Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb het toelatingsregelement van de SAM en BOT bij de hand en ik heb regelmatig contact met de toelatingscommissies. Wil inderdaad niet allemaal tijd, moeite en geld steken in iets dat uiteindelijk niet toegestaan is.Leuk project, het is raadzaam om met het bouwen goed het technisch toelatingsregelement van de clubs er bij te houden.
Ik zie hem wel verschijnen bij de BOT / SAM evenementen,gaan we naast elkaar bij de start.
Dit jaar even geen evenementen, op naar 2021
Ik ben van plan hem op 3 van de 7 in te stellen in het begin. Kan hem daarna altijd nog verder afstellen.Hey top! Heb dezelfde conversie in mijn xs650 gedaan. Moet eerlijk zeggen dat ik ze te straf heb afgesteld. Het verschil is veel groter dan ik verwachte, dus zet ze eerst maar eens op "middel" ipv sportief.
Leuke conversie , ook wel wat voor de SlabbyInmiddels het pakketje met de PD-valves wel ontvangen.
Zo zien die dingetjes eruit:
Bekijk bijlage 1556991 Bekijk bijlage 1556992
Eigenlijk een redelijk simpel concept waarbij de olie bij ingaande demping vanuit de dampingrod door de PD-valve wordt geleid. De tegendruk (en daarmee de ingaande dempende werking) kun je instellen door de veervoorspanning op de valve te verhogen.
Zo komen ze dan in de vork te zitten:
Bekijk bijlage 1556994
Ik heb ze nu ingesteld op 3 slagen veervoorspanning.
Uiteraard moet je dan de spacer boven de veer wel met de dikte van de PD-valve inkorten.
De voorvork voelt nog wel redelijk zacht maar dat ligt ben ik bang meer aan de nog originele voorvork veren. Hier wil ik liefst lineaire veren met een hoger veersterkte voor.
De vork zit in ieder geval weer helemaal netjes in elkaar dus dat is weer een vinkje van de to do list.
Komende week ga ik nieuwe achterschokbrekers en progressieve voorveren ophalen, de vering zou dan helemaal geregeld moeten zijn (blokje gaat weinig vermogen hebben dus moet het hebben van de bochtjes en dus van de vering).
Na een korte test wil ik daarna het blok gaan aanpakken en opfrissen.
Hiervoor moeten onder andere de nokkenasvolger asjes eruit. Deze zitten geborgd met een pas pen van 5x33mm in een behoorlijk strakke passing. Het eruit krijgen heb ik wel een mooie methode voor (M5 draad op het uitstekende deel tappen en dan eruit trekken daarmee). Echter moet er daarna natuurlijk ook weer een nieuwe pen in.
Deze zijn helaas niet meer nieuw bij Honda te krijgen.
Nou kan ik wel wat rond staf 5mm bij de bouwmarkt halen en op maat zagen maar dit is natuurlijk niet erg nauwkeurig op maat en daarmee wellicht niet netjes passend genoeg.
Iemand wellicht ervaring met iets dergelijks?
Ik zag ook dat er losse paspennen te koop zijn online (weliswaar per 100.... dan kan ik even vooruit) echter zijn deze niet exact op lengte en weet ik ook niet of ik dan de geharde of niet moet hebben.