Honda Forza 750

Hallo,

Gisteren middag had ik met een Demo jeansblauwe Forza 750 mogen rijden met smarttopkoffer. 't Was erg koud maar droog en wat zonnig.
Ik was aangenaam verrast van de kwaliteit en vooral van de kracht van de HONDA Forza 750 als motoscooter (Ik kom van maxsym 600i )
- Stand "STANDAARD" en "REGEN" had ik uitvoerig getest en bevallen mij uitmuntend!
- Stand "SPORT" had ik maar eventjes geprobeerd want tis voor mij wat te hevig en laat ik het liever aan de racers onder jullie over 8-)

De DCT schakelt erg heerlijk (!) en vlotjes zowel het opschakelen als afschakelen. De kleurendisplay is zeer duidelijk en aangenaam af te lezen...
- Schokdempers zijn zeer goed (je voelt die putdeksels op de binnenwegen bijna niet)
- Windscherm is niet verstelbaar maar is voor mij zeker goed want ik kreeg pas turbulentie aan mijn hoofd op autosnelweg vanaf 120 km/u.
- Zitcomfort was voor mij wat wennen want op maxsym zit je werkelijk in een zetel terwijl je op de Forza 750 lichtjes voorover gebogen zit, gelijk op een motofiets.
- De motor reageert direct bij minste beweging aan de gashendel. Dat merk je zeer duidelijk als je aan de lichten bent. De remmen werken zeer goed, ik had een veilig gevoel...
- Verbruik stond gemiddeld bij mij op 4.3L/KM na 2 uurtjes rijden en ongeveer 90km verder... mooi zuinig gelet op het koude weer (2° à 3°) gisteren (zondag 31/1/2021)

Grootste minpunten voor mij zijn :
- geen verwarmde hendels (voor mij echt een must!)
- aan mijn voeten ter hoogte van enkels naar scheenbeen voel ik zeer duidelijk de koude wind wat mij onaangenaam gevoel gaf. Volgens dealer kan het verholpen worden door kapjes te laten plaatsen maar toch .... maxscooter horen uw voeten/benen volledig af te schermen...
- Spiegels mochten wat hoger geplaatst zijn om spiegels van de auto's te kunnen vermijden tijdens het laveren in een file
 
Halloookes,

Vorige vrijdag een mooie Honda Forza 750 GRIJS gekocht!*O*
Leveringstermijn is niet min door de coronaperikelen, natuurlijk ... pas tegen de zomer aan kan het geleverd worden |(

Rotgerbo
 
IMG_9228.JPG

Toonzaal model dat jammer genoeg al verkocht is !!!
 
Proficiat! Veel veilige kilometers gewenst. Zonde dat je zo lang dient te wachten maar we beschouwen het dan maar als extra voorpret.
 
Ik weet er alles van, mijn Forza 350 mogelijk pas week 28. Zal nog wel later worden. Maar ja, zoals Siara zegt hebben we wel lekker lange voorpret. :+
 
Hallo,
Ik wil jullie om hulp vragen want ik heb geen facebook...

Er is volgens google "Forza 750 unboxing" op een facebook bij Honda Mertens Antwerpen?
Kan iemand die filmpje op deze forum posten? *O*

Hartelijk dank mocht het lukken! :}

Ondertussen heb ik al eentje zien rondrijden in Leuven, ne blauwe .... hmm was beetje jaloers, :Y
 
Geen filmpje te vinden daar. Enkel een foto van een Candy Chromosphere Red Forza 750 met het opschrift 'Unboxing our demo Forza 750 ❤️'. Misschien dat iemand anders meer succes heeft. :?
 
aargghhh ... |(
Ik was al aan twijfelen omdat ik geen witte driehoek zag ...
Wel zag ik, voor zover ik kon zien, iets van Napelees geschrift? Misschien daar zoeken? :?
Enfin, het zal wel eens boven water komen...
 
Hallo,
Ik wil jullie om hulp vragen want ik heb geen facebook...

Er is volgens google "Forza 750 unboxing" op een facebook bij Honda Mertens Antwerpen?
Kan iemand die filmpje op deze forum posten
Op Youtube zijn al behoorlijk wat filmpjes van de Forza 750 te vinden, incl. de unboxing variant.
 
Op Youtube zijn al behoorlijk wat filmpjes van de Forza 750 te vinden, incl. de unboxing variant.
Hallo opdebrommert,

Het is idd zo dat er veel filmpjes zijn op de youtube maar van unboxing forza 750 (variant?) heb ik nog geen gezien?
Wil je dan zo'n filmpje hier posten?
Al erg bedankt, hoor! :}
 
Grappig.
Ik heb alle reacties zo ongeveer gelezen. De Forza 750 wordt vooral vergelijken met andere maxi scooters. Heel logisch en toch niet geheel eerlijk. Het ziet er uit als een scooter maar onderhuids is het toch een motor (NC750). De proefrit van Rotgerbo laat dat duidelijk zien. In praktijk blijkt het dus ergens tussen een scooter en motor te zitten.

Mijn vrouw heeft een aantal jaar op een NC750X gereden. Vanwege omstandigheden is ze een aantal jaren gestopt met zelfstandig rijden. Ze wil dit waarschijnlijk dit jaar toch weer op gaan pakken (het kriebelt zegt ze). Zelf vind ik een NC toch wel saai. Een Forza en zeker een X-ADV is minder saai. Daarom deze zomer maar eens een paar proefritten maken.

Ik vind de Forza750 een enorme verbetering t.o.v de Integra. Ik las ook dat er iemand was moeite had met de maten van de "oude" X-ADV. In een review van het 2021 model begreep dat de nieuwe X-ADV veel beter is voor de kleinere mensen onder ons.
 
Grappig.
Ik heb alle reacties zo ongeveer gelezen. De Forza 750 wordt vooral vergelijken met andere maxi scooters. Heel logisch en toch niet geheel eerlijk. Het ziet er uit als een scooter maar onderhuids is het toch een motor (NC750). De proefrit van Rotgerbo laat dat duidelijk zien. In praktijk blijkt het dus ergens tussen een scooter en motor te zitten.

Mijn vrouw heeft een aantal jaar op een NC750X gereden. Vanwege omstandigheden is ze een aantal jaren gestopt met zelfstandig rijden. Ze wil dit waarschijnlijk dit jaar toch weer op gaan pakken (het kriebelt zegt ze). Zelf vind ik een NC toch wel saai. Een Forza en zeker een X-ADV is minder saai. Daarom deze zomer maar eens een paar proefritten maken.

Ik vind de Forza750 een enorme verbetering t.o.v de Integra. Ik las ook dat er iemand was moeite had met de maten van de "oude" X-ADV. In een review van het 2021 model
Interesant comentaar,........wou ik graag op inhaken,......98% zeker dat ik de Forza 750 wil kopen,...heb nu de MaxSym 600i,....in mijn optiek de meest ruime en aangenaam zittende moter/scooter op de wereld,...maar ja,......48 pk,...en een laag Pnm,......verveellt erg op den lange duur,...vindt derhalve de Forza 750,.......de ideale en meest perfecte vervanger,.......maar heb nog steeds de twijfel,...ben 1.86 mtr.,.....en hier waar ik woon (Madrid),...enkele bekende hebben hun twijfels of deze moter ruim genoeg is,.....de Honda Integra is ECHT te klein,.......zou bij voorbaat dank baar zijn als iemand,...."meer licht kan werpen " op dit aspect,......ruimte voor benen en in algemeen op de Forza 750 voor 1.86 en langer,......dank.
 
Proefrit maken is het beste wat je doen kan. En dan niet een ritje van 20 min. Gewoon een halve dag ofzo. Als je interesse maar groot genoeg is, zal een dealer daar wel aan mee willen werken.
 
Proefrit maken is het beste wat je doen kan. En dan niet een ritje van 20 min. Gewoon een halve dag ofzo. Als je interesse maar groot genoeg is, zal een dealer daar wel aan mee willen werken.
Inderdaad, best eerst proefrit(ten) rijden...
En liefst meerdere keren want dan pas ontdek je toch enkele plus én minpunten. Ikzelf had 4 proefritten gereden waarvan 2 keren ganse namiddagen mocht beschikken...
Enige wat ik nog niet gedaan had met de Forza 750 is een ganse dag toerrit maken van om en bij de 300km. :]
Op mijn vorige mootoscooter (maxsym 600i) was het echt zalig (inderdaad, Charlietulipam!) en hoop ook op de forza 750 te mogen ervaren... en ik ben maar een 1,73 mtr dus kan ik jou ook geen tips geven...
Voorlopig moet ik content zijn met het surfen naar info, video's en hier op de forum rondspeuren....:W
 
Beste vrienden,
Vrijdag mag ik m’n nieuwe Forza 750 ophalen!!! Deze scooter zal de overbrugging worden voor de volgende twee jaar tot de TMAX of BMW met een nieuw model op de proppen komen.....
Volgens mij is er momenteel geen krachtiger model op de markt die de baan houd. Ongeacht het feit dat bagage 22L is, los ik dit op met een 50 L topkoffer. Het vaste windscherm kon ook anders worden aangepakt en de luchtstroom aan de benen los ik wel op met de luchtstukken die origineel van Honda komen. Toen ik de Forza heb getest wist ik meteen dat deze voor mij de beste is op dit moment. Als TMAX fan zou het geen goede zet zijn eentje te kopen. Ze komen uit met een anniversary waarvan 560 stuks voor Europa aan een prijs van €16400.-. Alvast mooi afgewerkt met gele stiksels op zadel en geborsteld carbon, echt mooi. Vrees wel dat ze momenteel achter staan op de concurrentie en hebben zeker iets in petto tegen jaar 22 of 23.
Best BMW ook in de gaten houden, ze gaan ook sterk uit de hoek komen binnen 2 jaar....
Ja..... ik ben het levende bewijs dat TMAX op dit moment in lange tijd een duchtige concurrent erbij heeft. Jammer, daar TMAX echt de meest sexy scooter is!!( volgens mij)
Echt benieuwd naar hun antwoord op de Forza 750 binnen een jaar of 2.
Keep safe!!!!
 
Gefeliciteerd! Ik zou de Forza 750 nu verkiezen boven de NC 750 X (omdat die nu nogal korte beentjes heeft). Maar eh, even een scooter van 14 mille aanschaffen voor 2 jaar... Dat kunnen/willen velen zich niet veroorloven. Sinds 1988 heb ik nu mijn derde motor, gemiddelde afschrijving < € 200 per jaar. Dat gaat bij jou al snel x10.

P.s. De volgende T-max is waarschijnlijk electrisch, heeft een actieradius van 120 km en kost € 25.000. ;)
 
Laatst bewerkt:
Proefrit maken is het beste wat je doen kan. En dan niet een ritje van 20 min. Gewoon een halve dag ofzo. Als je interesse maar groot genoeg is, zal een dealer daar wel aan mee willen werken.
Beetje open deur intrappen,...met aller respect,...proefritten zijn er op dit moment niet hier in Madrid,...maar het entusiasme om te kopen WEL,....hoopte hier iemandt te vinden die toevallig de moter al heeft,.......en daar int algemeen Nederlanders langer zijn dan de mannen hier,.....enfin,.....blijf hopen op iemand die de Forza heeft en meer als 1,85 is,.....
 
Laatst bewerkt:
Beste vrienden,
Vrijdag mag ik m’n nieuwe Forza 750 ophalen!!! Deze scooter zal de overbrugging worden voor de volgende twee jaar tot de TMAX of BMW met een nieuw model op de proppen komen.....
Volgens mij is er momenteel geen krachtiger model op de markt die de baan houd. Ongeacht het feit dat bagage 22L is, los ik dit op met een 50 L topkoffer. Het vaste windscherm kon ook anders worden aangepakt en de luchtstroom aan de benen los ik wel op met de luchtstukken die origineel van Honda komen. Toen ik de Forza heb getest wist ik meteen dat deze voor mij de beste is op dit moment. Als TMAX fan zou het geen goede zet zijn eentje te kopen. Ze komen uit met een anniversary waarvan 560 stuks voor Europa aan een prijs van €16400.-. Alvast mooi afgewerkt met gele stiksels op zadel en geborsteld carbon, echt mooi. Vrees wel dat ze momenteel achter staan op de concurrentie en hebben zeker iets in petto tegen jaar 22 of 23.
Best BMW ook in de gaten houden, ze gaan ook sterk uit de hoek komen binnen 2 jaar....
Ja..... ik ben het levende bewijs dat TMAX op dit moment in lange tijd een duchtige concurrent erbij heeft. Jammer, daar TMAX echt de meest sexy scooter is!!( volgens mij)
Echt benieuwd naar hun antwoord op de Forza 750 binnen een jaar of 2.
Keep safe!!!!
Gefeliciteerd met je forza 750

Maar waarom een forza kopen als t max fan
Die volg ik niet helemaal een forza is een hele andere motor met een heel ander karakter
 
Terug
Bovenaan Onderaan