Honda Forza 750

@PaulR1 ik zou allereerst zorgen dat er geen zand meer op je velg zit.
Je kunt van S100 totaalreiniger gebruiken (nee ik heb geen aandelen S100)niet in de volle zon gebruiken en daarna goed afspoelen !!!!.
Ik deed voor de zekerheid als ik de S100 gebruikt nog met autoshampoo nawassen en nogmaals afspoelen.
WD 40 met een doekje doet het ook heel goed maar nogmaals eerst zandvrij maken je velg.
Als je velg goed schoon is kun je een wheel sealant gebruiken en dan kannje het wat makkelijker schoonhouden succes.
 
OK, het een en ander wordt duidelijk. Waarmee houden jullie het achterwiel schoon als er kettingvet op zit? Met water en zeep krijg je het niet weg. Welk middeltje gebruiken jullie om de velg als nieuw te houden?
Dasty.
Dasty op de velg spuiten. Een natte spons goed met Dasty inspuiten en al draaiend aan het wiel rustig over velg vegen. Je voelt dan het vet al snel week worden.
Daarna met een emmer water en dezelfde spons de velg schoon poetsen. Eventueel de spons tussendoor nog met Dasty inspuiten. Als je klaar bent de velg met veel water goed afspoelen. Dasty is redelijk agressief

Je zal zien dat zowel je velg als je spons vetvrij is.
 
OK, het een en ander wordt duidelijk. Waarmee houden jullie het achterwiel schoon als er kettingvet op zit? Met water en zeep krijg je het niet weg. Welk middeltje gebruiken jullie om de velg als nieuw te houden?


Meestal wd40, diesel gaat het ook goed mee, wat ik ook gebruik om me keting mee schoon te maken
 
Waarom niet gewoon met een sopje met wat Dreft of Mr Proper of een gelijkaardig huishoudelijk product erbij. Ontvet ook en volgens mij niet agressief.
 
Vroeger had ik de Maxsym altijd met Dreft gewassen, en 2 keren per jaar met zo'n wonderpolish overeengegaan en het blonk altijd.
Maar de wielvelgen kreeg ik wel proper maar het blonk niet meer...
Nu ben ik die "Muc Off" aan het testen en resultaat mag er wel wezen! amai, ook de velgen kreeg ik goed proper.
Met deze produkt mag je ook nooit in de zon werken!
Het is natuurlijk veel duurder dan dreft maar het resultaat is er wel naar...

In bijlage over de kettingsmering:
- Ketting voor de smering (600km) er is nog voldoende vet naar mijn mening
- De kettingolie dat ik gebruik op aanraden van een mekanieker bij mijn dealer.
- ketting na de smering (duidlijk wit vet)

....ben weer vertrokken voor paar honderd KM! :]
 

Bijlagen

  • smering ervoor.JPG
    smering ervoor.JPG
    267,4 KB · Weergaven: 38
  • smering kettingolie.JPG
    smering kettingolie.JPG
    177,2 KB · Weergaven: 35
  • smering erna.JPG
    smering erna.JPG
    452,5 KB · Weergaven: 35
Heb je toch ook in gele fles,die is niet zo agressief toch als de zwarte fles
Klopt. De gele versie.
De zwarte fles ook wel eens gebruikt maar vond deze niet perse beter.

Ik heb met de gele versie ook wel eens wat vlekken met een natte spons verwijderd van een kuipdeel. Daarna direct de winterstalling in. Na winter was er een verkleuring te zien maar ik vond het nog meevallen. Dus ja, het is agressief maar de verf bladert er niet zo maar af.
 
Hallo iedereen!

Goed nieuws and save the date zondag 10 okt

Er is een grote WAYPOINT-rit naar de Ardennen van maar liefst 300-tal km!
Ziehier de link : Waypoint Leuven Motorrondrit 2021
Ik zal er zeker zijn als het niet regent!
Een mooi moment om de andere Forza 750 'ers te ontmoeten, nietwaar?
 
Hallo allemaal,

De tourrit hierboven... Jammer genoeg geen andere Forza's gezien/tegengekomen...
Het was een stralende dag gecombineerd met fantastische wegentjes en landschappen. Wel een erg pittige dag!
Met de Forza was het eerste keer in de ardennen en is voor mij een zalige motor :] Ben echt blij met mijn keuze!

Zaterdag geleden had ik de motor helemaal gewassen, de ketting volledig ontvet en terug ingevet.
Daarna snel naar den dealer geweest om de ketting te laten aanspannen (iets meer dan 5000km staat de teller)
Bij dealer kwam ik iemand tegen met een rode Forza ... Heel mooi en stijlvol met zijkoffertjes, amai
Hij kwam van BMW 1200 GS en zei aangenaam verrast te zijn over de Honda Forza 750! :Y
 
Hallo allemaal,

De tourrit hierboven... Jammer genoeg geen andere Forza's gezien/tegengekomen...
Het was een stralende dag gecombineerd met fantastische wegentjes en landschappen. Wel een erg pittige dag!
Met de Forza was het eerste keer in de ardennen en is voor mij een zalige motor :] Ben echt blij met mijn keuze!

Zaterdag geleden had ik de motor helemaal gewassen, de ketting volledig ontvet en terug ingevet.
Daarna snel naar den dealer geweest om de ketting te laten aanspannen (iets meer dan 5000km staat de teller)
Bij dealer kwam ik iemand tegen met een rode Forza ... Heel mooi en stijlvol met zijkoffertjes, amai
Hij kwam van BMW 1200 GS en zei aangenaam verrast te zijn over de Honda Forza 750! :Y
Ik heb het overwogen, maar 350km vond ik wat te veel van het goede voor mij.
 
Forza750 vrienden er komt een terugroepaktie aan voor 2021 modellen:

Honda Motor Co. Japan heeft een Recall 3M7 aangekondigd voor de ADV 750 / Forza 750 2021YM.
De kabelboom linksachter kan bij de assemblage onjuist zijn gemonteerd, waardoor deze klem kan zitten tussen het frame en de passagiersvoetsteun, en mogelijk beschadigd is. Hierdoor kan er kortsluiting ontstaan, met als gevolg een afslaande motor en brandgevaar.
Op dit moment is Honda Motor de Recall aan het voorbereiden, en zodra er meer informatie beschikbaar is, zal dit bericht worden aangevuld.
 
@PaulR1 bevalt de Forza niet?
Ik zit te juist te kijken na de Forza niet dat de Bev niet bevalt maar wil iets meer vermogen.
@Paul : ja dat vraag ik me ook af ... is er iets wat jou niet bevalt aan de Forza want ik ben echt content van de Forza... mocht het om vermogen gaan ... tja ... voor mij is het echt méér dan genoeg... dus ben nieuwsgierig naar het waarom, Paul, :Y
Doei!
 
Terug
Bovenaan Onderaan