Honda Forza 750

Navigatie op de Forza gezet, voor navigatie gebruik ik mijn iPhone. De bevestigingsset voor de telefoon is van Quad Lock. Opgebouwd met trillingsdemper en draadloos opladen. Het elektrisch gedeelte (USB-A) moet nog aangesloten worden, en ik zit er over te denken dat maar aan de dealer over te laten.
Die zal dus ergens een van water afgesloten USB-A moeten maken, of de kabel verleggen naar onder de buddyzit en daar op de USB-C aansluiten.

De bevestigingsset op de Forza is van Givi, waarbij de laatste foto gemaakt is vanuit bestuurders positie.

Als iemand nog goede ideeën heeft mbt de elektrische aansluiting dan hou ik mij aanbevolen.....

_DSC8604-kopiëren.jpg
_DSC8605-kopiëren.jpg
_DSC8606-kopiëren.jpg
_DSC8607-kopiëren.jpg
 
Héél erg mooi én netjes gemonteerd Paul.
De aansluiting bij mij liet ik aan de dealer over. Hij sloot het aan via de stuur ergens zodat het samen met contact aan/uit gaat...
Vind ik belangrijk omdat je anders na een koffietje mogelijks met platte batterij zit... en das ni zo leuk, hé.
Maar ik ben wel benieuwd naar de aansluiting van lightning en iphone? Is dat ook waterproof dan?
 
Héél erg mooi én netjes gemonteerd Paul.
De aansluiting bij mij liet ik aan de dealer over. Hij sloot het aan via de stuur ergens zodat het samen met contact aan/uit gaat...
Vind ik belangrijk omdat je anders na een koffietje mogelijks met platte batterij zit... en das ni zo leuk, hé.
Maar ik ben wel benieuwd naar de aansluiting van lightning en iphone? Is dat ook waterproof dan?
Ik heb deze draadloze oplaad unit Weatherproof Wireless Charging Head
dus de USB-C gaat achter in de quadlock, en de telefoon wordt draadloos opgeladen zodra je hem op de quadlock zet.
 
Na lang wachten is de topkoffer eindelijk leverbaar en hij zit er op. Het heeft lang geduurd, hoorde alleen het bericht "Niet leverbaar, wordt september"..... Navraag in Belgie, Duitsland en Frankrijk hielpen ook niet echt. Aan de Fransen inmiddels een hekel gekregen, een dealer gaf op zijn site aan dat het leverbaar is, binnen 2 dagen verstuurd, maar ik heb hem 4 keer in het Engels aangeschreven, maar geen enkele reactie terug.
Fransen willen blijkbaar geen andere taal spreken dan Frans. Wat een K-volk!
Uiteindelijk toch via mijn eigen dealer gekregen, en chapeau voor de werkplaats van Motoport Echt. Nadat ik vertelde dat ik met de Forza op vakantie wilde, en de koffer dan toch wel heel dringend nodig had, kwam (zelfs in de vakantie met minder personeel) het bericht laat hem maar hier, kun je hem einde van de middag ophalen.... GEWELDIG!!!!!

Maar goed, inmiddels omdat het weer en de voorspellingen wel erg slecht werden toch maar eerder naar huis gekomen.

Een indruk die we opgedaan hebben om nooit te vergeten... De watersnood in de Eifel, de zwaarst getroffen gebieden zijn niet toegankelijk, om kijkers te weren. Alle begrip, maar op heel veel plaatsen zie je toch de gevolgen die het gehad heeft. Als ik aan de getroffenen denk, dan moet ik een traantje weg pinken. Je kunt je geen voorstelling maken van wat daar gebeurd is. Hele huizen zijn weg, alleen de fundamenten van de woning kun je nog zien liggen. De vuilnis en afval van huizen, bomen en inboedel, tot 5-6 meter hoog, en honderden meters lang. Veel wegen eenrichtingsverkeer omdat een weghelft door de rommel nog geblokkeerd is. Vele doden en nog steeds veel vermisten. Tientallen autowrakken, vaak zo zwaar beschadigd, dat het lijkt of ze uit de schrootpers komen. Caravans, tientallen, misschien wel honderden op een hoop, vaak compleet uit elkaar gereten op wat ooit een campingplaats was. Een bord met foto en speelgoed met de tekst "Wir finden kleine Worte...."van een verdronken kind...
Kan zo nog lang verder schrijven, maar heb er geen woorden voor. Dit waren de minst getroffen plaatsen, maar de voorstelling van de zwaarst getroffen gebieden..... Wat een leed... De mensen hebben vaak niets meer dan de kleren die ze aan hebben, vaak ook nog familieleden verloren...





Verder toch heel fijn gereden, en prachtig weer gehad. Eindeloze bochten, mooie gebieden, schitterende natuur, wat een pracht en zo dicht bij huis!
De navigatie, de routes van de motorhotels, of zelf gemaakt in Kurviger en daarna geëxporteerd naar Scenic waren geweldig mooi!!!
Wat een genot!

_DSC8676.jpg
 
Die topkoffer ziet er goed uit Paul, past perfect erbij. Ik vindt het een hele mooie combinatie in die blauwe kleur.
Wij hoeven hier in het zuiden inderdaad niet ver te rijden voor de mooiste routes. Vaak valt het ons zelf niet meer zo op maar tijdens een toer tochtje op de scoot is het toch vaak genieten van de omgeving.

Voor wat betreft watersnood hebben wij hier extreem veel geluk gehad. Water stond tot aan de gevel maar net niet binnen. De evacuatie vanwege de doorbraak van de dijk (bleek achteraf een wel) kwam in het dorp hard aan en zal lang in onze geheugens gegrift zijn. Dit stelt echter niets voor vergeleken met de ellende in België en Duitsland waar jij nu kennis gemaakt hebt met de zichtbare gevolgen hiervan.

Desondanks mooi om te horen dat je toch genoten hebt van je vakantie
 
Hopelijk geen te stomme vraag, maar in de manual kan ik niks vinden met betrekking tot het spannen van de ketting. Hoe de speling te controleren staat in de manual, maar hoe te stellen?? Zoek het maar uit, staat er niet in.
Ik zie een rood-groene markering op de achter brug staan, maar hoe verder, en met welk moment aandraaien?

Wie kan helpen?
 
De overstromingen waren te triest om zien zo op tv, en zoals jij daar hebt gereden en het in het echt gezien hebt zal nog meer indruk gemaakt hebben.
Het is natuurlijk heel triest dat er nog aardig wat mensen vermist zijn en hoop dan ook voor de nabestaanden dat ze gevonden worden.

Wat jou scooter betreft vind de kleur top en de topkoffer staat de scooter erg mooi.
 
Hopelijk geen te stomme vraag, maar in de manual kan ik niks vinden met betrekking tot het spannen van de ketting. Hoe de speling te controleren staat in de manual, maar hoe te stellen?? Zoek het maar uit, staat er niet in.
Ik zie een rood-groene markering op de achter brug staan, maar hoe verder, en met welk moment aandraaien?

Wie kan helpen?
Misschien zo? Wil jij je motor ketting spannen? Lees onze tips!
 
Hopelijk geen te stomme vraag, maar in de manual kan ik niks vinden met betrekking tot het spannen van de ketting. Hoe de speling te controleren staat in de manual, maar hoe te stellen?? Zoek het maar uit, staat er niet in.
Ik zie een rood-groene markering op de achter brug staan, maar hoe verder, en met welk moment aandraaien?

Wie kan helpen?
Hoi,
Ikzelf had nog nooit een scooter met ketting gereden. Ik volg de raad van mijn dealer om tussen de 600 en 1000km de ketting te smeren. Maar over het aanspannen van ketting ... ik zou gewoon mailen om even binnen te springen? Op gebied van techniek ben ik toch wel een leek, hoor, 😳 Ik ga nu mailen naar mijn dealer en ben benieuwd naar hun antwoord...
 
Hoi,
Ikzelf had nog nooit een scooter met ketting gereden. Ik volg de raad van mijn dealer om tussen de 600 en 1000km de ketting te smeren. Maar over het aanspannen van ketting ... ik zou gewoon mailen om even binnen te springen? Op gebied van techniek ben ik toch wel een leek, hoor, 😳 Ik ga nu mailen naar mijn dealer en ben benieuwd naar hun antwoord...
Dan hoor ik het vanzelf….
 
Als je dealer een beetje dichtbij zit zou ik voor het afstellen gewoon langs rijden is bijna altijd kosteloos.
Wat ketting smeren is mij het volgende uitgelegd:
Ketting regelmatig visueel controleren of die droog is , eventueel niet zichtbaar met je vingers voelen.
Ketting altijd smeren nadat je gereden hebt is de ketting nog warm en hecht de spray beter en het liefst paar uur laten staan.
Rijd je vaak in de regen moet je de ketting vaker controleren en smeren
Nou heeft de Honda een soort kettingbescherming of hoe je het wilt noemen.
Maar als je dealer bedoelt vanaf nieuw (0km) en dan bij ongeveer 600 a 1000 km weer lijkt mij als je wat keren in de regen hebt gereden te weinig.
 
Hoi,
Ikzelf had nog nooit een scooter met ketting gereden. Ik volg de raad van mijn dealer om tussen de 600 en 1000km de ketting te smeren. Maar over het aanspannen van ketting ... ik zou gewoon mailen om even binnen te springen? Op gebied van techniek ben ik toch wel een leek, hoor, 😳 Ik ga nu mailen naar mijn dealer en ben benieuwd naar hun antwoord...


tussen de 600 en 1000km pas je ketting smeren denk niet dat dat heel goed voor je ketting is, ik smeer hem eigenlijk na elke tank beurt als ik thuis kom, misschien te veel maar weet ik zeker dat ie goed gesmeerd is
beter te veel dan te weinig
 
Antwoord dealer : Ik mag steeds passeren en indien nodig en er tijd is zullen ze rap aanspannen ... top!
ivm smering:
600 à 1000 km smeren in normale weeromstandigheden is voldoende, probeer wel steeds droge kettingen (vooral na regenbuien!) te voorkomen.
Dus REGELMATIG controleren en smeer de ketting als je terug bent van het werk (ketting is dan warm) en zet de moto op stal tot volgende ochtend...

Ik heb GEEN ervaring met kettingen en moet nog véél leren,O-)
 
Antwoord dealer : Ik mag steeds passeren en indien nodig en er tijd is zullen ze rap aanspannen ... top!
ivm smering:
600 à 1000 km smeren in normale weeromstandigheden is voldoende, probeer wel droge kettingen te voorkomen.
De ketting spuit ik als ik terug ben van het werk (ketting is dan warm) en zet de moto op stal tot volgende ochtend (ideaal volgens dealer)
Het is nieuw voor mij en moet nog véél leren want had altijd een scooter met riem gereden, 😳
Ik denk dat je vooral goed en regelmatig naar de toestand van de ketting moet kijken, zelf probeer ik iedere avond naar ketting te kijken.
Tijdens winters zal ketting wellicht méér moeten gesmeerd worden... ik zie dan wel...
 
@bikedan ik smeerde in het begin ook veels te veel op mijn motor maar de dealer zei ook beter teveel dan te weinig.
Ik vond van S100 witte kettingspray 2.0 het fijnst werken , je ziet goed waar je blijft en het hecht goed aan de ketting.
 
@bikedan ik smeerde in het begin ook veels te veel op mijn motor maar de dealer zei ook beter teveel dan te weinig.
Ik vond van S100 witte kettingspray 2.0 het fijnst werken , je ziet goed waar je blijft en het hecht goed aan de ketting.

Ik gebruik ook s100 top spul
 
Ongeveer 500 km onder normale omstandigheden is Voldoende. Tijdens regen moet je vaker smeren. Ik deed het zelf ook na iedere tankbeurt (250 km) maar dat is gewoon echt veel. Het hele achterwiel was zwart van het vet.
Tussen de schakels zitten metalen tonnetjes. Mij is geleerd dat deze onder normale omstandigheden niet blank/metaalkleurig mogen worden.
Tijdens regen is dit bijna niet te voorkomen.

Bij goed onderhouden (meer dan alleen smeren) kan een set ketting en tandwielen tot ongeveer 30.000 km meegaan. Bij geen onderhoud (dus ook smeren) kan het met 5000 km al gedaan zijn.

Kijk ook eens naar een systeem als de OSCO oiler of de Turoro oiler om het smeren van de ketting beter onder controle te houden.
 
Ongeveer 500 km onder normale omstandigheden is Voldoende. Tijdens regen moet je vaker smeren. Ik deed het zelf ook na iedere tankbeurt (250 km) maar dat is gewoon echt veel. Het hele achterwiel was zwart van het vet.
Tussen de schakels zitten metalen tonnetjes. Mij is geleerd dat deze onder normale omstandigheden niet blank/metaalkleurig mogen worden.
Tijdens regen is dit bijna niet te voorkomen.

Bij goed onderhouden (meer dan alleen smeren) kan een set ketting en tandwielen tot ongeveer 30.000 km meegaan. Bij geen onderhoud (dus ook smeren) kan het met 5000 km al gedaan zijn.

Kijk ook eens naar een systeem als de OSCO oiler of de Turoro oiler om het smeren van de ketting beter onder controle te houden.

Mijn achterwiel krijgt geen kans om zwart van het vet te worden poets me motor nog meer dan dat ik me ketting smeer
 
OK, het een en ander wordt duidelijk. Waarmee houden jullie het achterwiel schoon als er kettingvet op zit? Met water en zeep krijg je het niet weg. Welk middeltje gebruiken jullie om de velg als nieuw te houden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan