honda forza

stonytony

Die hard MF'er
25 nov 2007
286
5
misschien dat iemand op dit forum het weet:komt/is de honda forza ook in nederland verkrijgbaar?Ik vind hem namelijk erg mooi met z,n electronische 7 bak en schakelen op het stuur door middel van n schakelaar.ik lees er veel over en zie leuke stukjes bij you tube maar ben weer bang dat het niet voor nederland is.stond verleden jaar wel in de honda-scooter folder.maar niet op de side van honda nederland.ik hoor er verder ook niets over :?
 
er staan er twee te koop bij gilex in amsterdam
ze zijn niet nieuw maar zien er nog netjes uit

grts een blije dylan rijder :]
 
Ondanks dat je manueel kan schakelen (wat wel een leuk hebbeding is) gaat hij toch niet zo snel. Tegenover de SH300 vind ik de achterpartij met name de uitlaat verre van geslaagd.

Hier in België kon je hem tot voor kort zeker nog krijgen maar nu weet ik het eigenlijk niet.
 
Ik vind het ook een hele mooie scooter; heb er ook een hele positieve test over gelezen.
Daarin werd vermeldt dat 'ie in NL €7190 kost; hij is dus verkrijgbaar hier maar bepaald niet goedkoop...
Je krijgt er dan ook veel voor- hij schijnt geweldig te rijden en zit vol met de nieuwste snufjes.
 
Vorig jaar hebben ze wel even op de site van Honda NL gestaan. Er waren, meen ik, twee uitvoeringen, één zonder (de Forza X) en één met ABS (de Forza EX). Ze waren alleen weer heel snel verdwenen toen de SH300i kwam. Ze waren kennelijk te duur voor een 250 cc, hoe fraai de techniek ook was.
 
Laatst bewerkt:
IK heb bij die gilex in mokum gekeken op internet bij de occassions maar zie wel 2 honda foresights maar geen forza,ik heb het idee dat er helemaal nog geen forza in nederland rond rijd heb er nog nooit een gezien of gehoord dat iemand er een had ofzo :?
 
het is nu ineens een stuk duidelijker,ze staat nu op de side van honda nederland,en zijn pas in juni dit jaar verkrijgbaar,dus er is er waarschijnlijk ook nog geen een in nederland.er staat nog geen prijs bij want die is nog niet bekend schijnbaar.misschien is dit een hernieuwde uitgave van de forza en n stuk goedkoper _O- ?dat is me nog niet duidelijk :?
 
Voordelen van de Forza zijn zijn goeie weggedrag en mooie techniek (waaronder inderdaad ook de sequentieel schakelbare CVT) maar zijn hoge prijs en weinige ruimte voor de bestuurder staan hem een succes in de weg. De SH300i is niet veel groter maar wel veel sneller en beter rijdbaar in grote steden met slechte wegdekken.
 
hallo allemaal

even terug komen op de twee fietsje bij gilex , omdat ik hier vandeweek langs ben geweest voor wat onderdelen zach ik ze binnen staan en er stond echt fortza op ,wat dit verder in houd , geen idee
maar een belletje kan veel verduidelijken en verplicht niemand tot iets

grts en sxxs met je zoektocht 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan