Honda FT 500

Mooi ding!

Ik ben trouwens tot nu toe nog lekker low-budget bezig.
Zadel heb ik zelf gemaakt van het oude zadel (zadeldek en schuim), en heb een nieuwe bodemplaat gemaakt.
Heb ook al een stuur en een demper gekocht, die hoop ik begin volgende week te ontvangen.

Ben alleen nog aan het twijfelen over de kleur van het frame, want de wielen en het blok worden/blijven zwart.
Maar ik weet niet of ik het frame nou ook zwart maak?
Zou dit te zwart worden?
Maar de opnieuw verzonken boutjes steken het mooist af bij zwart.
Tja ........twijfel!
 
Mooi project ook.
en eigenlijk ook de enige goede manier om het aan te pakken, alles helemaal kaal!

jammer dat je de tank zwart maakt, beetje kleur in een motor vind ik altijd wel lekker afsteken.
Frame zou je misschien een zilver tint kunnen maken of juist een ontzettend contrasterende felle kleur.

Ik heb vandaag mn tank binnen gekregen (cx500) dus die kan van mn wishlist af.
 
De tank heb ik alleen nog maar licht geschuurd, en heeft dus nog niet de kleur die hij uiteindelijk krijgt (weet ook nog niet wat het wordt).
En ik moet de bodem er nog altijd in maken, maar ben er de laatste dagen niet meer mee bezig geweest.
De wielen en het blok worden iig zwart, de rest ben ik nog steeds niet over uit?

Heb inmiddels ook het stuur en de demper in huis, zal daar nog wel even een foto van plaatsen.
 
Denk dat de FT hier wel van opknapt? :9
full
 
zeker wel leuk uitlaatje en stuur.

Ik heb mn tank binnen gekregen en even snel op de ft gelegd om een idee te krijgen van de look
20130131142851.jpg


Hij ligt er hier nog helemaal los op. het vastmaken wordt sowieso nog wel een klus.
Ik ben ook nog niet helemaal er over uit hoe de lijn met het zitje zou moeten werken.
 
Ik vind wel mooi, dat de tank niet zover over het frame heen valt.
Dus dat je de cilinderkop helemaal ziet!

Maar hoe hij nu op het zadel aansluit?
Anders maar een zadel maken?
 
Ik wil m om gaan bouwen tot cafe racer dus het zadel zal toch volledig vervangen worden.
Als ik tijd over heb een dezer dagen ga ik een photoshopje maken hoe ik t van plan ben.
 
Mannen, ik heb ook een FT500 gekocht. Met het idee (ben niet super-handig) om er in 3 jaar (en heb weinig vrije tijd) misschien een omgebouwd dingetje van te maken.

Kan ik medoen in het topic?

Han
 
uiteraard!
zorg dat je als eerste even je hele starter spul doorloopt/schoonmaakt/smeert.

Weinig werk maar de perfecte manier om de motor weer meer op orde te krijgen.
Enne fotootje mag ook altijd :D
 
Hallo iedereen,

Ik ben verleden jaar bij stom toeval ook op een FT 'tje gevallen in redelijke staat maar zonder papieren.
Het fietsje was Nederlands , daar het in Belgie nooit verkocht is geweest.
Daar ik het niet meer regelmentair op de weg kan krijgen heb ik maar besloten om er een low budget " classic demo race flat trackertje" van te maken . Moet dan dienen om op die kleine circuitjes , zoals Croix , Lezennes, ea. eens met iets anders te kunnen rijden dan mijn zware Bol d'or die je kunt bekijken op onze website www.honda-legends.be . Ondetussen zit ik al in de eindfase van de opbouw en zal daar later eens een fototje van posten , maar hier heb je al eentje van de beginfase.
full
 
Leuk dingetje!

als je nog een uitlaatbochtenset (driedubbelewoordwaarde) zoekt, die heb ik nog liggen.
Ik heb sowieso nog een flinke hoeveelheid ft onderdelen en dat zal naar mate ik ga verbouwen alleen maar meer worden.

De ft staat bij mij nu voornamelijk in de schuur (is mn pekelfiets) behalve als ik motor les geef aan mn vriendin. Het verbouwen begint waarschijnlijk begin juli.
Ronde koplamp is iig al gescoord.
 
Dit is het uiteindelijk geworden , ik heb het fietsje ondertussen al eens getest op het circuit van Croix en het is waarvoor het gebouwd is ... een gooi en smijtfiets :] heerlijk op die korte kleine circuits
full
 
Geweldig gedaan! Echt een eye-caycher zo, proficiat. :}
Mooie kleuren ook. Heb je toevallig een kleurcode van de blauwe kleur die je hebt gebruikt?
 
Geweldig gedaan! Echt een eye-caycher zo, proficiat. :}
Mooie kleuren ook. Heb je toevallig een kleurcode van de blauwe kleur die je hebt gebruikt?
Thx voor het compliment Washi , maar wat de kleurcode betreft moet ik u het antwoord schuldig blijven , we hebben ( mijn zoon en ik ) een blauw genomen dat volgens onze ogen een beetje op het Honda blauw leek idem dito voor het rood, als ik er iets meer van te weten kom laat ik het u zeker weten :$
 
is echt een heel mooi fietsje geworden zo.

Ik twijfel ook nog altijd of ik een caferacer of toch meer dirt tracker zou maken...

voordeel van een caferacertje is dat je nog wat kwijt kunt onder het zadel (accu etcetera) waardoor het stuk achter frame mooi leeg kan blijven. maar die van jou zet me toch wel weer aan het twijfelen.

groeten paul
 
Voor de liefhebbers,

er is een (klein) forum gestart voor de ft500 en vt500.

www.ascot500.com

groeten paul
 
ben beetje aan het klooien geweest met de ft:
resultaat er zit nu een cbr900rr voorvork in.
hoe die was

Ft vork naast de cbr vork
2uag.jpg

de vooras van de cbr is 20mm terwijl die van de ft maar 15 is.
ik ga eerst rijden met het ft wiel dus nieuwe lagers in de ft velg gezet.
Nieuwe lagers betekent ook nieuwe spacers dus deze heb ik uit aluminium gedraaid
xcaf.jpg

kleine muckup met lagers en spacers
fkji.jpg


omdat ik de rijpositie van de ft wel prettig vind heb ik een setje risers gescoord, deze wel flink moeten inkorten en nieuwe draad op moeten zetten.
q06i.jpg

uiteraard is de originele kroonplaat van de cbr verstevigd

en hoppa toen zat het wiel erin
6fca.jpg

duurde even maar dan heb je ook wat. vooral de oude lagers uit het ft wiel halen was echt klote werk
iddw.jpg

hier zit de remklauw nog niet gemonteerd. ik moet hier nog een adapter voor frezen, later komen er nog wel dikkere remmen op
3qd3.jpg

alvast zo een stukje om t blok gereden en de eerste indrukken waren best positief. door de originele grote voorvelg heb ik nog prima grond speling en t rijdt wel lekker. beetje stuiterig nog maar gelukkig is de hele vork instelbaar.

uiteindelijk wil ik er ook een andere tank en zit op maken.
hier alvast met een cx500 tankje dat ik heb liggen
8d88.jpg

in de tussentijd heb ik nog tijd gehad om de voorremklauwadapter (driedubbelewoordwaarde) te maken. Dus de rem zit er nu op en hij werkt behoorlijk lekker moet ik zeggen.
mslb.jpg

heb ondertussen ook mijn spaakvelgen bij elkaar dus zodra ik weer tijd (en geld) heb komen deze erin.
mwus.jpg

omdat de velg die ik voor wil gaan gebruiken een redelijk standaard bout patroon heeft wil ik waarschijnlijk ook dikkere en dubbele schijven plaatsen.

cheers Paul
 
Terug
Bovenaan Onderaan