Honda Hornet carburateur vraag

pippen

MF veteraan
6 sep 2004
3.668
1.130
Dag MF vrienden,

Ik heb een vraag voor de carb techneuten onder ons. Niet lang geleden een Honda Hornet 600 uit 2002 gekocht en deze geheel gestript en opnieuw opgebouwd om het zo racy mogelijk te maken. Dit is aardig gelukt qua rijwielgedeelte: Andere schokdemper, voorvork, stalen remleidingen en balhoofdlagers doen wonderen. Ook alles wat niet nodig eraf gesloopt en alles wat lichter kon vervangen voor lichter. Resultaat is dat ik een bak van 9,2 kg aan materiaal eraf heb gekregen en een snaarstrak, maar vooral snel sturende Hornet. Ga hem voor de fun een keer op circuit proberen ipv mijn RSV4. Maar goed, dit als achtergrond.

Als er zo snel geremd en gestuurd kan worden gaan andere dingen opvallen. Na (remmend) insturen en gesloten gas weer oppakken gaat vrij rukkerig, waardoor ongewenste gewichtstransfers plaatsvinden. Als er echt op de grens gereden wordt gaat dit vervelend worden. Elke keer weer spannend, dat dan weer wel.
Ik heb al eens eerder een zelfde type Hornet gehad uit 1998, en die had exact hetzelfde (op circuit) Voor de straat merk je er niets van, maar bij circuit rijden gaat het opvallen en vervelen. In dit filmpje bij ca. 0:16 is het hoorbaar


Mijn vraag:
Dit slecht oppakken vanuit gesloten gas tot ca. 1/5 gas, wat is daarvan de oorzaak, en hoe verhelp ik dat?
Mijn zelf bedachte oplossingen zijn:
  • De pilot screw verstellen. Maar moet hij dan rijker of armer?
  • De carburateurs synchroniseren of juist a-synchroon zetten (cil. 1-3 anders dan cil. 2-4)
Iemand een antwoord?
 
Terug
Bovenaan Onderaan