Honda Forza 750

Bedankt powerrr voor de uiteenzetting!

De "mogelijke" schade door de E10 aan de motor is het mij niet waard!

Ik had uitgerekend hoeveel eigenlijk het prijsverschil was tss 98 (E5) en 95 (E10) benzine.
Met mij ouwe Maxsym 600i had ik op 5 jaar tijd 55 000 km gereden.
En had slechts een goeie 50€ méér betaald op 5 jaar tijd met een 98 ipv een 95.
Het verschil per tankbeurt was (van 2016 tot 2021) amper 0.11euro per tankbeurt!

Huidige benzineprijzen kom ik aan prijsverschil maar liefst 1.5€ per tankbeurt! Als de huidige prijzen aanhouden zou ik op 5 jaar tijd ongeveer 330€ meer uitgeven voor een 98-benzine ipv een 95... ik vermoed dat schade aan motor echt wel véél meer kost, nietwaar?

Bij mij staat de teller op 14 500km, tijdens woon-werk verkeer meestal rond de 3.7/100km en bij rustige toerritten kom ik zelfs op 3.3/100 km!
Zoals BartA ben ik ook zéér tevreden over mijne Forza 750! :]:t
 
Laatst bewerkt:
@BarteA :
Tegenwoordig lees ik dat gewoon van de boordcomputer af.
In het begin wou ik de boordcomputer ook zomaar niet geloven en had ongeveer 6000 km lang manueel uitgerekend.
Dus bij iedere tankbeurt rekende ik snel het verbruik ... (aantal liters delen door aantal km X 100 = ..L/100km)
Resultaat van mijn rekenmachientje kwam meestal overeen met de boordcomputer, soms eens op een 0.1literje na juist ... ongelooflijk, toch?!
Toch kan ik het niet laten om af en toe zelf te rekenen en tot nu toe klopt het nog steeds... :]
 
@BarteA :
Tegenwoordig lees ik dat gewoon van de boordcomputer af.
In het begin wou ik de boordcomputer ook zomaar niet geloven en had ongeveer 6000 km lang manueel uitgerekend.
Dus bij iedere tankbeurt rekende ik snel het verbruik ... (aantal liters delen door aantal km X 100 = ..L/100km)
Resultaat van mijn rekenmachientje kwam meestal overeen met de boordcomputer, soms eens op een 0.1literje na juist ... ongelooflijk, toch?!
Toch kan ik het niet laten om af en toe zelf te rekenen en tot nu toe klopt het nog steeds... :]
Ik moet zeggen dat jouw boordcomputer dat inderdaad heel goed doet.
 
Hallo iedereen,

Misschien een onozele vraag maar hoe of met wat kuisen jullie uw forza 750?
Vroeger kuiste ik altijd met dreft...
Mijn forza wou ik extra goed verzorgen en gebruik ik tegenwoordig de mucc off en ben nog steeds tevreden
Mag ook wel aangezien het niet zo goedkoop is!

:W
 
Ik heb een vraagje, hoe is de vering van de forza? Kan je daarmee normaal over een verkeersdrempel of is dan de x-adv aan te bevelen? (Met normaal bedoel ik. Met een bijvoorbeeld burgman of x-max moet je toch echt goed afremmen, zeker met iemand achterop).
 
Ik heb een vraagje, hoe is de vering van de forza? Kan je daarmee normaal over een verkeersdrempel of is dan de x-adv aan te bevelen? (Met normaal bedoel ik. Met een bijvoorbeeld burgman of x-max moet je toch echt goed afremmen, zeker met iemand achterop).
Hoi de vering van de Forza vind ik persoonlijk beter dan de x-Max 300 ook met 2 pers.
 
Ik heb een vraagje, hoe is de vering van de forza? Kan je daarmee normaal over een verkeersdrempel of is dan de x-adv aan te bevelen? (Met normaal bedoel ik. Met een bijvoorbeeld burgman of x-max moet je toch echt goed afremmen, zeker met iemand achterop).
De vering van scooters is over het algemeen erg stug. De Forza (350) is geen uitzondering, vooral de achtervering is erg hard. Persoonlijk vind ik de vering van de ADV 350 beter.
 
@hokasuya de vering achter van de Forza 750 vind ik sterker dan die van de Beverly 400 die ik had , want die voelde ik af en toe helemaal door slaan als we er met ze tweeen op zaten.
Ik neem wel altijd drempels rustig alleen of met ze tweeen omdat ik het zonde vind van je scooter,
En anders ergens gaan proefrijden staat er één bij MP Wormerveer en één bij MP Goes.
 
@hokasuya de vering achter van de Forza 750 vind ik sterker dan die van de Beverly 400 die ik had , want die voelde ik af en toe helemaal door slaan als we er met ze tweeen op zaten.
Ik neem wel altijd drempels rustig alleen of met ze tweeen omdat ik het zonde vind van je scooter,
En anders ergens gaan proefrijden staat er één bij MP Wormerveer en één bij MP Goes.
Ik rij ook rustig over drempels, maar dan zit er vaak weer een auto bijna aan je trekhaak (als die erop zou zitten).
 
Ik heb een vraagje, hoe is de vering van de forza? Kan je daarmee normaal over een verkeersdrempel of is dan de x-adv aan te bevelen? (Met normaal bedoel ik. Met een bijvoorbeeld burgman of x-max moet je toch echt goed afremmen, zeker met iemand achterop).
Hoi,
Ik had een maxsym 600i en de veren daarvan is echt minder goed dan de forza 750.
Zelfs over de putdeksels rijden voel je groot verschil, ben echt wel tevreden over de forza 750.
Over de drempels, enz rij ik ook rustiger ...
Ik heb bijna nooit iemand mee...
 
Mijn forza 750 slaat bij het wegrijden soms bijna, of zelfs een heel enkele keer helemaal af bij het wegrijden.
Dit gebeurt dan vooral als je ineens het gas opendraait.
Het lijkt er op dat de koppeling te vroeg en te snel inkomt, want deze grijpt aan zodra je de gashandle ook maar iets beweegt, zonder dat het toerental op loopt.
Hebben er meer mensen last van?
 
Hallo Mad masc,
Dat had ik ook 2 keren voor, daarna niet meer.
Bij mij was het omdat ik al twijfend gas gaf, denk ik?
Technieker had mij aangeraden om rustig maar kordaat te vertrekken
Vanaf dan had ik (hout vasthouden!) niet meer voor...
 
Bedoel deze.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-12-30-11-11-47-46_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2022-12-30-11-11-47-46_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    69,6 KB · Weergaven: 47
Hoja, dat heb ik van beide type!
Ik bedoel zowel de bovenste als de onderste en voel echt wel verschil.
Kijk maar naar de foto
Alleen voel ik bij ijzige kou nog steeds wind aan de enkel ...
Dat neem ik erbij omdat ik zo tevreden ben over de forza 750 ...
 

Bijlagen

  • IMG_9885.JPG
    IMG_9885.JPG
    223,3 KB · Weergaven: 38
Hoja, dat heb ik van beide type!
Ik bedoel zowel de bovenste als de onderste en voel echt wel verschil.
Kijk maar naar de foto
Alleen voel ik bij ijzige kou nog steeds wind aan de enkel ...
Dat neem ik erbij omdat ik zo tevreden ben over de forza 750 ...
Oke merci denk dat ik deze ook ga bestellen .
 
En Supper??
Zijn ze al toegekomen en geplaatst?
Wat vind je ervan?

Ondertussen was er een terugroepactie voor onze forza 750 iets met contactslot. Iemand ook ontvangen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan