Honda HM CR 250 bj 1999

hallo jongens ,

gisteren heb ik een rondje gereden op een yz 250. Wat een verschil met de wr .

Stukken lichter , als je dan overschakelt op de wr 400 voel je je net met een camion rijden.

Jammer genoeg laten mijn centjes geen 250 4 takt toe dus zal het toch een 2 takt worden.

Wat ik me nu nog wel afvroeg. Volgens berichten op het motor-forum blijkt de CR 250 bj 1999 slechter te sturen dan zijn andere bouwjaar genoten.

ik heb nu een interessante aanbieding ( HM cr 250 bj 1999 ) maar mijn enigste twijfel is het stuurgedrag.
Moet ik me daar zorgen over maken of maakt het eigenlijk niet zoveel uit als je toch al geen 2 takt hebt gereden. ?

Ik bedoel daarmee, ik heb enkel ervaring op een WR 400 2000' en CR 125 bj 79' en een XR 500.

Het gaat toch altijd stukken beter sturen dan deze motoren of vergis ik me.

het zal altijd wel beter gaan als die wr 400 maar over die andere kan niks over zeggen.
grjts
 
die andere dingen zijn allemaal nog wat ouder. :)

Wat me ook wel opviel met het nemen van een strook met bergjes kort achter elkaar ( lees washboard ) dat de YZ veel soepeler er over ging.
Met de WR is het echt trekken geblazen aan het stuur om er vlotjes over heen te gaan. Ook het bijsturen op een jumpje was veel makkelijker.

dat ligt volgens mij toch aan het gewicht denk ik.

De WR zit ook 6 cm hoger dan de yz250. scheelt voor mij al een heel stuk.
 
hallo jongens , updateje

vandaag heb ik eens gereden op de cr 250.
Stukken lichter dan de wr 400 en veel speelser.
Het is wel heel anders rijden als de wr natuurlijk.
Wat me wel heel fel opviel is dat als je afremte en terug optrok hij zo precies lag te bokken. Zo net alsof je in 4 de vertrekt. Ligt dit aan de afstelling of is dit nu het rijgedrag van een 2 takt ?

in bijlage heb ik even een fotootje gestoken.
full
 
de achterband is dringend aan vernieuwing toe.

Wat me opviel aan de bougie .
Zit dat bougiekapje er niet normaal niet dieper over .
full
 
zien jullie voor de rest nog onregelmatigheden aan het blok ?

Ik had gehoopt dat er zo een blinkende uitlaat :9~ opzat maar het was een zwarte. ;(

Of zijn die blinkende gewoon afgeschuurde zwarte ? ;)
 
nog een fotootje van de voorkant.

Hij wilt iets zwaarder voor op de weg ( zie je wel aan de achterband ) en ik wil iets lichter voor enduro gebruik.
Vandaar deze eventuele ruil.
Zouden jullie dit overwegen ?
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan