Honda HM CR 250 bj 1999

Zijn de HM modellen ook niet wat meer "geknepen" ivm enduro rijden ? of zit er hier totaal geen verschil in.

Stel nu dat ik wel iets aan mijn conditie ga doen , rijdt dan een cr 250 ook niet lichter dan bv een WR 400 ?

Is de hoogte ook een verschil of blijft dit hetzelfde. De wr is soms moeilijk aan te trappen als ik wat schuin sta omdat hij redelijk aan de hoge kant is.
 
maar voelt hij dan niet lichter aan,?
Wat mijn idee is maar ik kan volledig mis zijn dat bv een 250 cc lichter is qwa gewicht dan een 400 of vergis ik volledig daarin ?


Maar hij zit ook met het gewicht van zijn 400 zegt hij. klopt wel een crf 450 is veel sneller, daarom zei ik ook dat dat mijn mening is.. maar waarom zou vermogen bij een 4 takt een probleem zijn? die kun je juist heel soepel regelen. je hoeft dan niet aan z'n top te rijden..

als je een 2 takt gaat kopen zul je hem wel een beetje op toeren moeten houden en ga je dus automatisch wat harder rijden..
 
Ja je hebt gelijk als je een cr 250 met alluminium frame koopt dat die een stuk lichter is en makkelijker stuurt.. maar als jij vind dat een wr 400 te veel vermogen heeft moet je wat dat betreft niet aan een 250 2 takt gaan beginnen en ook niet aan een crf 450.

maar een 4 takt is makkelijker te berijden dan een 2 takt, omdat een 4 takt onderin toeren ook al veel vermogen bied en daardoor hoef je niet op je top te gaan rijden, je zou ook even rustig in toeren kunnen blijven zonder dat je motor het niet meer trekt.

wat ik dus bedoel is dat je met een 2 takt automatisch iets harder gaat rijden om het hem niet te zwaar te maken.
 
heb juist eens op wat sites gekeken en blijkbaar is de WR 400 5 cm hoger dan de cr.

5 cm kan al wel wat verschil maken.
 
wat ik wel overal lees is dat die eerste aluminiums frames niet zo goed sturen.

Merk je dat ook als je nooit op een "andere" cr gereden hebt ?
 
Zijn de HM modellen ook niet wat meer "geknepen" ivm enduro rijden ? of zit er hier totaal geen verschil in.

Stel nu dat ik wel iets aan mijn conditie ga doen , rijdt dan een cr 250 ook niet lichter dan bv een WR 400 ?

Is de hoogte ook een verschil of blijft dit hetzelfde. De wr is soms moeilijk aan te trappen als ik wat schuin sta omdat hij redelijk aan de hoge kant is.

De HM modellen zijn inderdaad geknepen versies. Zijn namelijk gebaseerd op de crf 250en 450 X modellen. Voor de 450 maakt dat niet veel maar (bijna) 10 pk bij de 250 is toch nogal wat....

Ow...heb trouwens een crf250 op kenteken, geen HM maar een echte crosser....licht dmv losse accu erop.
 
en je wilt wisselen met mijn wr 400 ? *D
ik ben wel van belgie. maak er eens eens fotootje van.

Hebben ze 10 pk minder vermogen :? dat is inderdaad wel veel ja.

De HM modellen zijn inderdaad geknepen versies. Zijn namelijk gebaseerd op de crf 250en 450 X modellen. Voor de 450 maakt dat niet veel maar (bijna) 10 pk bij de 250 is toch nogal wat....

Ow...heb trouwens een crf250 op kenteken, geen HM maar een echte crosser....licht dmv losse accu erop.
 
Nope...wil niet wisselen, heb zelf pas gewisseld :) en bevalt tot nu toe veel te goed!
 
Als de HM CR250 10 pk minder heeft dan valt het vermogen misschien toch nog mee.

Waar zit dat verschil dan ? en is hier iets aan te doen ?
 
Als de HM CR250 10 pk minder heeft dan valt het vermogen misschien toch nog mee.

Waar zit dat verschil dan ? en is hier iets aan te doen ?

Volgens mij heeft de HM evenveel pk's als de Honda, nl rond de 60 pk. De bak is wel aangepast voor weggebruik.
Persoonlijk vind ik eigenlijk de XR650 een betere keuze, deze heeft zelfs iets meer vermogen, maar je kan er normaal mee rijden. Met een tweetakt blijf je maar gassen en razen.
Ik zit er aan te denken mijn CR500 in te ruilen voor een XR650...dat is ongeveer het omgekeerde van wat jij doet...
 
dat is inderdaad het omgekeerde ,

voor mij was de keus ook snel gemaakt moest ik een 250 4 takt vinden voor hetzelfde geld als mijn WR 400 . 2000 euro ongeveer.?

Maar die vind je namelijk moeilijk.
 
Volgens mij heeft de HM evenveel pk's als de Honda, nl rond de 60 pk. De bak is wel aangepast voor weggebruik.
Persoonlijk vind ik eigenlijk de XR650 een betere keuze, deze heeft zelfs iets meer vermogen, maar je kan er normaal mee rijden. Met een tweetakt blijf je maar gassen en razen.
Ik zit er aan te denken mijn CR500 in te ruilen voor een XR650...dat is ongeveer het omgekeerde van wat jij doet...

ik denk niet dat een CR250 aan 60pk komt aangezien een CR500 ongeveer die pk's heeft.
Denk eerder rond de 40 a 50?
 
ik denk niet dat een CR250 aan 60pk komt aangezien een CR500 ongeveer die pk's heeft.
Denk eerder rond de 40 a 50?

Het verschil in pk's tussen de 250 en de 500 is niet zo heel groot...
HM maakt de pk's voor sommige modellen publiek. Honda zelf geeft nooit gegevens vrij...(de cc's en de prijs ja die wel)
Mijn referentie voor de pk's van de HM CR 250 is Motorrijder Magazine, maar het getal kwam uit het blote hoofd.
 
hallo jongens ,

gisteren heb ik een rondje gereden op een yz 250. Wat een verschil met de wr .

Stukken lichter , als je dan overschakelt op de wr 400 voel je je net met een camion rijden.

Jammer genoeg laten mijn centjes geen 250 4 takt toe dus zal het toch een 2 takt worden.

Wat ik me nu nog wel afvroeg. Volgens berichten op het motor-forum blijkt de CR 250 bj 1999 slechter te sturen dan zijn andere bouwjaar genoten.

ik heb nu een interessante aanbieding ( HM cr 250 bj 1999 ) maar mijn enigste twijfel is het stuurgedrag.
Moet ik me daar zorgen over maken of maakt het eigenlijk niet zoveel uit als je toch al geen 2 takt hebt gereden. ?

Ik bedoel daarmee, ik heb enkel ervaring op een WR 400 2000' en CR 125 bj 79' en een XR 500.

Het gaat toch altijd stukken beter sturen dan deze motoren of vergis ik me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan