Honda Hawk vraagjes

boxerluder2

MF veteraan
16 dec 2004
2.013
0
Santpoort
Beste Hawkaniers,

Ben van plan om wederom een Hawk 650 aan te schaffen alleen ik heb wat vraagjes waar jullie wellicht een antwoordt op hebben.
Is de kilometerteller van een CB-1 of NTV uitwisselbaar met een hawk (miles)
Heeft er iemand een laser pro onder zijn Hawk hangen , een foto hiervan zou mij verder helpen

Bij voorbaat dank

Ruyg@quicknet.nl
 
Die tellerunit van een NTV lijkt me wel geschikt voor een Hawk, al is ie niet hetzelfde. Die van een CB-1 lijkt vreselijk op die van de NTV, maar vergeet niet dat het toerenbereik van de CB-1 (redline 13500) heel anders is dan die van de Hawk (redline 8500 ofzo, heb mijn motor al 8 maanden niet meer gezien).

Post het anders eens hier:
www.motor-forum.nl/forum/topic.php/96051/1

Ff een fotootje opgezocht:
Is de Hawk van de vrouw van dr.Bral met Laser Pro Stock eronder.
full


Hier de datasheet van de demper.
datasheet pdf

Zelf vind ik de BSM dempers mooier. Ik heb er een volledig BSM systeem onder gezet, want de bochten waren in erbarmelijke staat. Plaatje:
full
 
Beste Hawkaniers,

Ben van plan om wederom een Hawk 650 aan te schaffen alleen ik heb wat vraagjes waar jullie wellicht een antwoordt op hebben.
Is de kilometerteller van een CB-1 of NTV uitwisselbaar met een hawk (miles)
Heeft er iemand een laser pro onder zijn Hawk hangen , een foto hiervan zou mij verder helpen

Bij voorbaat dank

Ruyg@quicknet.nl

een NTV dashboard heeft een andere indeling dan de hawk teller, Boonstra in ureterp heeft opdit moment een sloop hawk staan misschien dat daar een KM teller op zit.

Ik zelf heb al langere tijd een laser pro stock demper er onder zitten. sindskort een open K&N filter gemonteerd en hij brult er over op dit moment
O-)

hier onder 3 foto;s de laser dier nu er bij mij onder zit
dan de orginele en dan een vergelijk van de dempers

full
 
De mijne heb ik bij www.Motorgoedkoop.nl vandaan. Ik heb er een Future RVS demper op liggen welke straatlegaal is. Er is ook een Vampire (RVS of carbon) voor verkrijgbaar welke een open demper is die niet straatlegaal is. Op motorgoedkoop staan ze te koop (incl btw) voor:
Vampire carbon incl bochten: 465 euro
Vampire RVS incl bochten: 399 euro
Future RVS incl bochten: 427 euro
Vampire carbon excl bochten: 353 euro
Vampire RVS excl bochten: 293 euro
Future RVS excl bochten: 319 euro

Kijk anders ook even op www.bsm-exhausts.com/
Staan ook richtprijzen bij.

Erg leuke machine trouwens zo in het groen. Uitlaat zal wel een flinke grafherrie maken?
 
hklein3vq.jpg
nogmaals dank dus spitten naar een ntv teller en wat betreft de huidige pijp ja maakt een zeer mooi luid geluid
 
Op de site van motorgoedkoop kom ik geen uitlaten tegen voor een Honda Hawk en op mailtjes krijg ik geen reaktie.
Bij Roukema in Wormer vragen ze 503 euro dat is nogal een verschil, iemand nog een ander adresje voor een BSM future (incl bochten?)
 
(Afbeelding) nogmaals dank dus spitten naar een ntv teller en wat betreft de huidige pijp ja maakt een zeer mooi luid geluid

whooo is je hawk niet erg nerveus om te rijden, ik zie dat jij je voorvork een redelijk stuk door je kroonplaat hebt laten komen.

hoe zit het met je vrije grondspeling en metname dan je stepjes.

want ik rij mij een opgehoogde achter kant en rijd als ik lekker bezig ben nog mijn stepjes aan de grond
 
Zoals je in het begin kunt lezen heb ik de hawk nog niet in mijn bezit dus hoe deze stuurt weet ik niet, ben wel van plan de poten weer op de normale stand te zetten
 
Op woensdag 01 maart 2006 19:55 schreef boxerluder2 het volgende:Zoals je in het begin kunt lezen heb ik de hawk nog niet in mijn bezit dus hoe deze stuurt weet ik niet, ben wel van plan de poten weer op de normale stand te zetten
uhh selectief lezen ;)

inderdaad kan je dan beter je voorpoten op juiste hoogte zetten en je achter kant verhogen.

je kan beter je achterkant verhogen dan voor verlagen.
tenzij je achter ook laat zakken is voor een optie.

dit alles heeft te maken met een iets wat nerveuzer recht uit karakter van de moter bij hogere snelheden
 
Als je de achterkant verhoogd krijg je in pricipe hetzelfde efect als dat je je vorkpoten iets door je kroonplaten laat zaken, nadeel als je je achterkant verhoogd is dat ook het zwaartepunt hoger komt te liggen, gebeurt niet als je je vork doorsteekt in bijde gevallen verandert de naloop, niet gustig voor rechte stukken maar wel op het circuit bij het aansturen van de bochten de motor valt als het ware door de bocht, heb je de achtekant verhoogt dan is ook de massa alsmede door het verhoogde zwaartepunt hoger als belasting op je voorvork bij afremmen (als je dit al doet) voor de bocht. dus iets door ze vork heen achtervering aanpassen minder eten en gas erop de bocht door en die steppies ach so wat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan