- Onderwerp starter
- #51
@Wimvlis
bedankt voor de tip! Ik woon inmiddels in Amsterdam dus is wel een flink stuk fietsen
Vandaag weer aan de motor geklust, of ja geklust, poging gedaan tot schoonmaken.
Het blok was echt heel erg smerig, met een flinke lading Dasty, een koperborstel, staalsponsjes en wc papier aan de slag gegaan.
Ik kwam er wel al snel achter dat het blok door mr Honda niet ontworpen is op makkelijk schoonmaken.
zo (erg) was het:
Blok vies 1
Blok vies 2
Na een tijdje schrobben (wie heeft ooit bedacht om precies waar al het ketting smeer komt grote uitsparingen te maken)
en dan het uiteindelijke enigszins schone resultaat
Doel van vandaag was vooral om het blok dusdanig schoon te krijgen dat ik niet te veel protest hoor als ik verder aan het blok in de woonkamer wil klussen. Het moet dus nog verder schoongemaakt worden. Tips hiervoor zijn meer dan welkom want ik kom heel moeilijk bij alle kleine hoekjes en gaatjes (vooral tussen de ribben van de kop)
verder heb ik de toerentellerkabel verwijderd. hier ga ik waarschijnlijk een soort plastic of rubbere dop in doen om het af te dichten en dan met een metalen plaatje op z'n plek houden.
Helaas kwam ik er ook achter dat er waarschijnlijk al flink aan het blok is geklooid, zo zaten er op meerdere plekken niet standaard schroeven met als absolute winnaar de onderstaande:
De FT heeft standaard een heel raar inlaatspruitstuk met een bocht erin, dit om ervoor te zorgen dat de carb opzij gericht staat en het luchtfilter nog naast de accu past.
Aangezien ik geen standaard luchtfilter ga gebruiken was ik opzoek naar een alternatief.
Volgens een Yahoo message board was een spruitstuk van een of andere harley een optie:
Het 'gat' is iets kleiner (42 vs 45 buiten diameter carb) maar met een beetje wringen past het wel. Ook moet ik de montage gaten een klein beetje ovaal maken zodat deze uitkomen en vraag ik me af of de beugel waar de gaskabels in steunen nog wel uitkomt..
Mocht iemand nog een alternatief weten (gaten hoh 64mm en doorsnee 'mond' 45mm) dan houd ik me aanbevolen.
Ook heb ik enigszins besloten hoe ik het blok wil verven:
Dus met gepolijste/grijs/zilvere blokdeksels en kleppendeksel. Zwarte carterhelften en cilinder+kop met de koelribben gepolijst.
bedankt voor de tip! Ik woon inmiddels in Amsterdam dus is wel een flink stuk fietsen
Vandaag weer aan de motor geklust, of ja geklust, poging gedaan tot schoonmaken.
Het blok was echt heel erg smerig, met een flinke lading Dasty, een koperborstel, staalsponsjes en wc papier aan de slag gegaan.
Ik kwam er wel al snel achter dat het blok door mr Honda niet ontworpen is op makkelijk schoonmaken.
zo (erg) was het:
Blok vies 1
Blok vies 2
Na een tijdje schrobben (wie heeft ooit bedacht om precies waar al het ketting smeer komt grote uitsparingen te maken)
en dan het uiteindelijke enigszins schone resultaat
Doel van vandaag was vooral om het blok dusdanig schoon te krijgen dat ik niet te veel protest hoor als ik verder aan het blok in de woonkamer wil klussen. Het moet dus nog verder schoongemaakt worden. Tips hiervoor zijn meer dan welkom want ik kom heel moeilijk bij alle kleine hoekjes en gaatjes (vooral tussen de ribben van de kop)
verder heb ik de toerentellerkabel verwijderd. hier ga ik waarschijnlijk een soort plastic of rubbere dop in doen om het af te dichten en dan met een metalen plaatje op z'n plek houden.
Helaas kwam ik er ook achter dat er waarschijnlijk al flink aan het blok is geklooid, zo zaten er op meerdere plekken niet standaard schroeven met als absolute winnaar de onderstaande:
De FT heeft standaard een heel raar inlaatspruitstuk met een bocht erin, dit om ervoor te zorgen dat de carb opzij gericht staat en het luchtfilter nog naast de accu past.
Aangezien ik geen standaard luchtfilter ga gebruiken was ik opzoek naar een alternatief.
Volgens een Yahoo message board was een spruitstuk van een of andere harley een optie:
Het 'gat' is iets kleiner (42 vs 45 buiten diameter carb) maar met een beetje wringen past het wel. Ook moet ik de montage gaten een klein beetje ovaal maken zodat deze uitkomen en vraag ik me af of de beugel waar de gaskabels in steunen nog wel uitkomt..
Mocht iemand nog een alternatief weten (gaten hoh 64mm en doorsnee 'mond' 45mm) dan houd ik me aanbevolen.
Ook heb ik enigszins besloten hoe ik het blok wil verven:
Dus met gepolijste/grijs/zilvere blokdeksels en kleppendeksel. Zwarte carterhelften en cilinder+kop met de koelribben gepolijst.
Laatst bewerkt: