Honda forza300 benzine meter

Jackie009

Rookie
1 nov 2021
19
1
Hallo.iemand enig idee .bij de Honda forza300 .na 230 km is de benzine meter gedaald tot bijna op 0 stand.volledig in rode zone.meter daalde zeer snel na ongeveer 200 km.dank u.grt
 
Met een 11 liter tankje is het normaal dat je rond de 230 km op rood schiet.

Maar ik denk dat de vraag is dat de tankmeter na de 200km opeens heel snel terugloopt.
Dat is een dingetje wat bij veel motoren wel voorkomt, een onnauwkeurige verdeling van de benzinetank streepjes.
 
Yep, dat is ook de reden dat bij mijn F800 de benzinemeter pas bij minder dan een halve tank begint aan te wijzen. Staat er zelfs bij aangegeven. Komt door de zeer onregelmatige vorm van de tank. Met een mooie rechthoekige tank is dat natuurlijk veel eenvoudiger. Alhoewel met een processor met ingebouwde tabel dit wel te compenseren zou zijn. Luiheid van de fabrikanten dus.
 
Hallo.iemand enig idee .bij de Honda forza300 .na 230 km is de benzine meter gedaald tot bijna op 0 stand.volledig in rode zone.meter daalde zeer snel na ongeveer 200 km.dank u.grt
Welk bouwjaar is jouw Forza, want ik heb bij mijn Forza 300 [bj 2020] geen rood vlak bij de tankmeter als de tank op reserve gaat gaat het laatste blokje knipperen. Ik tank regelmatig bij een km stand tussen de 250 en 300 km en dan tank ik tussen de 8 en 10 l benzine [super plus], ik heb, tot nu toe, maar een keer getankt toen de laatste blokje knipperde
Maar het ligt er ook aan je rijstijl, bij vlot optrekken en veel snelweg rijden lust mijn Forza wel een paar druppels meer [1 op 26] dan dat ik rustig optrek en veel binnen door rij [1 op 34]. Mijn gemiddelde verbruik ligt rond de 1 op 30
 
Laatst bewerkt:
Hallo.zeker een idee .namelijk benzine bijna op.gebeurt vaak na200km. vooral bij meter inrood.dank u.grt

Vergeef mijn sarcasme, maar stond je soms al ergens onderweg met herrie aan je kop?

Beetje voor de hand liggend dat, als je meter na 200 km zegt dat er snel iéts moet gebeuren, je na 30 km er achter komt dat de meter bijna op 0 staat??

Ik hoop trouwens dat je niet naar je werk bent gegaan op de brommert. "Ja, sorry. Hij deed 't niet meer." Is een slechte smoes met een meter én een dagteller die zeggen: Tanken, Nu!
 
Laatst bewerkt:
De vraag dat de benzine meter bij de Honda bijna op 0 staat .zo goed als leeg aan geeft.bij de vorige scooter sym 300 GTS gebeurde dit pas op of rond 300 km.opgegeven verbruik rond 3.2 - 3.3 zoals de sym.dank u voor de antwoorden
 
Terug
Bovenaan Onderaan