Honda ft500 vonkt niet

Levi Vriesema

Rookie
21 okt 2017
8
0
Hallo, ik heb een honda ft500 gekocht en ben hem aan het ombouwen tot cafe racer. Ik ben nu bezig met de electriciteit maar daar ben ik niet zo goed in ik heb nu bijna alles werkend het enige wat de motor nog niet doet is vonken ik heb al gemeten dat de cdi 12v krijgt maar op het draadje naar de bobine zit bijna geen spanning m’n multimeter kon het bijna niet meten. Weten jullie iets waar het aan zou kunnen liggen of hoe ik m’n cdi kan testen? Hoor het graag.
 
full


zoals ik dacht. een wisselspanning systeem
 
dat betekent dat je als eerste de zwart witte draad bij de cdi moet los halen. Zodra die ergens aan massa ligt vonkt hij niet. (dodemans en contactslot)
 
Oke weet je welke ik daar wel op moet doen? Ik heb rood op bat van battery gedaan zwart op acc en de rood gele draad van het startknopje op st voor de startfunktie

zwart is de geschakelde plus, dus waarschijnlijk op ign.
rood komt idd van de accu (batt)
geel rood is idd start relais draad

contact uit zetten wordt wat lastiger met dit systeem, want dan moet je de zwart/witte gaan verbinden met massa en die functie heeft een pedaalemmer contactslot niet.
 
Leuk nog een ft500 projectje!
Kijk ook even op ascot500.com, voornamelijk Amerikanen maar wel veel info.
Ik heb een wphb, zal wel even zoeken naar de klepafstand. Vergeet ook niet je balansas te stellen.

Mijn projectje staat hier:
Langzaam Honda FT500 project
Mijn frame komt deze week terug van de coater dus dan komen er nog wat updates.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan