honda gl1000

wim57

MF'er
28 mrt 2014
82
5
ouderkerk
ik heb een mooie gl1000 naked van 1979 zien staan gerestaureerd,ik vind dat een mooi oldschool model maar kan ik die fiets dagelijks gebruiken voor woon/werk of zeggen jullie leuk voor een zondagmiddag maar niet voor dagelijks gebruik ivm verouderde techniek graag jullie mening.
gr wim
 
Vroeger werden dingen daar ook voor gebruikt, dus als-ie goed gerestaureerd en onderhouden is, waarom niet?

Bedenk alleen wel dat motoren uit die tijd wat vaker onderhoud behoeven, en dat onderdelen schaars kunnen zijn, of dat mettertijd zullen worden. Als je het ding in mooie gerestaureerde staat wenst te houden én hem voor dagelijks gebruik wilt inzetten, dan kan het een flinke duit gaan kosten. Maar het kan wel...
 
bedankt voor de snelle ractie,ik zit te dubben tussen honda gl1000 1979 en een bmw r1100rs 1994 wat zou betetr zijn?
gr wim
 
had die 1100RS toendertijd niet problemen met versnellingsbak en cardan?

Weet het niet precies meer, wellicht de moeite waard om even achteraan te zoeken.
 
In dit geval zeg ik de Honda. En ik heb toevallig beide motoren gehad. De Honda is wel oud en heeft daardoor wat mindere remmen, minder stijf frame etc.. En die BMW is verkrijgbaar met ABS, handvatverwarming etc., is dus luxer.
Maar ik vond de Honda soepeler rijden dan de BMW. Die had een versnellingsbak die uit een tractor leek te komen. En uit de bouwjaren voor 1996 gaan die bakken ook nogal eens stuk. Ze staan niet bekend als de meest betrouwbare BMW's. Als het dan toch een BMW moet worden zou ik eerder kiezen voor een K75/100/1100.

Wat onderhoud betreft denk ik dat de Honda goedkoper is. Ondanks dat ie misschien wat vaker onderhoud nodig heeft. BMW onderhoud is duur! (en dan liet ik het niet eens bij de officiele BMW dealer doen maar bij een BMW specialist.
 
klopt en voor beiden geldt dat ze kwalitatief vrij goed in elkaar zitten. de wing is een paar generaties ouder en dat zul je voelen alhoewel de dikke boxer een beer van een blok is. De BMW moet je van houden. Ik heb er een hele zooi en voor mij hoeft een jap nooit meer maar ja, dat is persoonlijk.

Oude v-bakken zijn agrarisch te noemen, aan de andere kant is het ook een kunstje. Ik zou voor de BMW gaan als ik veel snelle kilometers zou moeten maken en het hele jaar door wil rijden. Voor de wing als de afstand iets minder is, je wat lekkere binnenwegen kunt vinden en wat meer ruimte reserveren voor te remmen

Benno
 
Terug
Bovenaan Onderaan