafel? Je zal ervan horen binnen de twee jaar!! Die laatste twee zullen zeker sterk uit de hoek komen, helaas niet voor morgen. Wat ik nodig acht op vandaag? Relaxe houding en opstap idem passagier, bagageruimte, betrouwbaar merk ( spiksplinternieuw model mooi meegenomen), POWER was heel belangrijk, laag aan de grond ( ben 1.72m).
De combinatie al dan niet eigenhandig schakelen is hier top. Het is een scooter met motor gehalte!! Misschien zou ik hem voor de wereld niet meer kunnen missen binnen twee jaar?! Wie weet.....
Alvas fijn weekend iedereen 😉


Okee is al wat duidelijker snapte hem niet helemaal
dat je voor de Forza kiest ivm dat je veel met je partner rijd snap ik goed veel betere keus tov de T MAX
een T MAX is gaaf, mooi, en rijd heel goed maar ik vind veel minder goed met iemand achterop tov een Forza/X ADV

en hoe kom je er bij dat bmw en Yamaha met iets groots komen?
 
Yamaha komt met anniversary 560 in oplage 560 st. Dit om een extra boost te geven in verkoop. €16.400. Verkoop enkel via site op 31 maart. Levering juni 2021.
Daarna ben ik benieuwd met het andwoord op de concurrentie!!
 
Dank voor felicitaties! Net eerste ritje opzitten....... en idd een heel andere moter. Nu, ik twijfel niet aan de prestaties maar kan dit momenteel helaas niet meedelen daar de eerste 1000 km het rustig wil aanpakken om de moter correct te behandelen. Even uitleg op jullie reactie.....
De laatste jaren reis ik met partner naar de Belgische Ardennen, Italië en zuiden van Frankrijk. Dit met een Diavel. Leuke motor maar voor mij niet de ideale reispartner. Voor verre reizen zet ik motor op aanhangwagen. Vandaar moest ik een keuze maken en wou overgaan tot aankoop scooter met afneembare top- en zijkoffers.
Vertel me eens wat de markt bied op vandaag? Een Tmax waarvan display en de motor binnen twee jaar veranderd? BMW die z’n c650gt uit het gamma heeft genomen met nieuwe plannen op de tekentafel? Je zal ervan horen binnen de twee jaar!! Die laatste twee zullen zeker sterk uit de hoek komen, helaas niet voor morgen. Wat ik nodig acht op vandaag? Relaxe houding en opstap idem passagier, bagageruimte, betrouwbaar merk ( spiksplinternieuw model mooi meegenomen), POWER was heel belangrijk, laag aan de grond ( ben 1.72m).
De combinatie al dan niet eigenhandig schakelen is hier top. Het is een scooter met motor gehalte!! Misschien zou ik hem voor de wereld niet meer kunnen missen binnen twee jaar?! Wie weet.....
Alvas fijn weekend iedereen 😉
Hallo Sid, proficiat met veel veilige KM met uwe forza!
Hoe ben jij uw forza aan het inrijden? Ik heb ook besteld, maar heb met dct geen enkel ervaring.
Ik wil graag zo goed mogelijk inrijden. Kan me ook enkele tips meegeven?
Met mijn vorige scooter maxsym 600 reed ik in door eerste 1000km niet op snelweg te rijden maar door zoveel mogelijk verschillende snelheden te rijden. Ook zo lui mogelijk optrekken aan de lichten... is deze manier van inrijden ook goed voor dct-motor?
Ikzelf ben helemaal geen sportieve rijder ...
 
Hallo, alvast dikke proficiat!! volgens mij is dit niet verkeerd de manier je nieuwe Forza wil inrijden... Ik doe het ietsje anders. De eerste 300 km ga ik niet boven de 3500toeren. Op standaard modus perfect haalbaar als je de gas niet vol open trekt, anders zal die hernemen en je toeren zullen een piek bereiken. Tussen 3 en 600km zal ik op zelfde modus ietsje meer gas geven om tussen de 3500 en 4000 toeren te zitten. De laatste tot rond de 1000km zal ik manueel rijden en veel variatie leggen in het optrekken en afbouwen van toerental. Max 4500 toeren. Daarna olie verversen en klaar voor wat fun!!😛😛
 
Hoi Sid,
Dank voor jou info, het inrijden is idd bijna hetzelfde ... ok.
Alleen zal ik nog lange tijd moeten wachten op mijne, ik wou grijze kleur en blijkbaar niet in voorraad...|(
Wanneer en waar had je besteld en welke kleur ... want jij hebt het al!
Mag ik vragen van welke regio zijt ge?....
Drive safe!:]
 
Beetje open deur intrappen,...met aller respect,...proefritten zijn er op dit moment niet hier in Madrid,...maar het entusiasme om te kopen WEL,....hoopte hier iemandt te vinden die toevallig de moter al heeft,.......en daar int algemeen Nederlanders langer zijn dan de mannen hier,.....enfin,.....blijf hopen op iemand die de Forza heeft en meer als 1,85 is,.....
Door de coronamaatregelen kan het inderdaad lastig worden. Uiteraard weet ik ook niet hoe het per land op dit moment geregeld is.
 
Hallo iedereen!! Je kan gerust tegen volgende vrijdag rijden, en als bonus met een zilver grijze!! Daarbovenop kleine korting ondanks leveringen alsmaar opschuiven.... regio Gent richting Geraardsbergen heb je een dealer. Je kan ritje maken met een blauwe, staat nog een rode en een zilvere. De zwarte ben ik mee gaan lopen 😉😉
 
Hey Sid,

Hoe waren de eerste 1000km verlopen?
Wil je eventuele opmerkingen meedelen?
Wat si de grootste plus en min punt?
Wat was de prijs van de eerste onderhoud?
Tevreden van de originele banden?
Hoe zijn de koplampen en de farelichten in het donker? Wordt de straat zonder straatverlichting echt voldoende verlicht?
 
Sid rijdt al op de Forza 750 en Siara enkele weken op de Forza 350. Beiden wonen in België. Hier in Nederland zijn ze nog niet leverbaar zover ik tot nu toe heb kunnen ontdekken. Mogelijk eind April de 350 was het antwoord van Goedhart Motoren bij navraag. Waar zit hem dat verschil vraag ik me af. Het lijkt wel of we achteraan in de rij staan.
 
Sid rijdt al op de Forza 750 en Siara enkele weken op de Forza 350. Beiden wonen in België. Hier in Nederland zijn ze nog niet leverbaar zover ik tot nu toe heb kunnen ontdekken. Mogelijk eind April de 350 was het antwoord van Goedhart Motoren bij navraag. Waar zit hem dat verschil vraag ik me af. Het lijkt wel of we achteraan in de rij staan.
zijn wel leverbaar in nederland maar heel erg weinig
motorport goes heeft er een paar staan waar ik hem ook gekocht heb en volgens de verkoper had ie er al 2 voor mij verkocht
ik had eigenijk het liefst een rode gehad maar dat ging nog 2.5 maand duren DACHTEN ze was nog niet zeker, toen maar voor de blauwe gekozen
maar is een drame met leveren ik heb er verwarmde handvaten en top koffer bij besteld de koffer was leverbaar maar de handvaten pas in augustus het is gewoon schandalig eigenlijk
 
zijn wel leverbaar in nederland maar heel erg weinig
motorport goes heeft er een paar staan waar ik hem ook gekocht heb en volgens de verkoper had ie er al 2 voor mij verkocht
ik had eigenijk het liefst een rode gehad maar dat ging nog 2.5 maand duren DACHTEN ze was nog niet zeker, toen maar voor de blauwe gekozen
maar is een drame met leveren ik heb er verwarmde handvaten en top koffer bij besteld de koffer was leverbaar maar de handvaten pas in augustus het is gewoon schandalig eigenlijk
Idd ze zijn er wel maar héél weinig en geen stock!
Ik wou perse een grijze met enkele opties erbij en moet daarom tot juli wachten op mijne motoscooter...
Het is nu beetje zuur omdat ik weet dat in Geraardsbergen nog een grijze in winkel staat te blinken...
Ach, komt wel goed! ...
 
Leveren was in België ook schaars en niet conform de enorme vraag naar tweewielers. Ik heb voor de 350 echt met de dealer samengezeten op zoek naar het model dat het snelste zou toekomen en gewoon voor die configuratie gegaan. Ik wilde echt zo snel mogelijk terug mobiel zijn. Handvatverwarming was idem de Forza 300 dus eitje om te krijgen.

De 750 was het snelst beschikbaar, heb ik ook uitgebreid kunnen bewonderen. Ik heb nog getwijfeld maar ik kwam van een DCT (NC750X) en wilde graag eens iets anders. Ik zou zeker terug naar DCT gaan zolang de optie om manueel te schakelen aanwezig is. Zelfs op de sterkste sportstand wilde de NC nog wel eens midden in een bocht vanzelf schakelen en erg fijn voelde dat niet aan. Voor de rest niets als lof voor het systeem en de NC750X.

Volg dus zeker voor meer user experiences van de Forza 750 :9 (maar blijf voorlopig toch lekker bij de 350 voor de enorme bergruimte en pizzakoeriergehalte)
 
Dag iedereen,
Jongens;;;;; heb nog maar 300km gereden vanwege te druk in de zaak........ en minder weer.....
Nu, eerste indruk is positief met een paar minpunten die al aangekaart zijn...... (vast scherm ......+
- luchtstroom onderaan kan veeeel beter!! Deflectoren onder en boven zijn besteld.
- Spiegels eeeecht niet sexy op deze scooter. PDM Police spiegels zijn besteld en worden op het stuur aangebracht.
- De juiste plaats vinden voor aanbrengen Tom Tom aan stuur (cockpit) plaats gehypothekeerd door spiegels.....
- Onderste informatie op scherm moeilijk leesbaar.
Meeste van deze details kunnen worden aangepakt!

+ Rijd als een fiets, zowel in bochten als rechte stukken.
+ DCT en manueel schakelen.
+ Openen koffer en benzinetank koffer (s). Misschien een detail, toch erg handig.

Zal dit gerust aanvullen na verloop van kilometers...... nog niet in donker gereden.
Tmax is er volgens mij niet tegen opgewassen.... of misschien wel??!!! Geef mij een Tmax puur voor stad en fun ritjes,
maar hij is niet opgewassen tegen de F750 die misschien ietsje minder scoort in stad.......... maar als allrounder veel meer troeven heeft.
En dit is wat ik nodig had<.

Voorlopig ben ik tevreden met mijn keuze en dit zal, denk ik, zo blijven tot Yam en BMW of ......met hun nieuw ding op de proppen komen.
De Forza 750 is voor mij op dit moment de betere en krachtige (ste?) scooter op de markt.

Keep safe!!! groetjes
 
Dag iedereen,
Jongens;;;;; heb nog maar 300km gereden vanwege te druk in de zaak........ en minder weer.....
Nu, eerste indruk is positief met een paar minpunten die al aangekaart zijn...... (vast scherm ......+
- luchtstroom onderaan kan veeeel beter!! Deflectoren onder en boven zijn besteld.
- Spiegels eeeecht niet sexy op deze scooter. PDM Police spiegels zijn besteld en worden op het stuur aangebracht.
- De juiste plaats vinden voor aanbrengen Tom Tom aan stuur (cockpit) plaats gehypothekeerd door spiegels.....
- Onderste informatie op scherm moeilijk leesbaar.
Meeste van deze details kunnen worden aangepakt!

+ Rijd als een fiets, zowel in bochten als rechte stukken.
+ DCT en manueel schakelen.
+ Openen koffer en benzinetank koffer (s). Misschien een detail, toch erg handig.

Zal dit gerust aanvullen na verloop van kilometers...... nog niet in donker gereden.
Tmax is er volgens mij niet tegen opgewassen.... of misschien wel??!!! Geef mij een Tmax puur voor stad en fun ritjes,
maar hij is niet opgewassen tegen de F750 die misschien ietsje minder scoort in stad.......... maar als allrounder veel meer troeven heeft.
En dit is wat ik nodig had<.

Voorlopig ben ik tevreden met mijn keuze en dit zal, denk ik, zo blijven tot Yam en BMW of ......met hun nieuw ding op de proppen komen.
De Forza 750 is voor mij op dit moment de betere en krachtige (ste?) scooter op de markt.

Keep safe!!! groetjes
Ik ben een Tmax (DX) rijder en mag zeggen dat hij er gerust mag naast staan hoor, een maand geleden heb ik een testrit gedaan en moet zeggen dat het goed beviel met een paar verbeteringen.
Ik rij geregeld in de stad en daar heb je in de lage versnellingen 1 en 2 wat gehaper dat hij niet goed weet eentje kleiner of hoger, dat is dan het verschil CVT of DCT...... een elektrisch scherm zoals bij 350 zou ook beter geweest zijn, de cruise control mis ik ook al wist de verkoper me te vertellen dat Honda er mee bezig is omdat er veel vraag naar is.
Eens buiten de stad rijd hij heel lekker en ook iets minder toeren dan Tmax bij 120km/u wat ik aangenamer vond, voor verdere ritten de ideale partner ......reageert heel snel aan de verkeerslichten en je kan beter aan de grond maar dat is dan weer ten koste van bagage, dat is dan weer persoonlijk waarvoor je hem gebruikt.
De spiegels had ik dan weer geen last van
De ophanging vond ik ook ietsjes zachter dan bij Tmax.... heb ik liever.
De extra bescherming voor benen en voeten vind ik ook wel een must.
Het is wel goed dat er concurrentie is bij gekomen, zo blijven ze scherp bij Yamaha want de prijzen kennen ze wel al krijg je er veel voor in de plaats.
Dit is mijn eerlijke mening
 
Hallooo,
Als alles goed verloopt want met deze coronaperikelen weet je maar nooit ...
Mijne grijze forza 750 zou geleverd worden in week 19 ipv week 33 !!! *O* *O* *O*
Mag wellicht in week 20 gaan ophalen
Haaaa, ben zo blij dat ik toch nog de hele zomer ermee zal kunnen rijden :]
 
Haha! Eindelijk een unboxing van Forza 750 ...
MAArrrrr .... Zojuist had ik een grote verrassing van een mailbericht binnengekregen !!!
Mijn moto staat al binnen bij de dealer !!! *O*
Nu nog papieren klaarmaken en op hun seintje wachten wanneer ik het mag gaan uithalen...
Ja ... van week 33 (is derde week aug!) naar vandaag is een groot verschil, poeh wat leuk zeg!
Helaas geven ze regen voor dit weekend ...
 
MAArrrrr .... Zojuist had ik een grote verrassing van een mailbericht binnengekregen !!!
Mijn moto staat al binnen bij de dealer !!! *O*
Nu nog papieren klaarmaken en op hun seintje wachten wanneer ik het mag gaan uithalen...
Ja ... van week 33 (is derde week aug!) naar vandaag is een groot verschil, poeh wat leuk zeg!......
👍 Dat is mooi :]
.......Helaas geven ze regen voor dit weekend ...
Dan is ze gelijk gezegend _O-
 
Wat een leuk nieuws! In de regen rijden gaat ook prima hoor! Gewoon wat voorzichtig zijn met de nieuwe bandjes en het inremmen en dat lukt best. Rondje D-stand. 😁

(En dan stiekem bonden over een 1e wasbeurtje om de modder er af te krijgen)

Geniet ervan en we kijken al uit naar de fotootjes!
 
Haha! Eindelijk een unboxing van Forza 750 ...
MAArrrrr .... Zojuist had ik een grote verrassing van een mailbericht binnengekregen !!!
Mijn moto staat al binnen bij de dealer !!! *O*
Nu nog papieren klaarmaken en op hun seintje wachten wanneer ik het mag gaan uithalen...
Ja ... van week 33 (is derde week aug!) naar vandaag is een groot verschil, poeh wat leuk zeg!
Helaas geven ze regen voor dit weekend ...

Leuk joh dat is een hele grote mee valler

En ja ze kunnen regen af geven maar in je helm schijnt de zon als je er mee kunt gaan rijden zeker te weten
 
Terug
Bovenaan Onderaan