Honda Forza 750

Gefeliciteerd met je aankoop erg mooie kleur ook.
Ik was sceptisch voor een motorscooter maar als ik nu op het punt stond om er weer één te kopen zou het een hele grote kanshebber zijn.
Ik rijd nu op een Beverly 400 maar mis toch wel een beetje wat vermogen.
 
Vet man!

Wat voor motor reed je hiervoor?
Hoe was de proefrit verder? Genoeg power?
Wegligging?
Ik heb hiervoor een Honda PCX 125 gehad. Daarvoor een Yamaha R1. Dat is een verschil zul je zeggen….
In 2003 met R1 op de Nürburgring Nordschleife met 200 in de bocht onderuit gegaan, en de vangrail in geklapt…. en daarna met de trauma heli naar de universiteits kliniek naar Koblenz gevlogen. Een jaar voor mijn crash heeft een vriend door een crash op de Nordschleife het leven gelaten.

Dus na het herstel in het ziekenhuis en thuis dacht ik laat het motorrijden maar achterwege, anders kun je wachten op de volgende crash. Als je op het circuit blijft rijden gaat het altijd een of meerdere keren fout. Na mijn ongeveer 3000 rondjes op de Nordschleife ben ik er mee gestopt.

Begin dit jaar de PCX gekocht, en op zich een heel leuk ding, maar uiteindelijk willen we toch iets verder, Ardennen, Eifel enz… Misschien een keer een korte vakantie…. En dan is de PCX niet echt geschikt. Dus zitten twijfelen over de Yamaha XMAX 400, maar daarbij zijn we afgehaakt omdat je maar 161kg mag beladen. De BMW C400GT, maar op internet veel gelezen over problemen, slechte service, niet oplossen van problemen enz. Dus die viel ook af. En toen kwam ik de Forza 750 tegen, en na de proefrit helemaal verkocht. Wat loopt dat lekker met de DCT bak… Vanmiddag om 13.00 gaan we hem ophalen. Denk dat dit tot heel veel plezier gaat leiden….
 
Een geweldige machine Paul.
Ik heb zelf de onlangs de X-adv 750 2021 gekocht. Zeer vergelijkbaar, heerlijk!
Veel plezier er van.
 
Vanmiddag om 13.00 uur de motor opgehaald, tegen half 7 thuis, en de eerste 200 km staan op de teller.
In Zuid-Limburg de Mergellandroute gereden.
Wat een genot, stuurt heerlijk in, hangt lekker aan het gas, en als het gas open gaat heerlijke vette kallen uit de uitlaat. En remt geweldig…
Via de snelweg terug naar huis, ook dat gaat prima, ruim voldoende bescherming voor de wind.
Wat een heerlijke fiets!!!! Ben helemaal verliefd, en die DCT bak is fantastisch!!!!

Een woord, WOW!!!!
 
Klinkt echt super!

De Honda pcx 125 was ook mijn eerste scooter na jarenlang de wat snellere motoren te hebben gehad en n paar jaar zonder.
Echt LOL op n scooter want dat schakelen vond ik niks en met de 125 reed ik weer overal heen, maar 125 cc is daarvoor niet geschikt nee.

Veel plezier!
 
Vet man!


Hoe was de proefrit verder? Genoeg power?
Wegligging?
ik zou zeggen ga zelf proef rijden

iedereen heeft aan ander gevoel kwa power of het genoeg is, voor normaal gebruik is het meer dan genoeg ook met iemand achterop
heb eigenlijk niet echt het idee als ik iemand achter op heb dat er iemand op zit

wegligging gewoon top, vering voor mij goed rijd als op rails maar je gooit hem met het grootste gemak van de ene kant op de andere met bochten

en als je in de turbulentie van b.v een vrachtwagen rijd gaat ie niet schudden en zoeken het zelvde met een top koffer er op en je laat je stuur los blijft ie ook gewoon normaal rijden zonder dat je stuur gaat slagen

ik heb 2 t maxen gehad en die hadden daar alle 2 last van om gewoon bang van te worden

en het is een motor met 2 gezichten je kunt hem in de standaard stand lekker op het gemakkie rijden door de stad en dorpen en andere plekken waar je wat rond kan kijken
en op de sport stand verandert ie in een lekkere door rij motor
heb hiervoor een A-ADV gehad de 1e generatie maar daar was het verschil kwa standen niet zo groot nu op de sportstand trekt ie veel verder door

ik word er gewoon blij van als ik weer een rondje kan rijden
 
Hallo, een goede morgen!
Die had ik ook hele tijd zitten zoeken maar we krijgen allen zo'n boekje en daar staat ook veel in.
Of bedoel je zo'n werkplaatshandboek? Misschien effe vragen aan de dealer?
grtn
 
Ook wordt de t max hier gelauwerd, (zelf vond ik de 2015 530 de allermooiste en de nieuwste vind ik mwah), maar hier deelt Honda wel ff een uppercut uit zeg.
Waar de gemiddelde motorscooter rijder al begon te kwijlen bij n vergroting van 530 naar 560 cc, hoekt Honda ff n 750 cc knuppel in het hoenderhok.

Wat n gezeur over de ketting...95% van alle motoren heeft n ketting.
Ik ben niet technisch maar ik denk dat ik wel weet waarom er voor n ketting is gekozen...er stond 2 jaar geleden een Honda X ADV naast me bij het stoplicht en deze gast trok op....niet normaal zo hard!
Leek wel n formule 1 toen hij door z'n versnellingen ging :)
No way dat n riem dit aankan.

Ook las ik commentaar op de usb c aansluiting...serieus?
In iedere auto review wordt meteen geklaagd wanneer er ouderwetse usb aansluitingen zitten!
Gewoon een usb c naar usb micro kopen bij de action al weet ik niet wat je onder je zadel wilt aansluiten, want je Bluetooth headset doet iedereen op de lunchpauze aan de powerbank.

Mja, wat noem je een uppercut? Honda heeft nog steeds de Aprilia SRV850/Gilera GP800 niet verslagen hiermee. :P
De 750cc hadden ze nog liggen, dus logische keus voor een Forza.

Ketting... ja ik vind het niet kunnen onder een motorscooter, ook niet bij bovengenoemde supermotorscooters. Je koopt een motorscooter om het gemak van gas geven en remmen, onderhoudsvrij te rijden (geen ketting smeren) en de berguimte. Tenminste, ik wel. Daar hoort geen ketting bij. Een riem is prima, een ketting.. nee, dan koop ik wel een gewone motor. Dat een motorscooter met snaar of riem dan minder hard optrekt, dat is dan maar zo. Sowieso zijn de meeste eigenaren van motorscooters niet het type wat overal keihard willen knallen.

Wat betreft USB-C, dat is gewoon onhandig. Waarom? Omdat je dan zelf een ander kabeltje moet kopen, zelfs als je een telefoon hebt met USB-C. Doe gewoon een normale USB-poort, dan kan iedereen het kabeltje van zijn telefoon of ander apparaat gebruiken, ook de iPhone-gebruikers met lightning-kabel. Ik lees geen auto reviews, auto's interesseren me echt geen ene kloot. Een reden waarom je USB-C in een auto wil hebben, is om een laptop op te laden. Ik denk dat weinig motorrijders met een motorscooter een laptop onder het zadel gaan laden onder het rijden, maar ik kan het mis hebben. :+
 
Hallo, een goede morgen!
Die had ik ook hele tijd zitten zoeken maar we krijgen allen zo'n boekje en daar staat ook veel in.
Of bedoel je zo'n werkplaatshandboek? Misschien effe vragen aan de dealer?
grtn
Nee, de handleiding voor op de telefoon. De papieren handleiding laat ik thuis liggen, maar als je onderweg een probleem of onduidelijkheid hebt dan kun je het toch even opzoeken.
 
Een vraagje :
Hebben jullie last van opspattend water via de achterwiel?
Tot nu toe heb ik zelf geen last maar ja, ik had nog niet veel op natte wegen gereden...
 
Een vraagje :
Hebben jullie last van opspattend water via de achterwiel?
Tot nu toe heb ik zelf geen last maar ja, ik had nog niet veel op natte wegen gereden...
Ik heb helemaal nog niet in de regen gereden, en hoop dat zo te houden...;)
Dus nog geen idee.... We wachten het af....
 
Een vraagje :
Hebben jullie last van opspattend water via de achterwiel?
Tot nu toe heb ik zelf geen last maar ja, ik had nog niet veel op natte wegen gereden...

Ik vermoed dat het zelvde als op de xadv is
En dan zit heel de achterkent onder het vuil incl je jas
 
Terug
Bovenaan Onderaan