Honda HM CR 250 bj 1999

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Hallo jongens,

Ik ben namelijk een lichtere enduro enduro aan het zoeken. Ik heb nu namelijk een Yam WR 400 maar vind hem net iets te bruut.

Ik heb hem nu te koop staan en kreeg straks een aanbieding om een honda HM CR 250 bj 1999 over te nemen.

Wat zijn jullie bevindingen over deze HM modellen ? wat is het verschil met een gewone CR 250 ?

Hoe zit het met de " enduro eigenschappen " van de HM CR 250. ?

Zwakke en sterke punten ?
Verschil met de WR 400.?

Alvast bedankt voor jullie reacties. :}
 
ik heb met mijn wr 400 het gevoel zeker als ik moe ben , dat hij met mij rijdt.

Mijn conditie is wel slecht moet ik toegeven !

Ik vind hem ook net iets te hoog en te zwaar.

ik dacht dat het beter zou zijn met een 250 of zo.

Wat is dat nu juist met die HM ? zijn dat de zelfde onderdelen als een gewone honda ?
 
ik heb met mijn wr 400 het gevoel zeker als ik moe ben , dat hij met mij rijdt.

Mijn conditie is wel slecht moet ik toegeven !

Ik vind hem ook net iets te hoog en te zwaar.

ik dacht dat het beter zou zijn met een 250 of zo.

Wat is dat nu juist met die HM ? zijn dat de zelfde onderdelen als een gewone honda ?

Vinnie, je heb het hier over een 2 en een 4 tackt. Dat zijn 2 kompleet andere (verschillende) motoren. Ik zou zeker eerst even gaan proefrijden op zo'n CR.

suc6, gr, Look.
 
ja natuurlijk , ik weet dat het een heel verschil is tussen een 2 en 4 takt.

Het voornaamste voor mij is het makkelijk sturen , wendbaarheid ..

is dat niet simpeler op een " lichtere 2 takt " ?

ik ben maar een amateur enduro rijdertje. Ik rij voornamelijk op een " illegaal gedoogd " crossterrein in de buurt. En daar vind ik te 400 te lomp en te bruut.
Veel korte bochtjes ...
 
Onthou dat je nu misschien met een tank rijd met redelijk wat kracht.

Maar een cr is dan iets beter in sturen maar ie heeft ook wat meer echte 2takt pk's
dus denk dat het niet zal verbeteren als je moe bent.
 
Hallo jongens,

Ik ben namelijk een lichtere enduro enduro aan het zoeken. Ik heb nu namelijk een Yam WR 400 maar vind hem net iets te bruut.

Die CR250 rijdt nog meer met jou weg dan je WR400.
De CR heeft veel koppel onderin zodat je om relaxed te rijden constant op snelheid 'moet' blijven...en daar zijn niet veel gelegenheden voor.
Als ik jou was zou ik een licht viertaktje erbij nemen voor de ontspanning...
HM is Honda Montesa. Deze CR's hebben al verlichting en ook iets aangepaste bak geloof ik.
 
ik ben er ook wel een beetje bang voor.
Ik zou al op een parcourtje moeten gaan rijden om echt het verschil te merken.

Rijdt een 4 takt 250 relaxter als een 2 takt 250. ?

En de handelbaarheid ?

Enig idee hoe het zit met een gasgas 300 ? Lijkt me ook een toffe motor en je ziet ze ook vaak in enduro.


Die CR250 rijdt nog meer met jou weg dan je WR400.
De CR heeft veel koppel onderin zodat je om relaxed te rijden constant op snelheid 'moet' blijven...en daar zijn niet veel gelegenheden voor.
Als ik jou was zou ik een licht viertaktje erbij nemen voor de ontspanning...
HM is Honda Montesa. Deze CR's hebben al verlichting en ook iets aangepaste bak geloof ik.
 
ik ben er ook wel een beetje bang voor.
Ik zou al op een parcourtje moeten gaan rijden om echt het verschil te merken.

Rijdt een 4 takt 250 relaxter als een 2 takt 250. ?

En de handelbaarheid ?

Enig idee hoe het zit met een gasgas 300 ? Lijkt me ook een toffe motor en je ziet ze ook vaak in enduro.

250 4takt is perfect als je je 400 te bruut vind, een 250 2takt is veel piekeriger in zn vermogensafgifte en daardoor misschien wel zwaarder om te rijden dan je 400.

Een gasgas heb ik zelf geen ervaring mee, maar vind het wel mooie motoren. Je ziet ze ook heel veel in de trail
 
Een Wr 400 is vergeleken met een cr 250 (die fris is) niet vooruit te branden.

als je relaxed wil rijden moet je een 250 4 takt nemen.. maar op zware off-road parcours krijgtie het dan wel zwaar.. kijk is naar een nieuwere wr 450..(dus met alluminium frame) die zijn licht en rijden goed. Het mooiste is een crf 450 op kenteken.

maar dat is mijn mening, je moet het zelf aanvoelen!
 
Een Wr 400 is vergeleken met een cr 250 (die fris is) niet vooruit te branden.

als je relaxed wil rijden moet je een 250 4 takt nemen.. maar op zware off-road parcours krijgtie het dan wel zwaar.. kijk is naar een nieuwere wr 450..(dus met alluminium frame) die zijn licht en rijden goed. Het mooiste is een crf 450 op kenteken.

maar dat is mijn mening, je moet het zelf aanvoelen!

als hij een WR400 al te bruut vind zou ik écht geen CRF450 aanraden.
Een (CRF) 250 4takt lijkt me echt perfect
 
als hij een WR400 al te bruut vind zou ik écht geen CRF450 aanraden.
Een (CRF) 250 4takt lijkt me echt perfect
Idd. Absoluut geen R; een 450X kan dan weer wél!
Maar, ik zou kijken voor een 250 4-takt, daar kun je echt wel prima offroad en enduro mee rijden!
 
ik had ook eerst gedacht aan een 250 4 takt maar ze zijn redelijk moeilijk te vinden met kenteken en meestal zijn ze nogal prijzig.

ik wou mijn wr 400 verkopen en daarvoor een 250 kopen. En dan kom je uit op een 250 2 takt *D .


Ik heb nu wel mijn nokkenassen verlegd om een YZ timing te hebben. misschien dat ik dat toch maar eens terug moet veranderen.

Als er iemand interesse moet hebben om te ruilen : let me know.
 
Hoi,

Heb laatst ook mijn 2000 Yz426 verkocht en er een crf 250 voor teruggekocht uit 2006...
Zeker beter te rijden en vermogen genoeg voor mij (als beginnende crosser/off the road)

Heb er nog niet super veel mee off road gereden maar tot nu toe bevalt hij super....alleen de top is natuurlijk wat minder.
Op de crossbaan gaat het echter alleen maar beter, minder zwaar en veel beter te sturen!
 
wat is de vraagprijs voor een CR 250 met kenteken van het bouwjaar 1999 ?

Ik denk dat ik nog een stuk moet bijleggen om een viertakt 250 te hebben als ik mijn wr verkoop.
 
Zonder kenteken bedoel je dan he ,


Hoi,

Heb laatst ook mijn 2000 Yz426 verkocht en er een crf 250 voor teruggekocht uit 2006...
Zeker beter te rijden en vermogen genoeg voor mij (als beginnende crosser/off the road)

Heb er nog niet super veel mee off road gereden maar tot nu toe bevalt hij super....alleen de top is natuurlijk wat minder.
Op de crossbaan gaat het echter alleen maar beter, minder zwaar en veel beter te sturen!
 
Maar hij zit ook met het gewicht van zijn 400 zegt hij. klopt wel een crf 450 is veel sneller, daarom zei ik ook dat dat mijn mening is.. maar waarom zou vermogen bij een 4 takt een probleem zijn? die kun je juist heel soepel regelen. je hoeft dan niet aan z'n top te rijden..

als je een 2 takt gaat kopen zul je hem wel een beetje op toeren moeten houden en ga je dus automatisch wat harder rijden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan