gl10001977
Rookie
- 3 aug 2014
- 29
- 10
Hoi!
Ben al een tijdje bezig met een 'projectje': een Honda GL1000 K2 uit 1977.
Ik heb afgelopen winter al veel dingen opgeknapt en ik ben deze zomer lekker aan het toeren. Heerlijk tuffen, geen haast.
Maar goed, nog wel een probleem.....
Koud start de GL1000 goed: choke open, starten en lopen.
De choke kan langzaam dicht en na een dikke minuut loopt ie koud redelijk goed.
Eenmaal warm loopt ie gewoon goed.
Tijdens het rijden loopt de temperatuur op naar bedrijfstemperatuur en loopt de motor goed.
Bij rustig rijden (dus weinig rijwind) loopt de temperatuur op en slaat de ventilator netjes aan.
Alleen daarna heeft de GL1000 moeite om weer af te koelen.
Ook als er weer rijwind is (80-100km/pu) dan daalt de temperatuur maar lastig (bijv. vandaag, was het ook wel erg lekker weer, >25C).
Maar dan begint het vervelend te worden: als de motor echt warm is (eerder heet), dan gaan ie stationair slecht lopen en slaat ie snel af (bijv. voor een stoplicht of openstaande brug ).
Opzich nog geen probleem, maar de startmotor krijgt de motor niet meer aan de praat!
De (gereviseerde) startmotor krijgt de motor niet eens meer rond!
De accu is goed, de startmotor ook (nieuwe koolborstels) en toch is de weerstand in de hete motor zo groot dat de startmotor de motor niet eens een slag rond krijgt.
Het oliepeil en koelvloeistofpeil zijn beide goed.
Ik heb dus twee problemen:
1. motor wordt te heet (te zuinig/schraal afgesteld?)
2. de hete motor start niet meer (accu+startmotor te slap? Of 'weerstand' in de motor te hoog?)
wie heeft een idee wat het 'euvel' kan zijn?
Zomerse groet uit FRL.
Grt,
gl1000-19777
Ben al een tijdje bezig met een 'projectje': een Honda GL1000 K2 uit 1977.
Ik heb afgelopen winter al veel dingen opgeknapt en ik ben deze zomer lekker aan het toeren. Heerlijk tuffen, geen haast.
Maar goed, nog wel een probleem.....
Koud start de GL1000 goed: choke open, starten en lopen.
De choke kan langzaam dicht en na een dikke minuut loopt ie koud redelijk goed.
Eenmaal warm loopt ie gewoon goed.
Tijdens het rijden loopt de temperatuur op naar bedrijfstemperatuur en loopt de motor goed.
Bij rustig rijden (dus weinig rijwind) loopt de temperatuur op en slaat de ventilator netjes aan.
Alleen daarna heeft de GL1000 moeite om weer af te koelen.
Ook als er weer rijwind is (80-100km/pu) dan daalt de temperatuur maar lastig (bijv. vandaag, was het ook wel erg lekker weer, >25C).
Maar dan begint het vervelend te worden: als de motor echt warm is (eerder heet), dan gaan ie stationair slecht lopen en slaat ie snel af (bijv. voor een stoplicht of openstaande brug ).
Opzich nog geen probleem, maar de startmotor krijgt de motor niet meer aan de praat!
De (gereviseerde) startmotor krijgt de motor niet eens meer rond!
De accu is goed, de startmotor ook (nieuwe koolborstels) en toch is de weerstand in de hete motor zo groot dat de startmotor de motor niet eens een slag rond krijgt.
Het oliepeil en koelvloeistofpeil zijn beide goed.
Ik heb dus twee problemen:
1. motor wordt te heet (te zuinig/schraal afgesteld?)
2. de hete motor start niet meer (accu+startmotor te slap? Of 'weerstand' in de motor te hoog?)
wie heeft een idee wat het 'euvel' kan zijn?
Zomerse groet uit FRL.
Grt,
gl1000-19777
Laatst bewerkt: