Honda Hardtail CB 400 F

tornadochoppers.tk

Geblokkeerd account
18 jan 2006
95
0
drenthe
Hoi, Wil graag meer weten over mijn nieuwe aanwinst. Het is een Honda CB 400F en is van '78. Wil graag weten hoe ik aan een blauw kenteken plaat kom en wil graag een tekening van het electra hebben. Wie O wie kan mij daar meer over vertellen en wie heeft en een schema van het electra. Alvast bedankt Martin..

Bijlage: hardtail.JPG
 
full

Hier even de foto van mijn nieuwe aanwinst.
 
Was em ook ergens tegen gekomen..
[/quote]

JIJ ben t snel. Ja van speurders.
Heb jij nog een schema liggen van de 550
Misschien is dat wel het zelfde??
Gr Martin
 
Blauwe plaat ? Gewoon even naar de automaterialenzaak. Een een blauwe plaat bestellen. Voor de rest niks zeggen. Als ze zeggen dat het niet mag, zeg je gewoon dat het voor showgebruik is, en dat je weet dat je er niet mee op de openbare weg mag rijden.
 
Ik kan het fout hebben maar volgens mij is het niet 1980, maar 1978 ofzo....

Het gaat er meer om dat sommige mensen niet helemaal de regelgeving rondom die blauwe plaat snappen. Dan doen ze moeilijk dat je een plaat moet inleveren, of dat er een 1tje op moet staan of wat dan ook.
 
Het is 78, en er mogen niet meer dan 2 letters in het kenteken staan, anders mogen ze niet uitgegeven worden, maar er wordt niet zo opgelet

Wanneer je twee letters en 4 cijfers hebt lukt het altijd

Denk da het blok van 77 is

Mijn GSX = 80, en kreeg um niet, en bij 3 andere die van "eerder op kenteken zijn" wel, een GS 750, CB 350 en CB 750
 
Het mag... mits eerste toelating voor 1980 :?
Dus hij kan em er zo opzetten..
Zo te zien is dat geen cb400f frame. Enkel het motorblok en carburateurs zullen zo'n beetje standaard zijn lijkt me. :? Wat is de eerste letter van het kenteken?

Ik ben zelfs bang dat de elektriek ook niet meer lijkt op het originele schema. Originele draadboom zal wellicht niet meer gepast hebben bij de huidige opbouw. :?


Volgens mij staat het schema in ieder geval wel op www.cb400f.nl. :Y


Ik vind em overigens wel gaaf. *D Ideetje om ermee op de cb-bbq te komen? Kun je meteen wat contacten opdoen voor onderdelen en sleutelervaring. O-)
 
Bedankt voor de snelle reactie's all. Mijn keteken is ZH-27-46 dus zo te zien mag het wel. Maar er komt wel eentje op ook als het niet mag haha. Moet alleen een tekening hebben vanaf het kontactpunten huis. verder heb ik niets nodig. Martin..
 
Mijn GSX = 80, en kreeg um niet, en bij 3 andere die van "eerder op kenteken zijn" wel, een GS 750, CB 350 en CB 750

Mischien dat ik mazzel heb, maar ik heb indertijd voor de CX ook een blauwe plaat te pakken gekregen onder het mom dat het voor showgebruik is. De jongen bij mijn lokale Profile begon er wel over. Maar na wat overleg bleek dat ze ook kentekenplaten uitgeven voor de 'show'. Op het moment dat je te eerlijk bent krijg je het niet voor elkaar. Maar nogmaals mischien heb ik mazzel gehad. Had van te voren even gekeken op RDW of het kon, en daarna gewoon met een stalen gezicht of het heel normaal is die blauwe plaat besteld (en tegelijkertijd ook een normale GAIK-plaat). Die blauwe ben ikk ondertussen ergens tussen huis en Hardenberg kwijtgeraakt... Dus nu de gele erop.
 
Ok.. my bad..

dacht dat het voor 1981 was...

maar goed.. word er echt op gelet?
Yep, als je kenteken met M begint en/of de afmeting of het stempeltje niet correct is, loop je risico op een bon. Maar heel groot zal dat risico op zich niet zijn & ergonomisch hoog is de boete geloof ik ook niet. })

Schema staat trouwens niet op cb400f.nl, dat was het part-manual.

Op de site vd cb-fourclub staat wel een schema van de 350f, welke er ruim voldoende op lijkt volgens mij.
http://www.cbfourclub.nl/Techniek/wiring/350F-ED.jpg
 
Die cijfer-letters maakt niet uit. M'n CX is ZH-37-77, en daar zou het ook niet voor mogen ivm leeftijd. Het is niet leeftijd of kentekennummer, maar leeftijd icm kentekennummer.
 
Die cijfer-letters maakt niet uit. M'n CX is ZH-37-77, en daar zou het ook niet voor mogen ivm leeftijd. Het is niet leeftijd of kentekennummer, maar leeftijd icm kentekennummer.
Ergens gedurende die Z-serie (volgens mij in de loop van '78 ergens) zijn ze over gegaan op de gele plaat. Kameraad van me heeft ook iets met Z, ook van '78 geloof ik. Hij heeft wel een oficiele plaat gekregen. :Y
 
Van RDW-site:
Donkerblauwe kentekenplaat

De donkerblauwe kentekenplaat is bestemd voor historische voertuigen met een "datum eerste toelating" van vóór 1 januari 1978 en waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters

Dus....

Maar nogmaals, gewoon met een stalen koppie bij de bandenboer zo'n blauwe plaat bestellen, en als ze moeilijk doen zeg je dat het voor showgebruik is. Ja, je kan er een boete voor krijgen, maar de gemiddelde agent (of buschauffeur :9 :+ ) zal zich er niet aan storen.

Overigens heb ik voor de CB750 een lichtblauwe plaat, jawel daar zit de originele uit '70 nog bij *O*
 
jongens, denk nou eens na, zo´n gele plaat is toch veel veiliger, het verhoogt je zichtbaarheid enzoo.. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan