Honda FT 500 maakt kortsluiting in de startmotor

Levi Vriesema

Rookie
21 okt 2017
8
0
Goedenavond,

ik ben al 2,5 jaar bezig met een Honda FT500 om te bouwen naar cafe racer. Ik kom nu een beetje aan het einde van het project alleen wil hij nog niet starten, de startmotor maakt kortsluiting ik heb er al een revisieset in gezet alleen dit maakte geen verschil. De electra is al niet echt mijn sterkste kant en ik weet nu echt niet meer waar ik het moet zoeken.

Ik hoor graag van jullie of jullie iets weten wat het kan zijn, alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Levi Vriesema
 
zoals altijd met omgebouwde motoren die niet willen starten : is de electriciteit origineel of heb je er aan zitten prullen. indien het 2de : diagram posten of haarfijn uitleggen wat je verandert hebt.
 
Ik vraag mij altijd af waarom mensen die geen verstand van elektriciteit hebben, dit zelf ook zeggen, dan toch een kabelboom gaan ombouwen. Ik durf te wedden dat je startmotor geen kortsluiting maakt maar dat je ergens een fout gemaakt hebt. Dat je bijvoorbeeld de massa probeert te schakelen met je startrelais ofzo.
 
Kijk eens of je startmotor draait als hij uit de motor is gehaald en rechtstreeks op de accu wordt aangesloten.
Een belaste startmotor trekt 100 ampére en dat lijkt op een kortsluiting.
 
De startmotor draait heel langzaam en hij word heel warm en kwam rook uit. ik heb er wel een beetje verstand van ik heb alleen een ander contactslot erin gezet met start functie. de startmotor heeft het wel gedaan voordat de revisieset erin zat.
 
De startmotor draait heel langzaam en hij word heel warm en kwam rook uit. ik heb er wel een beetje verstand van ik heb alleen een ander contactslot erin gezet met start functie. de startmotor heeft het wel gedaan voordat de revisieset erin zat.
Kan het blok wel rond?

Zo ja, starter loshalen en apart testen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan