Honda HM50 bolt vanzelf naar voor in 1ste versnelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grizzez

Rookie
21 nov 2022
2
0
Hallo iedereen,

Ik heb een probleempje met mijn Honda HM50 het is een helemaal originele blok enkel een andere luchtfilter. Dus hij start altijd perfect loopt ook mooi stationair. Maar als ik hem dan in 1ste versnelling zet bolt hij vanzelf naarvoren en dan moet ik altijd mijn rem induwen en dan lijkt het of ie bijna gaat uitvallen. Soms is het zelf zo erg als ik hem in 1ste zet dat ie naar voren duwt en dan uitvalt. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes Enzo
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Ik heb een probleempje met mijn Honda HM50 het is een helemaal originele blok enkel een andere luchtfilter. Dus hij start altijd perfect loopt ook mooi stationair. Maar als ik hem dan in 1ste versnelling zet bolt hij vanzelf naarvoren en dan moet ik altijd mijn rem induwen en dan lijkt het of ie bijna gaat uitvallen. Soms is het zelf zo erg als ik hem in 1ste zet dat ie naar voren duwt en dan uitvalt. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes Enzo
Koppeling fatsoenlijk afstellen. Waarschijnlijk is de kabel te lang geworden.

En de volgende keer op het brommerforum posten, niet hier :)
 
Doet de brommer dat ook met warm blok? Dan zeker advies hierboven opvolgen. De kabel stel je altijd aan het blok en zo min mogelijk op het stuur.
Met koud blok kan het aan de olietemperatuur liggen. Er zit vaak iets van 80w90 in een versnellingsbak. Vrij stroperig met deze temperaturen in een koud blok. Wat nog kan helpen is een aantal keer je koppelingshendel intrekken wanneer je de brommer net gestart hebt. Dan komen de platen wat beter vrij. Ik heb daar met mijn 40 jaar oude Zündapp ook last van namelijk. Eenmaal op temperatuur is er niks meer aan de hand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan