Honda FT500

Afgelopen tijd de kop weer gemonteerd en het blok teruggezet. Met wat aanloop problemen vanwege een startmotor die bleef hangen doet ie het nu weer, al moet ik het toch wel erg luide getik uit de kop nog nalopen. Compressie is goed in ieder geval. Van 10 bar naar 14.
 

Bijlagen

  • IMG_20221224_105113_HDR.jpg
    IMG_20221224_105113_HDR.jpg
    190,9 KB · Weergaven: 18
  • VID_20221224_150902.mp4
    43,8 MB
Check even je klepspeling, zou kunnen dat je deze net op de foute slag hebt gezet. Ook een keer gehad, veel getik daardoor. Even opnieuw stellen en tikken was netjes weg.
 
Ja dat heb ik gedaan en het loste het probleem op. Wat ik dan niet helemaal snap is waarom ze nu veel te los stonden. Bij het monteren van het deksel heb ik ze ook gesteld.
 
4 takt. Je hebt bij een 4 takt 4 slagen (suck, squeeze, bang, blow) waarbij deze dus 2x op TDC staat. Je moet hem op de juiste van de 2 TDC's doen anders staat je nokkenas precies de verkeerde kant op en hou je te grote klepspeling.
 
Ja dat is me bekend, maar inderdaad wel de enige logische verklaring. Normaal draai ik de krukas wel een paar keer door om te checken welke TDC ik heb.
 
Het was uitermate modderig zondag, maar ik en twee vrienden hebben grote lol gehad. Absoluut de motor met het minste vermogen en wellicht met uitzondering van de bmw g/s de oudste, maar met een 1290 of 1200GS was het vast ook een uitdaging:)
 

Bijlagen

  • VID-20231112-WA0050.mp4
    2,2 MB
  • VID-20231112-WA0049.mp4
    2 MB
Terug
Bovenaan Onderaan